New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 948
  • Views Views: Views 55K
Transfervindue Sommer 2026
Det var derfor jeg skrev det om, hvad man tillægger ordvalget "profil". Er en profil en som bliver rotationsspiller eller er det en stensikker starter hver gang :unsure:
Udviklingen går forhåbentlig frem mod flere rotationsspillere, så der kan aflastes i perioder og være bedre plads til skader/karantæner.

Af dem du nævner, er det "kun" Magnus Knudsen som har trådt direkte ind og taget en plads. Han har gjort det rigtig godt men måske også influeret af skaderne på midtbanen til NP og Solbakken.

Ellers er det svært at være uenig i det du skriver - klubben går ind i et aktivt vindue og skal bruge en del nye spillere. Spørgsmålet er om man kan finde nogle på fri transfer eller køber dem man mener passer ind. Jeg kunne stadig godt se en Alexander Lind passe rigtig fint ind men så er det nok også de første kr. 30 mio. (hvis Fcn ikke vil have ham).

Jeg er også spændt på NP - syntes det var en lidt "sjov" forlængelse set i lyset af hans udfordringer. Men han har været god for os igennem tiden og man har formentlig gerne ville belønne det - det kan også ende med, at han stopper og ikke vil/kan mere på samme niveau.
Hvis jeg skulle lave min ideal-opstilling så ville Solbakken være meget tæt på at være starter. Synes han er fremragende.

I tillæg til min kommentar ovenfor, så kan man egentlig smide Yakob oveni Emmery og Serra puljen.

Vi har vel haft en top-6 målsætning hvert år siden man indførte den nuværende struktur? Når top-6 så er nået, plejer man at lave en ny målsætning. Uanset, hvis "blot" vi når top-6, så er vi også medaljekandidater. Specielt fordi vi kommer til at få en vild hjemmebanekulisse i det slutspil. Til den til bør nye spillere også være spillet godt ind, så vi bør være stærkere i foråret 27 end i efteråret 26 (hvor vi også skal jonglere med europæisk fodbold). Den største hurdle bliver klart at komme indenfor i top-6 i det grundspil.
Så lad mig omformulere. Jeg håber man er klar til at investere så man er medaljekandidat fra dag 1 og ikke blot top-6 som udgangspunkt. Det skal ikke være en hurdle at komme i top-6 fordi man har sparet og håber på at komme igennem med et minimum (som dette forår på angrebsposten).

Man skal også huske at tænke på, at selvom de nuværende profiler har været helt ekstraordinært gode, så kommer udskiftningerne til sommer også til at betyde, at Jakob Poulsen for første gang kan sætte sit præg på truppen. Om det bliver med et formationsskifte eller ej, så kan han få nogle profiler, som måske kan gøre os endnu farligere. Måske i en 4-3-3 a la den her med de spillere, vi måske råder over til næste sæson:

Hedenstad

Andersen - Callø - Tingager - Kahl

Yakob - Solbakken - Knudsen

Jørgensen - Serra - Emmery

Så kan vi gå på markedet og hente enten store profiler eller kæmpe talenter, der kan udfordre de nuværende spillere på:
- Målmandsposten
- Højre back
- Central forsvar
- Højre kant
- Central angriber

Henter vi fem klare profiler, så vil vi nærmest være medfavoritter til guldet. Holder vi lidt mere igen og henter 1-2 profiler og 1-2 talenter, som sammen med James, Hamza, Kristjansson, Camara, Haugstrup osv. skal presse de etablerede, så vil forventningerne nok være lidt lavere (men transferstrategien endnu bedre).
Ouch den der startopstilling gør ikke noget godt for mig. Hvis det er spillermaterialet når salg og udløb er trukket fra, så har du ret i at der skal mindst 5 profiler til og så vil jeg stadig ikke gøre os til medfavoritter til guldet. Men jeg tror så heller ikke vi sælger både Bech, Arnstad og Links på én gang samtidig med at vi lader Carstensen smutte og i stedet skriver med Jørgensen.

