New posts

DK i Europa

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 164
  • Views Views: Views 13K
DK i Europa
Jojo. Men prøv omvendt at forestille dig, at Brøndby lige kører en god sæson af, ryger i CL gruppespil og sætter en lille halv milliard ind på kontoen i stedet for at gå fallit. Det bliver svært at konkurrere med, når hjemmebanen er Vejlby, og sder skal sparres.
Vi kan jo ikke agere ud fra hvad vi frygter der kan ske i Brøndby. Det der kan lige så godt ske med vores nye stadion. Vi er i en noget bedre position i forhold til Brøndby lige nu, end vi potentielt kan være om to år, hvis GFH fortsat smider penge i skidtet. Det er jo nu vi skal udnytte at vi trupmæssigt er tæt på Brøndby. De vil have 100 mio. for Kvistgaarden, sikkert det samme for Suzuki og Brighton ville have Bischoff for 60-70 mio. Hvis de har en nogenlunde forårssæson, så står de altså til at kunne sælge tre spillere for op mod en kvart mia. kr. Tænk hvis GFH vil smide de fleste af de penge efter truppen igen. Det kan altså blive en voldsom oprustning hvis alt går rigtigt for sig. Så allerede om 6 måneder kan vi være distanceret. Derfor skal vi selv smede mens jernet er varmt og forsøge at sikre os de europæiske millioner.

Vi kan jo ikke agere ud fra hvad vi frygter der kan ske i Brøndby. Det der kan lige så godt ske med vores nye stadion. Vi er i en noget bedre position i forhold til Brøndby lige nu, end vi potentielt kan være om to år, hvis GFH fortsat smider penge i skidtet. Det er jo nu vi skal udnytte at vi trupmæssigt er tæt på Brøndby. De vil have 100 mio. for Kvistgaarden, sikkert det samme for Suzuki og Brighton ville have Bischoff for 60-70 mio. Hvis de har en nogenlunde forårssæson, så står de altså til at kunne sælge tre spillere for op mod en kvart mia. kr. Tænk hvis GFH vil smide de fleste af de penge efter truppen igen. Det kan altså blive en voldsom oprustning hvis alt går rigtigt for sig. Så allerede om 6 måneder kan vi være distanceret. Derfor skal vi selv smede mens jernet er varmt og forsøge at sikre os de europæiske millioner.

Nu taler jeg jo ikke om, at vi ikke skal agere. Jeg synes selvfølgelig også, at vi skal forsøge at opnå kvalifikation til Europa, og jeg er helt med på, at vi lige nu nogenlunde kan udfordre Brøndby.

Hvis vi kigger isoleret på det, bliver vores fordudsætninger for at satse bedre, når vi kommer på det nye stadion. Vi får flere indtægter, og vi ved meget konkret, hvad vi skal betale i leje. Vi kan nok også tiltrække bedre spillere, medmindre stadion bliver skraldet helt.

Vi er distanceret af GFH allerede. De har langt dybere lommer, end vi har. Min holdning er, at jo længere, der går, før de rammer europæisk gruppespil, jo mere sandsynligt er det, at de bliver trætte af milliongælden og kæmpe geninvisteringer i truppen.

Helt generelt er det nogle virkeligt spændende år for det økonomiske styrkeforhold mellem os og Brøndby. Brøndby storsatser på at komme i europæisk gruppespil kontinuerligt, og deres ejere æder et stort underskud hvert år, så længe de ikke kan kompensere med store spillersalg, mens vi er på nedsatte matchday-indtægter i et par år i Vejlby (dog overraskende nok med fremgang på generelle kommercielle indtægter). Hvis det ikke lykkes for dem at rykke en hylde op, og de bliver nødt til at sænke udgifterne, mens vores gradvise vækst og øgede spillerbudget fortsætter, kan vi godt stå i en situation om et par år, når vi rykker ind på det nye stadion, hvor vi kommer væsentligt tættere på dem økonomisk.

Det er i hvert fald min våde drøm 😂

Helt generelt er det nogle virkeligt spændende år for det økonomiske styrkeforhold mellem os og Brøndby. Brøndby storsatser på at komme i europæisk gruppespil kontinuerligt, og deres ejere æder et stort underskud hvert år, så længe de ikke kan kompensere med store spillersalg, mens vi er på nedsatte matchday-indtægter i et par år i Vejlby (dog overraskende nok med fremgang på generelle kommercielle indtægter). Hvis det ikke lykkes for dem at rykke en hylde op, og de bliver nødt til at sænke udgifterne, mens vores gradvise vækst og øgede spillerbudget fortsætter, kan vi godt stå i en situation om et par år, når vi rykker ind på det nye stadion, hvor vi kommer væsentligt tættere på dem økonomisk.

