New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 631K
For nu at tale om noget andet end Sydsiden (booh!):

Kvindelandsholdet trækker mellem 10.000 og 20.000 i Parken til en vigtig kvalifikationskamp mod Italien. Til den næste vigtige kvalifikationskamp hjemme mod Sverige i begyndelsen af juni - det perfekte tidspunkt til landskampe - er der stadigt ingen hjemmebane: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/k...-har-holdt-kvindelandsholdet-hen-i-maanedsvis

Jeg håber, at det ny Ceres Park kan blive en fast og solid hjemmebane for kvindelandsholdet. Perfekte forhold, og ikke helt så stor som Parken, hvor det kommer til at se lidt sølle ud, hvis de (som historierne vist går på) ikke runder meget mere end de 10.000 billetter mod Italien. Det kan også blive en god mulighed for at supplere AGFs kampe med yderligere aktiviteter med en vis regularitet.

Kvindelandsholdet trækker mellem 10.000 og 20.000 i Parken til en vigtig kvalifikationskamp mod Italien. Til den næste vigtige kvalifikationskamp hjemme mod Sverige i begyndelsen af juni - det perfekte tidspunkt til landskampe - er der stadigt ingen hjemmebane: https://www.dr.dk/sporten/fodbold/k...-har-holdt-kvindelandsholdet-hen-i-maanedsvis

Jeg håber, at det ny Ceres Park kan blive en fast og solid hjemmebane for kvindelandsholdet. Perfekte forhold, og ikke helt så stor som Parken, hvor det kommer til at se lidt sølle ud, hvis de (som historierne vist går på) ikke runder meget mere end de 10.000 billetter mod Italien. Det kan også blive en god mulighed for at supplere AGFs kampe med yderligere aktiviteter med en vis regularitet.
Men grunden til at de stadig ingen hjemmebane har fundet til juni-kampen er jo fordi, at alle de (godkendte) stadions, der findes i Danmark, har planer om at anlægge ny bane eller andet vedligehold, som gør der ikke kan spilles fodbold. Derfor forhandler DBU med flere klubber om at tilsidesætte klubbernes interesse, for at de kan lægge hjemmebane til landsholdet i stedet. Jeg siger ikke, at det er en dårlig ide, du kommer med. Man skal bare være klar over, at der også er ulemper ved det. F.eks. at der er øget træk på banen, og at man ikke får samme muligheder for at pleje banerne når superligaen holder pause.

Men grunden til at de stadig ingen hjemmebane har fundet til juni-kampen er jo fordi, at alle de (godkendte) stadions, der findes i Danmark, har planer om at anlægge ny bane eller andet vedligehold, som gør der ikke kan spilles fodbold. Derfor forhandler DBU med flere klubber om at tilsidesætte klubbernes interesse, for at de kan lægge hjemmebane til landsholdet i stedet. Jeg siger ikke, at det er en dårlig ide, du kommer med. Man skal bare være klar over, at der også er ulemper ved det. F.eks. at der er øget træk på banen, og at man ikke får samme muligheder for at pleje banerne når superligaen holder pause.
Du har ret, men hvis man kender programmet i forvejen, er jeg ret sikker på, at man kan have et stadion spilleklart på Grundlovsdag. Med andre ord: Det må man simpelthen kunne organisere sig ud af.

Du har ret, men hvis man kender programmet i forvejen, er jeg ret sikker på, at man kan have et stadion spilleklart på Grundlovsdag. Med andre ord: Det må man simpelthen kunne organisere sig ud af.
Det er jeg ikke uenig i. Jeg vil bestemt være tilhænger af at det sker. Det var bare vigtigt at pointere at det går udover fleksibiliteten, også i forhold til fx afholdelse af koncerter.

At få kvindelandsholdet (og/eller fx u21-landsholdet) fast ind på stadion vil nok især blive aktuelt når det nye Vejlby Stadion står klar (med kunstgræs) og dermed kan agere 2. stadion/reservestadion/vinterbane for kvindeligaholdet og byens divisionsklubber, så der er mindre slid på superligabanen.

Har vi nogen med gyldig droneoperatørtilladelse og (måske vigtigere) -evner, så vil det være mægtig kærkomment med nogle nye luftskud snart. (og ikke dem der blev delt i går eller forgårs(?), som allerede er 10 dage forældede jo 😄)

Så vidt jeg har kunne iagttage, så ligner der snart at være nedre tribunedæk på det meste af costa del sol nu også, og vores kommende slagmark er tæt på endeligt indrammet hele vejen rundt 🤩

Måske nogen vil kunne tilvejebringe nogle lumre pics at klare os igennem weekenden med 🍯

Mener jeg har læst i går at det bliver i Odense.

Last edited:
Jeg var på rundvisning på det nye stadion i dag........ Jeg er stadig målløs.........
Det bliver... sindssygt fedt.

ALLE - kan sove roligt om natten efter det mesterskabsræs her - vel vidende at vi får et helt fantastisk stadion.

EDIT: ved ikke hvorfor browseren roterer billederne.

Attachments

• tempImagegFoK5K.webp
    tempImagegFoK5K.webp
    1.7 MB · Views: 88
  • tempImage0rZom6.webp
    tempImage0rZom6.webp
    1.6 MB · Views: 88
  • tempImagevXSFOZ.webp
    tempImagevXSFOZ.webp
    2 MB · Views: 88
  • tempImagea9Ucx7.webp
    tempImagea9Ucx7.webp