New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 328K
Men det ærgrer mig da at en spiller som Beijmo, ikke ser projektet så spændende, at han kan prioritere det over optimering af indtjening.
Jeg har nu fuld forståelse for, at har man 15 år, hvor man kan tjene gode penge, at en spiller skifter hvis vedkommende kan få betydeligt mere i en ny kontrakt hos anden udbyder….tror langt, langt de fleste vil prioritere sådan.
Tror også får et godt tilbud fra os…så er ikke sikker på løbet er kørt.

Enig - især i bagklogskabens ulideligt klare lys, var den udtalelse tudedum. Man kunne kalde den "strategisk uhensigtsmæssig", men at kalde den en løgn, synes jeg bare er voldsomt og antyder, at han vidste - da han sagde det - han selvfølgelig ville skifte til FCK, skulle han få buddet. Jeg tror på, at han mente hvad han sagde og så ændrede forholdene sig og en mulighed for at spille med om mesterskab og komme i CL bød sig til. Hvilken ambitiøs fodboldspiller tager i det mindste ikke lige luft ind, og overvejer sådan en mulighed?

Jeg ved ikke helt hvad han nøjagtig sagde men der er et godt interview med ham her. Der kan man virkelig læse hans overvejelser for og imod - det er en stor beslutning at tage. Han siger også han er blevet citeret forkert men de forklare ikke i hvilken forbindelse.
Som sagt - det kan virkelig ikke hidse mig op. Jeg kan blive irriteret men det er noget helt andet.

Men har han ikke tidligere været ude og sige han (måske) foretrak Fck over AGF - for 1 års tid siden eller lignende. Eller husker jeg forkert?

Jeg har nu fuld forståelse for, at har man 15 år, hvor man kan tjene gode penge, at en spiller skifter hvis vedkommende kan få betydeligt mere i en ny kontrakt hos anden udbyder….tror langt, langt de fleste vil prioritere sådan.
Tror også får et godt tilbud fra os…så er ikke sikker på løbet er kørt.
Lige nøjagtig som jeg skrev i linjerne over det du citerede.

Men det ændrer ikke på, at jeg ville ønske vi kunne være lidt mere "romantiske" som i gamle dage og det ikke altid var cool business og optimering af indkomst.

Altså mener du når han som privat person går en tur gennem gågaden eller hvis han viser sig på stadion? Håber ikke det første for det er brækfremkaldende usmageligt og hører ingen steder hjemme.

Jamen der er vi forskellige så. Hvis jeg møder Stage på gågaden i Århus så får han at vide at han (i hvert fald i mine øjne) ikke er velkommen. Det overrasker mig ikke at jeg møder modstand imod det herinde, det er fair nok og det er sikkert noget vi kan få os en ganske god svingom ud af nu :)

For mig (og en del andre jeg kender) der forpligter den slags ord Stage kom med. Specielt fordi han dyrkede dem og forholdet til fanmiljøet så indgående i de år. Det er ikke bare noget man kan tage tilbage senere. For så er alt relativt og AGF er i bund og grund Palles Tivoli hvor spillerne kan sige hvad som helst uden også at skulle leve op til ordene. Kald os romantikere eller naive osv., men sådan ser vi verden. De har kun ret til at påkalde sig den der "det handler om cool cash" hvis de ikke foregående har lagt afstand til netop det og udgivet sig for at være af en anden skole, for at opnå fanmiljøets gunst og respekt. MEM eller Diks gjorde aldrig det, så det er fair game.

I mine øjne har han forrådt AGF, Århus og fanmiljøet så kraftigt at det ikke kun handler om fodbold. Og de konsekvenser må han leve med. Men igen, det er der sikkert mange herinde der ikke er enige i.

Jamen der er vi forskellige så. Hvis jeg møder Stage på gågaden i Århus så får han at vide at han (i hvert fald i mine øjne) ikke er velkommen. Det overrasker mig ikke at jeg møder modstand imod det herinde, det er fair nok og det er sikkert noget vi kan få os en ganske god svingom ud af nu :)

For mig (og en del andre jeg kender) der forpligter den slags ord Stage kom med. Specielt fordi han dyrkede dem og forholdet til fanmiljøet så indgående i de år. Det er ikke bare noget man kan tage tilbage senere. For så er alt relativt og AGF er i bund og grund Palles Tivoli hvor spillerne kan sige hvad som helst uden også at skulle leve op til ordene. Kald os romantikere eller naive osv., men sådan ser vi verden. De har kun ret til at påkalde sig den der "det handler om cool cash" hvis de ikke foregående har lagt afstand til netop det og udgivet sig for at være af en anden skole, for at opnå fanmiljøets gunst og respekt. MEM eller Diks gjorde aldrig det, så det er fair game.

I mine øjne har han forrådt AGF, Århus og fanmiljøet så kraftigt at det ikke kun handler om fodbold. Og de konsekvenser må han leve med. Men igen, det er der sikkert mange herinde der ikke er enige i.

Så du vil simpelthen opsøge en tidligere spiller på gaden og fortælle han ikke er velkommen? Du er da ikke for skarp.

