New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 329K
"Hvor blev de af"-tråden
Det synes jeg er en meget forsimplet og enøjet tilgang.

Det er muligt at have hjerte for én og kun én dansk klub, som spiller, og så samtidig rationelt kunne indse, at det er godt for karrieren at skifte til en anden dansk klub. Det var, hvad der skete her. I hvert fald som jeg forstår og forstod tingene.

Stage havde alene hjerte for AGF, men kunne godt indse, at enten skulle han være i AGF resten af sit liv, eller også skulle han tage et skridt op internt i Superligaen, for derfra at komme til udlandet.
At reaktionen fra fanbasen så var så ubehagelig, kan jo godt få en til at overveje, om kærligheden nu også reelt gik begge veje. Læg dertil at han var relativt længe i København, havde succes (altså gode stunder og gode minder) og kom derfra uden at blive lagt for had af fanbasen...

Altså for mig er det en no-brainer, at han ikke længere er 100% AGF. Jeg hader det, det giver mig kvalme. Men det giver også mening. Han er menneske som vi andre.
Måske jeg skal uddybe eller præcisere: Skuffelsen over Jens Stage beror på, at han selv erklærede sin udødelige kærlighed til AGF og at drømte om at spille hele karrieren i Aarhus - blot måneder før sit skifte. Den slags løfter gav ingen af de andre "Judas'er". Det er forskellen.

Når det er sagt hører jeg ikke til dem, der "hader" Jens (det er livet for kort til). Ej heller kunne jeg drømme om at forulempe ham eller andre på gågaden i Aarhus eller andre steder. Den form for adfærd reserverer jeg til visse dommere og til Mogens Krogh, hvis han skulle vise sig nær Park Allé.

Sidder og ser Werder - HSV. Det er tydeligt, at Stage er leder nr. 1 for de grønblusede - ufatteligt at han ikke er på landsholdet, en mand, der går forrest i en heksekeddel som den i Bremen. Hvis det er muligt at hente ham hjem i en 80 pct. forfatning af, hvordan han ser ud nu - så by all means, så vil jeg da klappe når han løber ind.

Last edited:
Helt ærligt: gider du ikke godt tage offerkasketten af?

Jeg ser den der argumentation fremført fra tid til anden, om at man ikke må være uenig med flertallet på GF forum. Det er noget fjollet noget at lukke ud, al den stund, at ingen - ABSOLUT INGEN - nogensinde har sagt, skrevet eller på anden vis forsøgt at forbyde dig din holdning.
Men det er sguda simpel matematik, at når man lufter en holdning, som flertallet er uenig i, så vil man møde mange modargumenter. Det er jo trods alt et DEBATforum, ikke et SAMTYKKEforum. ;)

Helt ærligt: gider du ikke godt forholde dig til det der rent faktisk bliver skrevet herinde? På de sidste 2 sider er jeg blevet kaldt idiot, en kegle, arrogant, sølle, macho, uopdragen, ekstremist, hooligan og er gentagende gange blevet gjort til talsmand for et brandattentat jeg flere gange eksplicit har taget afstand fra. Når man ikke har skrevet et ondt eller nedladende ord om nogen som helst tilbage, så er det sguda simpel logik at det ikke er fair.

Og i øvrigt kan nogle udtalelser være så kategoriske og siges så mange gange, at man frasiger sig retten til at “ændre mening” 2 måneder senere. Eller i hvert fald at gøre det uden meget, meget eksplicit at forklare sig og undskylde (hvilket Stage aldrig har gjort). Ellers bliver alting sgu relativt. Men der er du nok uenig.

Når jeg ser på "Stage-gate", tænker jeg at der er tre forskellige holdninger/reaktioner. Meget af det handler om følelser.

Den første er den hvor folk blev skuffede over at han valgte FCK og var sure over det i en uge/måned og kom videre.

Den anden gruppe, med tryk på gruppe, har valgt at bære evig nag og lever for altid med følelserne uden på trøjen og i en eller anden grad kobler hjernen fra. Det er også dem der definerer sig selv som rigtige fans og lever i en art fællesskabsboble med det. Hvor, i dette tilfælde, det fælles had er med til at binde fællesskabet sammen. Men som samtidig er en parallelvirkelighed - i hvert fald indtil man vælger at involvere andre, med de handlinger man foretager sig.

Så er der den gruppe, som jeg selv tilhører, som udpræget synes at Stage var en af de personer, der hjalp AGF videre på rejsen mod det AGF vi ser i dag. Mine følelser i forhold til at han tog til FCK, frem for en udenlandsk klub, var tæt på ikke-eksisterende. Simpelthen fordi jeg ikke betragtede FCK som en aktuelt konkurrent. Jeg ville have været virkelig ked af, hvis vi havde solgt ham til en af vores konkurrenter i ræset om at komme i top-6 på daværende tidspunkt.