Jeg tror vi holder fast i nuværende på stilling og så kommer den til at hedde

Ny målmand
Ny - Tingager - Ny
Andersen-------------------Links
Yakob-Knudsen
Bech------------Ny
Ny angriber

Derudover forlænger man med Carstensen. Callø indgår som konkurrent i stedet for Dalsgaard men der skal købes to profiler til at dække Beijmo og Kahl. Måske Hedenstad får chancen, hvis man er overbevist om niveauet her i forårets træning. På midtbanen er der god konkurrence med de to samt Solbakken, NP og Haugstrup.

Det kommer hurtigt til at koste mange penge.

Ouch den der startopstilling gør ikke noget godt for mig. Hvis det er spillermaterialet når salg og udløb er trukket fra, så har du ret i at der skal mindst 5 profiler til og så vil jeg stadig ikke gøre os til medfavoritter til guldet. Men jeg tror så heller ikke vi sælger både Bech, Arnstad og Links på én gang samtidig med at vi lader Carstensen smutte og i stedet skriver med Jørgensen.

Ny målmand
Ny - Tingager - Ny
Yakob-Knudsen
Bech------------Ny
Ny angriber

Derudover forlænger man med Carstensen. Callø indgår som konkurrent i stedet for Dalsgaard men der skal købes to profiler til at dække Beijmo og Kahl. Måske Hedenstad får chancen, hvis man er overbevist om niveauet her i forårets træning. På midtbanen er der god konkurrence med de to samt Solbakken, NP og Haugstrup.

Skal vi ikke bare hente Stage hjem?
(Jeg finder selv ud...)

Ny målmand
Ny - Tingager - Ny
Yakob-Knudsen
Bech------------Ny
Ny angriber

Jeg er helt overbevist om, at Emmery skal spille fast i næste sæson. Enten som 10er eller som wing i en 4-3-3.

Ny målmand
Ny - Tingager - Ny
Yakob-Knudsen
Bech------------Ny
Ny angriber

Hvis det hele var op til mig, så ville jeg købe både Jørgensen og Carstensen, hvis de er tilpas billige og gøre dem til rotationsspillere. For kontinuitetens skyld. Og så ville jeg hente klare startere til en kant/10'er, til 9'eren og til midterforsvaret. Helst spillere på max 21 år. En af dem må gerne være ældre og mere køreklar.

Det ville give plads i truppen til 2-3 af de unge fra akademiet.

Så lad mig omformulere. Jeg håber man er klar til at investere så man er medaljekandidat fra dag 1 og ikke blot top-6 som udgangspunkt. Det skal ikke være en hurdle at komme i top-6 fordi man har sparet og håber på at komme igennem med et minimum (som dette forår på angrebsposten).
Den er lidt svær at definere, synes jeg. Først og fremmest får vi brug for mere bredde, når vi skal spille europæisk - og drømmen er jo et gruppespil. Når vi dertil, så tror jeg at det bliver prioriteret ret højt og det vil kunne ses i vores resultater i ligaen i efteråret. Men isoleret set, så skal vi da have en trup, der burde kunne klare at komme i top-6 uden besvær. Europa er bare en joker.

Hvis det hele var op til mig, så ville jeg købe både Jørgensen og Carstensen, hvis de er tilpas billige og gøre dem til rotationsspillere. For kontinuitetens skyld. Og så ville jeg hente klare startere til en kant/10'er, til 9'eren og til midterforsvaret. Helst spillere på max 21 år. En af dem må gerne være ældre og mere køreklar.

Det ville give plads i truppen til 2-3 af de unge fra akademiet.
Jeg er også lidt spændt på, hvordan man ser på Jørgensen. Han gjorde det faktisk fint i vinteropstarten, men det er svært at være backup til Bech. Det giver ikke mange kampminutter og derfor intet flow. Carstensen burde være en no-brainer, men hvis han har fået en af de kendte mystiske AGF-skader, så kan det måske bringe en kontrakt i fare. Set positivt, så kender vi niveauet på ham og er vi trygge ved skaden, så kan vi måske endda forhandle prisen lidt ned, når han nu ikke har spillet på det seneste.

