New posts

DK i Europa

• Thread starter Thread starter Di Stefano
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 164
  • Views Views: Views 13K
DK i Europa
Tjah, men altså de 4-5 klubber er det jo HVERT år FC M/K. Især der har de øverste pladser, så sålænge de tager 1-2 og dermed også klart den største kage så er det jo ikke rigtig interessant.

Vi har egentlig en ret lige liga, dog med de samme vindere hvert år ;) FCM/K har vundet 9 ud af de 10 seneste mesterskabet, kun afbrudt af et freak mesterskab til Brøndby.

Så ligaen giver en ide om alle har muligheden for, at vinde. Sandheden er dog bare anderledes, og at FCK/M får flere og flere penge gør det kun sværere og sværere at indhente dem.

Så det er bare ikke rigtig at det er godt for dansk fodbold at de får yderligere adgang til rigtig mange penge. Medmindre man definerer FCM/K som dansk fodbold.

Spot on. Nu har vi i 30 år hørt den samme sang med at det skulle være godt for dansk fodbold at nogle klubber får succes i Europa.

Vi har vel aldrig været længere væk fra fck og fcm end vi er nu? Selv med vores øget budget.

Jeg synes heller ikke det er særlig fedt at vinde over et estisk hold i runde 1 til kval i ECL/EL whatever, for så at ryge ud til Hearts eller lign. Det gør 0 for mig.

Gad godt have pengene, men så længe FCK/M får garanterede penge så vil jeg hellere undvære europa til Danmark overhovedet. Det bidrager ikke til ligaen generelt. Det bidrager til FCK / FCM. Hvis man er fan af trickle down økonomi er Europæiske fodbold jo mega fedt. Jeg vil dog gerne garantere, at det IKKE udligner gabet mellem hvem der hvert sæson har en chance for at vinde. Det gab bliver KUN større, selvom der er i Brøndby og AGF sagtens kan herske en "I år er vores år". Det er bare ikke sandt :)

Jeg synes heller ikke det er særlig fedt at vinde over et estisk hold i runde 1 til kval i ECL/EL whatever, for så at ryge ud til Hearts eller lign. Det gør 0 for mig.

Gad godt have pengene, men så længe FCK/M får garanterede penge så vil jeg hellere undvære europa til Danmark overhovedet. Det bidrager ikke til ligaen generelt. Det bidrager til FCK / FCM. Hvis man er fan af trickle down økonomi er Europæiske fodbold jo mega fedt. Jeg vil dog gerne garantere, at det IKKE udligner gabet mellem hvem der hvert sæson har en chance for at vinde. Det gab bliver KUN større, selvom der er i Brøndby og AGF sagtens kan herske en "I år er vores år". Det er bare ikke sandt :)
Du har ret - indtil den dag hvor vi selv begynder at ramme et Conference League gruppespil. Silkeborg havde jo faktisk en ret god chance i denne sæson. Det er klart, at vi ikke kommer nærmere FCK og FCM ved at de kommer i CL og EL, mens vi selv kommer i ECL, men for os handler det også om at lægge afstand ned til de andre danske hold. Jeg er klar over, at nogen herinde har stort fokus på at vi skal blive mestre og generelt konkurrere med FCK og FCM, men de økonomiske realiteter siger jo bare at vi skal bekymre os mere om dem vi har lige i nakken.

Er målet at heppe på de andre så vi med en 5 plads måske kan spille et par kampe i Conference League? Ikke for mig.

Jeg hepper heller ikke på nogen måde med Brøndby, FCM osv når de spiller europæisk.

Det er bare i min optik helt forkert, når GTTJF skriver at Europa er ligegyldigt.
Og fra en "neutral" fodboldeksperts synspunkt, så giver det også god mening at sige at det er vigtigt for dansk fodbold.
For den almindelige seer, der bare vil se dansk fodbold på højt plan, så er det federe at der via Europæisk bold bliver pumpet 500 millioner skævt fordelt ind i dansk fodbold end at alle hold fejler i 1. kvalrunde.
Som AGF fan er det naturligvis bedre at alle danske hold ryger ud med det samme, end at FCK og FCM får 245 millioner hver sæson, mens vi selv bliver spist af med 10 millioner.