Først og fremmest syntes jeg at det var ærgerligt at han skulle sælges, men selvfølgelig skulle han det og når det så blev til et rekordsalg, )var det 17 mio?), så sagde mit rationelle jeg, at det var godt for klubben. Ligesom da MEM blev solgt til overpris i efteråret. Men jeg kan da godt se udefra, at jeg nogle gange bliver FOR rationel i min tilgang til AGF. At jeg ikke er nok impulsiv i forhold til det med at miste spillere. Men jeg er da langt mere ærgerlig over at vi skal sige farvel til Beijmo for 0 kr. lige om lidt og måske se ham i FCM efter sommerferien, end af det rekordsalg af Stage.

Helt ærligt: gider du ikke godt forholde dig til det der rent faktisk bliver skrevet herinde? På de sidste 2 sider er jeg blevet kaldt idiot, en kegle, arrogant, sølle, macho, ekstremist, hooligan og er gentagende gange blevet gjort til talsmand for et brandattentat jeg flere gange eksplicit har taget afstand fra. Når man ikke har skrevet et ondt eller nedladende ord om nogen som helst tilbage, så er det sguda simpel logik at det ikke er fair.

Og i øvrigt kan nogle udtalelser være så kategoriske og siges så mange gange, at man frasiger sig retten til at “ændre mening” 2 måneder senere. Eller i hvert fald at gøre det uden meget, meget eksplicit at forklare sig og undskylde (hvilket Stage aldrig har gjort). Ellers bliver alting sgu relativt. Men der er du nok uenig.

Det er godt nok synd for dig. Hvem havde troet det kunne have konsekvenser at opfører sig som det du advokere for.

Forsøgene på latterliggørelse havde jeg forventet, det har altid været sådan man bliver behandlet herinde når man er uenig :)
Wtf? Jeg er sikker på at du tænker på bold.dk når de skriver det der. Herinde er det langt oftere sådan, at hvis man er uenig og debatterer i en ordentlige tone, så bliver man behandlet ordentligt.

Og hvis man føler man bliver latterliggjort, så vil jeg da opfordre til at anmelde de pågældende indlæg, hvori latterliggørelsen - efter ens mening - finder sted, for så skal vi nok se på det i moderatorteamet, men ingen har anmeldt noget af den årsag udover det vi allerede har håndteret, og så må man jo formode at alt er godt.

Jeg vil gerne have, at du ikke spreder den slags løse rygter om at det altid er sådan herinde, for det er det bestemt ikke og det er jeg sikker på, at 99,9% af medlemmerne kan skrive under på.

Jeg er helt uenig med @Hansen vedrørende Stage, og jeg blev forarget over at læse de linjer, men jeg kan godt genkende, at tonen herinde af og til kan blive så perfid, at jeg mister lysten til overhovedet at deltage. Det er en præmis at være uenige, og jeg kan også godt leve med at blive drillet lidt, men det bedrøver mig, at den generelle onlinetendens med at se tingene binært har sneget sig herind og imø kun vokser.

Man kan altså godt nære irrationelle følelser og stadig være et godt menneske. Jeg har da også lyst til at melde Daniel Wass ind i Foreningen af Multihandicappede Blondiner, men jeg agerer jo ikke på'et.

Nå, om en måneds tid ligger vi alle i midtercirklen på Temu Park og puler ovenpå mesterskabet. 🤷🏼‍♂️

Jeg sviner folk som har opført sig løgnagtigt overfor mig.
Jeg er simpelthen nødt til at spørge: Har han sagt direkte til dig, at han aldrig ville skifte til en dansk klub? Har han kigget dig i øjnene og stukket dig en løgn? Nej, det tænkte jeg nok. Hvad der bliver sagt til pressen og hvordan samme presse vinkler det udsagn er to meget forskellige ting. Der sker et tab af nuancer i den proces.

Mere generelt:
Jeg har gået og tænkt over hele Stage affæren i løbet af i dag. Jeg er faktisk nået frem til nogle nuancer, som jeg synes "Anti-Stage"-fløjen mangler at have med:

For det første: AGF kasserede Jens Stage i første omgang. Han var rundt i divisionerne før han kom tilbage og langtsom åd sig ind på førsteholdet. Med andre ord: Stage lærte tidligt, at uanset hans kærlighed til AGF, så var den kun gengældt i det omfang han kunne levere. Det er jo sådan det er i elitesport, men ikke desto mindre, lærte Stage dén lektie ret tidligt i karrieren.

For det andet: På det tidspunkt var vi altså en anden klub! Vi var på vej op, vi var der slet ikke endnu. Stage var faktisk blevet lidt for god til AGF, men nok ikke helt god nok til at skifte til en stor liga i Europa. Så skulle han være skiftet til en belgisk midterklub, men det er jo knap nok et skridt op. Når FCK kommer på banen og garanterer europæisk fodbold og trofæer (i de år, kunne de jo nærmest garantere det), så er det sgu et fornuftigt karrieretræk: at prøve at vinde noget OG at prøve kræfter med europæisk fodbold.

Jeg er enig i, at timingen i kærlighedserklæringen og dét skifte er uheldig. Jeg var heller ikke begejstret i sin tid. Men jeg tilgav ham, fordi jeg erkendte vores plads i fødekæden på daværende tidspunkt.