Ejer du gågaden siden du vil fortælle ham han ikke er velkommen?

Jeg kalder ikke dit syn, eller dig, for romantiker, men en kegle.

Som sagt var jeg ikke i tvivl om, at det ville være en kontroversiel holdning herinde. Det lever jeg gerne med. Jeg tror holdningen er knap så kontroversiel andre steder.

(i øvrigt ville jeg måske ikke sådan decideret opsøge og konfrontere ham hvis det kom til stykket. Det kan godt være jeg fik udtrykt mig lidt spidst der. Men jeg ville i hvert fald støtte at der blev råbt nogle sandheder efter ham, og skulle nok også gerne være med til at gøre det selv).

Som sagt var jeg ikke i tvivl om, at det ville være en kontroversiel holdning herinde. Det lever jeg gerne med. Jeg tror holdningen er knap så kontroversiel andre steder.

(i øvrigt ville jeg måske ikke sådan decideret opsøge og konfrontere ham hvis det kom til stykket. Det kan godt være jeg fik udtrykt mig lidt spidst der. Men jeg ville i hvert fald støtte at der blev råbt nogle sandheder efter ham, og skulle nok også gerne være med til at gøre det selv).

Du har sikkert ret, der er nok idioter som synes det er helt fint at råbe af folk på gaden. Heldigvis er de fleste fans, samt normale mennesker bedre opdraget.

Last edited:
Du har sikkert ret, der er nok idioter som synes det er helt fint at råbe af folk på gaden. Heldigvis er de fleste fans, samt normale mennesker bedre opdraget.

Jamen det må du/i gerne gøre til et spørgsmål om opdragelse, den havde jeg også regnet med at se. Jeg synes jo som udgangspunkt ikke det er uopdragent at stå ved og give udtryk for sine værdier når man føler sig trådt på. Det er nu engang sådan at offentlige personer ikke altid kan bestemme hvornår de er den offentlige person og hvornår de bare er Lars, Helle eller Jens. Det gælder ikke kun for fodboldspillere. Når de færdes i det offentlige rum skal de som regel stå til mål for deres handlinger som den offentlige person. Det er noget de må tage med (de bliver som regel godt betalt for det).

Jeg har engang kaldt Inger Støjberg en racistisk skrigeskinke da hun gik forbi mig udenfor et værtshus. Det står jeg gerne ved, og jeg ser grundlæggende ikke de to situationer som værende ret forskellige. Det er i hvert fald min holdning, men det kan vi sikkert også være uenige om :)

MEM er jeg enig med dig i.
Diks derimod... han er død i mine øjne. Jeg ønsker ham kun modgang og nederlag i al evighed.
Her er hvorfor: Vi genstartede hans karriere. AGF fik ham tilbage i fodboldform og investerede to år i ham, gav ham spilletid og brugte utallige timer på hans genoptræning og udviste engleagtig tålmodighed med hans helbred. Og takken? "Ses røvhuller, jeg smutter til FCK!".
FUCK ham og alt han rører ved!

Det her er 1:1 sådan, jeg har det med Kevin Dick(s). Han ville være fodboldinvalid, hvis det ikke var for AGF. Han skylder AGF ALT i fodboldmæssig forstand. Han havde alle muligheder for at betale tilbage til den klub, der samlede ham op fra bunden og redede hans karriere. Og han valgte i stedet at tage til fucking FCK - vel at mærke på et tidspunkt, hvor vi faktisk var begyndt at bide skeer med dem. Han er ultimativt den fodboldspiller, jeg respekterer mindst. Det er meget får mennesker, jeg foragter. Men jeg foragter Kevin Dick(s). Actions speak louder than words.

Jamen det må du/i gerne gøre til et spørgsmål om opdragelse, den havde jeg også regnet med at se. Jeg synes jo som udgangspunkt ikke det er uopdragent at stå ved og give udtryk for sine værdier når man føler sig trådt på. Det er nu engang sådan at offentlige personer ikke altid kan bestemme hvornår de er den offentlige person og hvornår de bare er Lars, Helle eller Jens. Det gælder ikke kun for fodboldspillere. Når de færdes i det offentlige rum skal de som regel stå til mål for deres handlinger som den offentlige person. Det er noget de må tage med (de bliver som regel godt betalt for det).

Jeg har engang kaldt Inger Støjberg en racistisk skrigeskinke da hun gik forbi mig udenfor et værtshus. Det står jeg gerne ved, og jeg ser grundlæggende ikke de to situationer som værende ret forskellige. Det er i hvert fald min holdning, men det kan vi sikkert også være uenige om :)
Jeg er for så vidt enig i, at man som offentlig person giver afkald på den anonymitet vi andre nyder hver dag. På godt og ondt - nogle gange er det nok lidt nemmere at få et bord på en restaurant, eller det er lidt nemmere at få billetter til en fodboldkamp eller koncert, som i princippet er udsolgt.
Andre gange bliver man genkendt af mennesker, som af den ene eller den anden grund har et antipati mod dig, og det medfører kommentarer.