Jeg hepper heller ikke på nogen måde med Brøndby, FCM osv når de spiller europæisk.

Det er bare i min optik helt forkert, når GTTJF skriver at Europa er ligegyldigt.
Og fra en "neutral" fodboldeksperts synspunkt, så giver det også god mening at sige at det er vigtigt for dansk fodbold.
For den almindelige seer, der bare vil se dansk fodbold på højt plan, så er det federe at der via Europæisk bold bliver pumpet 500 millioner skævt fordelt ind i dansk fodbold end at alle hold fejler i 1. kvalrunde.
Som AGF fan er det naturligvis bedre at alle danske hold ryger ud med det samme, end at FCK og FCM får 245 millioner hver sæson, mens vi selv bliver spist af med 10 millioner.

Jeg går ud fra at der herinde tages udgangspunkt i hvad vi synes som AGF fans, og ikke en tilfældig fodbold fan som sidder og hepper på alle danske hold, hvis der findes ret mange af dem.

Jeg vil dog stadigvæk mene at det for den tilfældige fodboldfan ikke er med til at gøre toppen af dansk fodbold bredere, når fck og fcm hvert år score flere hundrede millioner mere end deres konkurrenter.

Som andre har nævnt, så virker triple down economics ikke for dem længere nede af stigen.

Trickle down virker i fodbold. De penge som middel europæiske klubber lægger i Superligaen stammer meget ofte fra øverste lag men problemet er at, når en klub A tjener 1 kr., tjener klub B 50 øre og klub C 25 øre meget groft sagt. Med andre ord bliver uligheden bare større og større også selvom de forskellige lønlofttiltag faktisk virker men bare ikke nok.

Jeg går ud fra at der herinde tages udgangspunkt i hvad vi synes som AGF fans, og ikke en tilfældig fodbold fan som sidder og hepper på alle danske hold, hvis der findes ret mange af dem.

Jep, men nu gik hans undren på neutrale fodboldeksperter og ikke andre AGF-fans.
Fra deres synspunkt er det nemt at forstå - selvom jeg er uenig.

Når de nu skulle vinde, må vi trøste os med at vi lever hvad top 15 angår.

Personligt kan jeg godt vente et par år, før vi kommer i top 15. Der er ingen fidus i, at Brøndby/FCM/FCK får en ekstra chance for CL og vores egne forudsætninger for kontinuerligt at byde ind på top 2 bliver nok bedre, når vi er på det nye stadion.

Personligt kan jeg godt vente et par år, før vi kommer i top 15. Der er ingen fidus i, at Brøndby/FCM/FCK får en ekstra chance for CL og vores egne forudsætninger for kontinuerligt at byde ind på top 2 bliver nok bedre, når vi er på det nye stadion.
Hmmm men prøv at forestille dig CL-deltagelse, hvor vi midtuge efter midtuge fylder stadion i Randers til kampe mod Barca, Liverpool, Bayern. Forestil dig, hvordan vi syngende og hujende marcherer gennem gaderne (eller gede-stierne er det jo nærmere), mens Randers-borgerne angst trykker sig sammen i de mølældte lænestole i deres halvkolde stuer. Jeg tager sgu' gerne europæisk deltagelse før 2027, det ku' blive en fest.

Hmmm men prøv at forestille dig CL-deltagelse, hvor vi midtuge efter midtuge fylder stadion i Randers til kampe mod Barca, Liverpool, Bayern. Forestil dig, hvordan vi syngende og hujende marcherer gennem gaderne (eller gede-stierne er det jo nærmere), mens Randers-borgerne angst trykker sig sammen i de mølældte lænestole i deres halvkolde stuer. Jeg tager sgu' gerne europæisk deltagelse før 2027, det ku' blive en fest.

Jojo. Men prøv omvendt at forestille dig, at Brøndby lige kører en god sæson af, ryger i CL gruppespil og sætter en lille halv milliard ind på kontoen i stedet for at gå fallit. Det bliver svært at konkurrere med, når hjemmebanen er Vejlby, og sder skal sparres.

Det gælder fra sæsonen 26/27.
Så det er kun én sæson "før tid" i forhold til det nye stadion

Latest posts

Back