New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 190
  • Views Views: Views 9K
Added to Calendar: 20-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    62
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00
At starte med PM i stedet for Serra på mandag, vil i min verden være et udtryk for, at vi kommer for at forsvare ét point. Det er ikke konsistent med, hvordan JP hidtil har grebet sæsonen an.

Jeg holder meget af Serra og jeg var simpelthen så glad for, at han var redningsmand i Viborg. Han har virket som en kuet hund i lange perioder, så det er mageløst, at han endelig synes at have fundet sig til rette. I al den tid, har han bare arbejdet hårdt, han har ikke klaget sig, han har ikke gjort anskrig.

Når jeg mener PM er det defensive valg, så hænger det sammen med min hovedanke mod Serra: hans presspil er simpelthen ikke i nærheden af samme kvalitet som Paddys. Til gengæld synes jeg Serra nu er en bedre opspilsstation, han fylder godt i feltet og han er i det hele taget ret god i de offensive dele...sådan det meste af tiden. Han falder lidt ud af kampene, desværre, men han bidrager godt til offensiven. Det ville også være sindssygt at bede ham være en lige integreret del af presmaskinen som holdets anfører, der nåede at starte over 100 gange i træk (har glemt tallet) i superligaen. Den slags tager altså lidt tid.

Jeg tror og håber Serra starter inde - vi skal til Herning efter tre point. Det må være udgangspunktet. Så kan kampen udvikle sig på måder, hvor vi er tilfredse med 1 point, men udgangspunktet til alle kampe må og skal være, at vi går efter sejren. Det er det mindst komplicerede, det er det, der er humlen i konkurrencesport.

Det bliver ofte meget politisk vedr. Patte og Serra når der diskuteres hvem der skal starte.

Når man kigger på hele sæsonen indtil nu, så burde det slet og ret ikke engang være til diskussion. Serra bidrager med meget mere til vores spil i øjeblikket end PM, og er også markant farligere. Ikke fordi Serra er min drømme angriber, men pt. Er han det bedste vi har på positionen.

Jeg har før set folk skrive at PM er at foretrække pga. Hans styrke på defensive dødbolde. I min verden må det aldrig være et argument for at starte med en angriber, at han har en force på defensive dødbolde. Der skal mål i kassen, og pt. Er Serra uden tvivl vores bedste bud for netop det, som jeg ser det.

Last edited:
Det bliver ofte meget politisk vedr. Patte og Serra når der diskuteres hvem der skal starte.

Når man kigger på hele sæsonen indtil nu, så burde det slet og ret ikke engang være til diskussion. Serra bidrager med meget mere til vores spil i øjeblikket end PM, og er også markant farligere. Ikke fordi Serra er min drømme angriber, men pt. Er han det bedste vi har på positionen.

Jeg har før set folk skrive at PM er at foretrække pga. Hans styrke på defensive dødbolde. I min verden må det aldrig være et argument for at starte med en angriber, at han har en force på defensive dødbolde. Der skal mål i kassen, og pt. Er Serra uden tvivl vores bedste bud for netop det, som jeg ser det.

Jeg er uenig. En angriber har defensive roller, og en forsvarer har offensive roller. Det er en helhedsvurdering, og det trækker lige så meget fra en forsvarer, hvis han ikke kan slå indlæg, som det trækker fra en angriber, hvis han ikke kan presse modstanderens bagkæde.

Mod FCM ude mandag er fokus uundgåeligt på at holde FCM fra at vinde. Det hjælper Paddy mest til.

Jeg er også nervøs, men jeg glæder mig også. Det er den her slags kampe vi har ventet på i så mange år. Så må vi også prøve at nyde det, så godt vi kan.
Enig.
Det er for saddan i helvete det her, vi har hungret efter, og så er vi ved at dø af skræk over det. Det er lige før, det er værre end nedrykningsgyserne.

Jeg hænger min hat på, at spillere og stab helt modsat os virker til at være afklarede og nærmest nyde det.

Taget i betragtning at vi spillede en fremragende kamp mod et hurtigt FCN hold og dominerede dem totalt, pånær da Emmery gled, så tror jeg JP stiller uændret op. Jeg kan ikke se en situation, hvor han starter Jacob Andersen på udebane mod FCM. Så giver det mere mening i Farum 2-17 dage senere, hvor modstanderne heller ikke er lige så fysiske som FCM. Jeg tror faktisk Tingager må tage til takke med bænken igen, men han er også det den eneste plads, hvor jeg ser en ændring.