Velkommen til. Det er meget præcist det, jeg forsøger at sige. Du formulerer det bare skarpere.

Jojo. Men prøv omvendt at forestille dig, at Brøndby lige kører en god sæson af, ryger i CL gruppespil og sætter en lille halv milliard ind på kontoen i stedet for at gå fallit. Det bliver svært at konkurrere med, når hjemmebanen er Vejlby, og sder skal sparres.
Enig - det er derfor, vi skal tage pladsen foran dem hvert år, he he ;)

Problemet er bare som jeg ser det, at BIF har 4 spillere med potentiale til at blive solgt for mere end vi fik for Bisseck. Bischoff, Nartey, Suzuki og Kvistgaarden mens Bundgaard er en joker, vi har pt. ingen. Får BIF held med at sælge alle 4 spillere til de beløb eller tæt på som der går rygter om, snakker vi 200-300 mio. for de 4.

Så galt går det forhåbentlig ikke.

Har lige set den fejl Mads Bech lavede, det er sgu noget af et fuck up. Han er virkelig en skvatmikkel af og til, det er nok meget godt, at vi slap for ham.

Enig.
Jeg ser en del af Midtjyllands kampe, da min bedre halvdel kommer derfra.

Og jeg må sige, at for hver kamp jeg ser FCM, så bliver jeg altså gladere og gladere for at vi ikke fik ham, selvom jeg var ret så træt af det i sin tid.

Han laver en del fejl og lige nu virker det som om, at han kun er med for at kaste lange indkast.

Problemet er bare som jeg ser det, at BIF har 4 spillere med potentiale til at blive solgt for mere end vi fik for Bisseck. Bischoff, Nartey, Suzuki og Kvistgaarden mens Bundgaard er en joker, vi har pt. ingen. Får BIF held med at sælge alle 4 spillere til de beløb eller tæt på som der går rygter om, snakker vi 200-300 mio. for de 4.

Så galt går det forhåbentlig ikke.
Men hele formålet med at gå ind i Brøndby for GFH er jo at tjene penge, så mon ikke de begynder at cashe ind hvis de får flere hundrede millioner i transferindtægter, de er ikke i Brøndby fordi de er helt pjattede med folk i gule trøjer.

Er lidt spændt på det med sponsorindtægter i forhold til de andre.

For nogle år siden, der var vi efter Fck og Bif men måske vi har fanget Bif? Mener vi var meget tæt på i de sidste årsregnskaber klubberne har sendt ud og begge omkring kr. 80 mio.. Spørgsmålet er om de også øger deres og hvor meget vi øger vores - i forbindelse med halvårsrapporten skrev vi, at der blev øget (men har ikke set på tallene).

Er stadig fornærmet over, at Danske spil blev hovedsponsor i BIF og et mindre sponsorat i Aarhus, så vidt jeg husker. Mener det var omkring kr. 10 mio. de smed efter Bif.

Men hele formålet med at gå ind i Brøndby for GFH er jo at tjene penge, så mon ikke de begynder at cashe ind hvis de får flere hundrede millioner i transferindtægter, de er ikke i Brøndby fordi de er helt pjattede med folk i gule trøjer.

Jo men det er bedst for os, hvis GFH skal poste penge i et bundløst hul fremfor at de ligefrem begynder at tjene penge og især nok penge til både at få udbytte og geninvestere. Lige nu investerer de kun men på et tidspunkt bliver de nød til enten at trække sig eller skrue gevaldigt ned. Derfor er det aldrig en god ting for os, hvis de ender med 200-300 mio. de næste par sæsoner.

Jo men det er bedst for os, hvis GFH skal poste penge i et bundløst hul fremfor at de ligefrem begynder at tjene penge og især nok penge til både at få udbytte og geninvestere. Lige nu investerer de kun men på et tidspunkt bliver de nød til enten at trække sig eller skrue gevaldigt ned. Derfor er det aldrig en god ting for os, hvis de ender med 200-300 mio. de næste par sæsoner.
Det ville ikke dække investeringen, men kun være en begyndelse, jeg læste et sted at de skal tjene 80 mio i hvert transfervindue, bare for at gå i nul, med mindre de kommer i europæisk gruppespil.

Det ville ikke dække investeringen, men kun være en begyndelse, jeg læste et sted at de skal tjene 80 mio i hvert transfervindue, bare for at gå i nul, med mindre de kommer i europæisk gruppespil.