I lyset af ovenstående, er jeg faktisk nærmest mere pikeret over MEMs skifte; vi stod i starten af en sæson, hvor vores spil og præstationer viste en opadgående kurve. Han kunne være blevet og være blevet en legende i AGF, men han valgte udsigten til europæisk bold og kampen om trofæer (troede han...).

Det var mig der bragte 'latterliggørelse' ind og Hansen svarede på det fra mig - og jeg har også læst tråden.

Jeg er ikke enig med manden og ærgerlig over det er en voksen, så han nok ikke ikke vokser fra det.

Man kan godt være arg modstander af Stage uden at ville råbe efter ham. Og man kan godt have ønsket om at få Stage til at føle utilfredsheden når han er i Århus (eller når han møder visse AGF-fans, hvor det måtte være?), uden at gå ind chikanerende adfærd (opsøge/forfølge) eller direkte voldelig adfærd

Så kan man være uenig på forskellige niveauer

Jeg er simpelthen nødt til at spørge: Har han sagt direkte til dig, at han aldrig ville skifte til en dansk klub? Har han kigget dig i øjnene og stukket dig en løgn? Nej, det tænkte jeg nok. Hvad der bliver sagt til pressen og hvordan samme presse vinkler det udsagn er to meget forskellige ting. Der sker et tab af nuancer i den proces.

Så er jeg simpelthen nødt til at spørge, er der mange af jer herinde som mangler konteksten? Det lyder jo som om i tror Stage lige sagde et eller andet hurtigt til et medie 5 år før skiftet, og nu punker vi ham så på det.

Stage plejede forholdet til klubben AGF og fanscenen fra dag 1. Han stod i de tidlige dage på tribunen med folk, fik taget billeder med fans hvor han kyssede logoet osv. Han udtalte sig gentagende gange til forskellige medier og til arrangementer gennem en lang årrække. Der er ikke noget taget ud af kontekst. Han nød hamrende godt af den godwill det gav.

2 måneder (TO måneder) før skiftet stod han personligt og så et større antal fans i øjnene og gentog kategorisk og utvetydigt budskabet. Udlandet eller AGF. Jeg kender flere der var der, og det er ikke det eneste eksempel.

2 måneder senere gennemtvang han selv proaktivt et skifte til FCK. Han ville KUN FCK og afviste ligeså gode tilbud fra udlandet. Det har flere kilder uafhængigt af hinanden bekræftet. Uden et ord til fanmiljøet. Koldt og kynisk.

Så ja, han har kigget fanmiljøet direkte i øjnene og stukket os en løgn. Gentagende gange.

Måske jeg skal uddybe eller præcisere: Skuffelsen over Jens Stage beror på, at han selv erklærede sin udødelige kærlighed til AGF og at drømte om at spille hele karrieren i Aarhus - blot måneder før sit skifte. Den slags løfter gav ingen af de andre "Judas'er". Det er forskellen.

Når det er sagt hører jeg ikke til dem, der "hader" Jens (det er livet for kort til). Ej heller kunne jeg drømme om at forulempe ham eller andre på gågaden i Aarhus eller andre steder. Den form for adfærd reserverer jeg til visse dommere og til Mogens Krogh, hvis han skulle vise sig nær Park Allé.

Sidder og ser Werder - HSV. Det er tydeligt, at Stage er leder nr. 1 for de grønblusede - ufatteligt at han ikke er på landsholdet, en mand, der går forrest i en heksekeddel som den i Bremen. Hvis det er muligt at hente ham hjem i en 80 pct. forfatning af, hvordan han ser ud nu - så by all means, så vil jeg da klappe når han løber ind.
Hvad gør du i fald du støder på ER?

Så er jeg simpelthen nædt til at spørge, er der mange af jer herinde som mangler konteksten? Det lyder jo som om i tror Stage lige sagde et eller andet hurtigt til et medie 5 år før skiftet, og nu punker vi ham så på det.

Stage plejede forholdet til klubben AGF og fanscenen fra dag 1. Han stod i de tidlige dage på tribunen med folk, fik taget billeder med fans hvor han kyssede logoet osv. Han udtalte sig gentagende gange til forskellige medier og til arrangementer gennem en lang årrække. Der er ikke noget taget ud af kontekst. Han nød hamrende godt af den godwill det gav.

2 måneder (TO måneder) før skiftet stod han personligt og så et større antal fans i øjnene og gentog kategorisk og utvetydigt budskabet. Udlandet eller AGF. Jeg kender flere der var der, og det er ikke det eneste eksempel.

2 måneder senere gennemtvang han selv proaktivt et skifte til FCK. Han ville KUN FCK og afviste ligeså gode tilbud fra udlandet. Det har flere kilder uafhængigt af hinanden bekræftet. Uden et ord til fanmiljøet. Koldt og kynisk.

Så ja, han har kigget fanmiljøet direkte i øjnene og stukket os en løgn. Gentagende gange.
Træk på skuldrene, ryst overbærende på hovedet og kom videre og lad - i dette tilfælde Stage - "synderen" opleve den kolde og ubehagelige skulder.
Det er overskud og virker mange gange mere effektivt.

Der er kamp og guldet på mandag - op med humøret...ALLE SAMMEN

Latest posts

Back