At starte med PM i stedet for Serra på mandag, vil i min verden være et udtryk for, at vi kommer for at forsvare ét point. Det er ikke konsistent med, hvordan JP hidtil har grebet sæsonen an.
Jeg holder meget af Serra og jeg var simpelthen så glad for, at han var redningsmand i Viborg. Han har virket som en kuet hund i lange perioder, så det er mageløst, at han endelig synes at have fundet sig til rette. I al den tid, har han bare arbejdet hårdt, han har ikke klaget sig, han har ikke gjort anskrig.
Når jeg mener PM er det defensive valg, så hænger det sammen med min hovedanke mod Serra: hans presspil er simpelthen ikke i nærheden af samme kvalitet som Paddys. Til gengæld synes jeg Serra nu er en bedre opspilsstation, han fylder godt i feltet og han er i det hele taget ret god i de offensive dele...sådan det meste af tiden. Han falder lidt ud af kampene, desværre, men han bidrager godt til offensiven. Det ville også være sindssygt at bede ham være en lige integreret del af presmaskinen som holdets anfører, der nåede at starte over 100 gange i træk (har glemt tallet) i superligaen. Den slags tager altså lidt tid.
Jeg tror og håber Serra starter inde - vi skal til Herning efter tre point. Det må være udgangspunktet. Så kan kampen udvikle sig på måder, hvor vi er tilfredse med 1 point, men udgangspunktet til alle kampe må og skal være, at vi går efter sejren. Det er det mindst komplicerede, det er det, der er humlen i konkurrencesport.