Med mindre de vil bruge pengene til en hurtig exit, er der jo en del til geninvestering og potentiel til langt mere end vi kunne efter vores store sommervindue.

Schweiz sidste hold røg ud af Europa og de kan nu ikke længere true os i top 15 på kofficientlisten.

Det kan Polen til gengæld i den grad.
De har fået et hold videre i Conference league og derudover spiller Legia mod Molde i aften.

Hvis jeg har sat mig korrekt ind i systemet, så ryger Danmark ud af top 15, hvis Legia slår Molde med Ihler i aften. (Legia fører pt 1-0)

Overstående selvfølgelig ud fra en formodning om at FCK taber i London.

Slut prut.
Vi spiller også kun om fire europæiske pladser i næste sæson og kun mesteren i CL kval.
Næste sæson var allerede afgjort i forvejen. Det her handler om 2026/27 sæsonen, hvor vi altså også kun får 4 pladser. Men det var måske også det du mente.

Under alle omstændigheder er Danmark i elevatoren mellem 4 og 5 europæiske hold. Så snart vi kommer op på 5 hold, så har vi svært ved at lave vores koefficient, når alle point skal divideres med 5 og det stadig kun er to hold der laver pointsene. Vi skal have AGF løftet, så vi ikke bare er med, men også begynder at præstere. I princippet gælder det samme for Brøndby, men jeg kan godt leve med, at de ikke bidrager.

Det væsentlige er, at vi næste år kommer op i top 15 i Europa, så vi fra sæsonen 2027/28 har et ekstra hold, når vi står klar med nyt stadion og gerne skal være kvalificeret, med øgede muligheder for at nå et gruppespil.

Jeg kunne ikke være mere enig. Selvfølgelig vil jeg gerne så højt op i tabellen som overhovedet muligt og tager gerne en tur i Europa allerede nu. Men omvendt vil det ikke være voldsomt fedt at skulle spille vores Europa-kamp(e) i Randers eller Horsens, hvilket vil blive tilfældet, hvis vi kommer med i 25/26-26/27. Og jeg tror også, at vores sandsynlighed for ikke stryge ud ad bagdøren Larne-style vil blive markant større, når vi spiller hjemme på det nye stadion og kan lægge et markant tryg på udeholdet med over 20.000 tilskuere i ryggen i de første runder.
Det handler om, at vi kan bidrage med point til ranglisten, så vi ikke bare ender med at koste os en plads igen. Men står pladsen åben, slikker jeg mig naturligvis om munden. Og kører til hesteland eller ned til den gule fare.

Jeg kunne ikke være mere enig. Selvfølgelig vil jeg gerne så højt op i tabellen som overhovedet muligt og tager gerne en tur i Europa allerede nu. Men omvendt vil det ikke være voldsomt fedt at skulle spille vores Europa-kamp(e) i Randers eller Horsens, hvilket vil blive tilfældet, hvis vi kommer med i 25/26-26/27. Og jeg tror også, at vores sandsynlighed for ikke stryge ud ad bagdøren Larne-style vil blive markant større, når vi spiller hjemme på det nye stadion og kan lægge et markant tryg på udeholdet med over 20.000 tilskuere i ryggen i de første runder.
Det handler om, at vi kan bidrage med point til ranglisten, så vi ikke bare ender med at koste os en plads igen. Men står pladsen åben, slikker jeg mig naturligvis om munden. Og kører til hesteland eller ned til den gule fare.
Du har ret. Det vil ikke være optimalt.
Eneste lyspunkt ville være muligheden for at klæde Cepheus Park (what a name) ud i de rette blå-hvide farver. Det kunne da være sjovt. Husk at medbringe de permanente sprittuscher mm. :)

Næste sæson var allerede afgjort i forvejen. Det her handler om 2026/27 sæsonen, hvor vi altså også kun får 4 pladser. Men det var måske også det du mente.

Ja, den Europæiske sæson 26/27 hvis jeg har har forstået det korrekt.
Jeg mente de pladser vi derfor skal spille om i næste Superliga sæson 25/26

Polen er i øvrigt foran os med kun 0,269 point pt.
Hvis de to polske hold taber begge deres Europæiske opgør, hvilket bestemt er muligt mod henholdsvis Betis og Chelsea,
så er forspringet så lille at 3 point mere i en kvalifikationkamp samt avancement til næste kvalrunde de seneste fem år,
ville have været nok til at holde Danmark på 15. pladsen.

I den periode har vi spillet mod Mura og Larne.
Så det er ikke urimeligt hvis fodbold Danmarks øjne kigger på os lige nu.

Latest posts

Back