Yakob burde en tur på bænken, men der er ikke rigtig nogen til at tage over med NP og Solbakkens situationer samt Haugstrups lange fravær fra spilletid. Det bliver uændret og kampen ender 0-0. En fuser rent spillemæssigt for den neutrale, men en stille sejr for AGF.
KØBT!

Mod FCM ude mandag er fokus uundgåeligt på at holde FCM fra at vinde. Det hjælper Paddy mest til.

Det tror jeg ikke bliver JP’s umiddelbare tilgang, for så går det bare galt.

Jeg forventer han sætter holdet op til at spille frem af banen som vi plejer. Andet vil bare forstyrre spillerne oveni hovedet.

Så kan det godt være de har en plan, hvis stillingen er X-X og der kun er 5-10-15 minutter tilbage.

Det tror jeg ikke bliver JP’s umiddelbare tilgang, for så går det bare galt.

Jeg forventer han sætter holdet op til at spille frem af banen som vi plejer. Andet vil bare forstyrre spillerne oveni hovedet.

Så kan det godt være de har en plan, hvis stillingen er X-X og der kun er 5-10-15 minutter tilbage.
Jeg synes JP har vist en imponerende rolig hånd på roret (for så relativt urutineret en træner) og holder fast i den tilgang der har bragt holdet hertil. Det forventer jeg også han gør i denne kamp, men derfor kan jeg godt se argumenterne for at starte med Emmery ude - ligesom der også er argumenter for at starte med ham inde.

Jeg synes JP har vist en imponerende rolig hånd på roret (for så relativt urutineret en træner) og holder fast i den tilgang der har bragt holdet hertil. Det forventer jeg også han gør i denne kamp, men derfor kan jeg godt se argumenterne for at starte med Emmery ude - ligesom der også er argumenter for at starte med ham inde.

Der er jeg ikke uenig😁

Tænker Emmery, Tingager og PM starter ude. Jeg ville egentlig gerne have Tingager ind bl.a. pga hovedspillet men Dalsgaard har gjort det godt.

Janni Serra er bedre end Paddy i mange facetter for tiden. Derfor bør tyskeren starte.

Ifht deres roller på holdet er deres effekt som indskiftere også meget afhængigt af kampudviklingen. Paddy er mere brugbar i perioder, hvor vi dominerer end perioder hvor vi står dybt. Det viste indhoppet i Viborg tydeligt.

Paddy var farlig i vores gode periode, men svaghederne blev udstillet i de sidste 10 minutter, hvor vi stod lavt og forsvarede.

Der er jeg ikke uenig😁

Tænker Emmery, Tingager og PM starter ude. Jeg ville egentlig gerne have Tingager ind bl.a. pga hovedspillet men Dalsgaard har gjort det godt.
Hvem er så WBs i din opstilling, hvis Emmery er på bænken?

Jeg så os nok gerne Tingager starte inde. Jeg frygter deres dødbolde mere end noget andet ved deres spil og der gør han bare en kæmpe forskel samtidig med at han også er en trussel i den anden ende. Samtidig frygter jeg vores defensive sårbarhed over for Osorio, hvis Emmery skal spille de første 60 minutter. Med Dalsgaard som højre stopper og Bejimo som højre WB skal de nok kunne dæmme op for Simsir - håber jeg.

Hvem er så WBs i din opstilling, hvis Emmery er på bænken?

Jeg så os nok gerne Tingager starte inde. Jeg frygter deres dødbolde mere end noget andet ved deres spil og der gør han bare en kæmpe forskel samtidig med at han også er en trussel i den anden ende. Samtidig frygter jeg vores defensive sårbarhed over for Osorio, hvis Emmery skal spille de første 60 minutter. Med Dalsgaard som højre stopper og Bejimo som højre WB skal de nok kunne dæmme op for Simsir - håber jeg.
vi har vel reélt tre muligheder.

1. Emmery venstre links højre
2. links venstre JA højre
3. tingager og dalsgaard i forsvaret så beijmo kan tage højre og links på venstre.

Latest posts

Back