Men derfra og så til at kalde en politiker for en racistisk skrigeskinke, eller råbe grimme ting efter Jens Stage på gaden (ved jeg godt du ikke har gjort, men du skriver, at du ikke kan udelukke at gøre det, hvis du møder ham), synes jeg bare, der er meget langt. De er stadig først og fremmest mennesker og har ret til at være i fred. Bare fordi de er politikere/fodboldspillere/musikere/skuespillere, har man ingen ret til at antaste dem.

Erklær dig bare uenig med dem, det er super. Men gør det da sobert. Hvis jeg møder MEM eller Stage, vil jeg jo nok fortælle dem, at jeg var ked af at se dem smutte, og at jeg ønsker dem al sportslig modgang (for MEM, så længe han er dér). Det vil blive serveret med et glimt i øjet.
Møder jeg Støjberg, vil hun få at vide, at jeg finder hendes politik modbydelig, samfundsundergravende og som en del af problemet, ikke af løsningen.

Som et lille PS: At kalde Støjberg en racistisk skrigeskinke er jo så i øvrigt sexisme - med mindre du også ville kalde Messerschmidt en skrigeskinke? Vil du IKKE det, er skrigeskinke et nedladende udtryk om kvinder med stærke meninger og altså sexisme, hvilket gør dig præcis lige så fordomsfuld, som du anklager Støjberg for at være, blot på nogle marginalt andre parametre.

Undskyld for at køre tråden lidt af sporet, jeg kunne ikke sidde den der bodegalogik overhørig.

Det er nu engang sådan at offentlige personer ikke altid kan bestemme hvornår de er den offentlige person og hvornår de bare er Lars, Helle eller Jens. Det gælder ikke kun for fodboldspillere. Når de færdes i det offentlige rum skal de som regel stå til mål for deres handlinger som den offentlige person. Det er noget de må tage med (de bliver som regel godt betalt for det).
Jeg håber du justerer din holdning. Offentlige personer optræder i offentligheden, men de lever også deres liv i landet med familie, forældremøder, indkøb osv.

Vi er privatpersoner hele tiden. Og man må acceptere at fx Støjberg bliver givet en mikrofon fordi hendes synspunkt har offentlighedens interesse. Min og andre privatpersoners holdning til dette og hint har ikke. Man har lov til at ytre sig, indenfor lovens rammer, så man kan godt dele sin holdning med offentlige personer, selvom de optræder som privatpersoner. Jeg håber bare man lader være, fordi det gør Danmark bedre at vi kan skelne.

Jeg løb ind i Morten Bødskov til en koncert kort efter hans makværk med offentlighedsloven. Men - udover at være introvert - synes han som almindelig person skal have lov til at høre CV Jørgensen i fred, uden at blive belemret med min mening - der er den vigtigste for mig - men reelt bare en mening blandt millioner andre.

Jeg mødte engang Ruben Selles på Jagger i København - mens han var assistent i FCK. Eller mødte og mødte, vi var der samtidig, og der var stort set ikke andre gæster. Jeg havde virkeligt lyst til at fortælle ham, hvor stor en betydning han havde haft for AGF og hvor savnet, han var. Men jeg lod være. Ham og hans datter skulle have have lov at spise deres burger i fred.

Last edited:
@Stone Cold

Tak for et fair indlæg og for at du ikke smider om dig med fornærmelser.

Vi er uenige. Jeg synes det er naivt at forvente at "have ret til at være i fred" i det offentlige rum, når man som offentlig person i den grad har trådt en stor mængde mennesker i det specifikke rum (Århus) over tæerne. Det er der altså mange eksempler på, fodbold og udenfor. Igen kan vi være uenige om hvorvidt der er belæg for at føle sig trådt på og vi kan være uenige i udtryksformen (den hypotetiske) og hvor konstruktivt det er. Men det overrasker mig, at folk er overraskede over at der bliver udtrykt foragt overfor folk man føler har opført sig forkasteligt

For mange (inklusiv mig selv) handler det jo også om at statuere et eksempel og vise fremtidige spillere, at hvis man opfører sig og siger som Stage gjorde så forventer vi også, at man mener det og lever op til det. Ellers er der nogle (i vores øjne proportionelle) konsekvenser man må leve med. Det er den kultur vi gerne vil fremme.

Jeg tror det bunder i, at der nok er nogle der abstraherer og skelner mindre mellem det der sker på stadion og det der sker udenfor end andre gør (uden at vi i øvrigt skal have en debat om hvorvidt det ene er bedre eller mere rigtigt end det andet). Derfor krummede jeg og andre ligeså meget tæer da nogle valgte at overrække forræderen en AGF trøje i Parken som nogle af jer herinde sikkert gør når i læser det jeg skriver. Sådan er det.

Off-topic: Jeg kaldte Støjberg for en skrigeskinke fordi hun rent faktisk ligner en skinke med sit hår, ikke i den misogynistiske sans :) Men altså nu du siger det kan jeg godt se at den kan opfattes sådan. Og jeg skal da også gerne indrømme at mit sprog i netop det øjeblik bestemt var et udtryk for bodegalogik og kunne have været en tand mere konstruktivt (jeg var trods alt på bodega...).

Latest posts

Back