Måske lidt til de dyre side for os (mon ikke FCK kunne være et godt bud), men ellers en spændende spiller der nok har brug for lidt trygge rammer til at få pustet liv i en karriere, der for bare et par år siden så rigtigt spændende ud. Og så kan han både dække en venstre centerforsvarer og venstre back afhængigt af hvilket system vi skal spille: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/generelle/overfuset-victor-kristiansen-meldes-faerdig

Han var i øvrigt fast mand i Bologna for et par sæsoner siden, hvor jeg så en del af deres kampe og der så han bare bund solid ud, så rimeligt overraskende at han nu står til at havne i League One. Og mig bekendt har der ikke været nogle alarmerende skadesproblemer.

Næste sæson skal der givetvist genopbygges i et eller andet omfang. Det tror jeg alle skal være klar på.
I den forbindelse skal vi allerede nu forberede os på de bedrevidende "nåååhhhh...så gik den ikke længere, hva'?" fra mere eller mindre begavede typer på begge sider af Ringgaden.

Men med den store udskiftning, der kommer til at ske i en meget kort sommerpause + VM, så kan jeg ikke se for mig, at vi har truppen bare tilnærmelsesvis klar til sæsonstart. Det er frustrerende, men det er vilkårene når man starter superligaen op i juli. Vi er hvor vi er i fødekæden, og de rigtigt interessante spillere vil givetvis have andre muligheder at afsøge først.

Det kan faktisk godt blive en lidt tung sæson næste år. Derfor skal vi også nyde det nu :)

Næste sæson skal der givetvist genopbygges i et eller andet omfang. Det tror jeg alle skal være klar på.
I den forbindelse skal vi allerede nu forberede os på de bedrevidende "nåååhhhh...så gik den ikke længere, hva'?" fra mere eller mindre begavede typer på begge sider af Ringgaden.

Men med den store udskiftning, der kommer til at ske i en meget kort sommerpause + VM, så kan jeg ikke se for mig, at vi har truppen bare tilnærmelsesvis klar til sæsonstart. Det er frustrerende, men det er vilkårene når man starter superligaen op i juli. Vi er hvor vi er i fødekæden, og de rigtigt interessante spillere vil givetvis have andre muligheder at afsøge først.

Det kan faktisk godt blive en lidt tung sæson næste år. Derfor skal vi også nyde det nu :)
Og som jeg prædiker hver gang nogen vil høre på mig (eller ikke vil) så er kontinuitet bare en kæmpe faktor i superligaen. Skifter vi halvdelen af start-11 kommer det til at tage en halvsæson, før vi er et stensikkert top 6 hold, en hel før vi er medaljekandidat og et par stykker før vi potentielt kan sigte efter guldet igen.

Jeg er slet ikke så skeptisk i forhold til den forandring. Spillerne i udkanten af start-11'eren er så gode og så godt trænet, så vi sagtens kan stille rigeligt stærkt til at hente de point, der skal til for at holde os til. Og vi har set, hvordan spillere som Solbakken og især Knudsen i løbet af få kampe kunne løfte vores niveau klart.

Sebastian Jørgensen er en af de spillere, jeg helt trygt ville give spilletid i de første kampe, mens vi måske venter på en rigtig stærk konkurrent. Han er 100% bekendt med spillestilen, han er god med bolden og i pasningsspillet, og han vil kunne servicere en angriber helt fint i en periode. Han er i mine øjne en klar top 6-spiller.

Og så betyder det virkelig meget, at det ikke er vores centrale midtbane, der bliver revet i stykker. Jeg tror, den største udfordring bliver at mangle Kahl, men ham tror jeg også, vi går rigtig langt for at beholde. Gør ham for min skyld gerne til en lønmæssig top-5 spiller i truppen. Han er en af de bedste venstreforsvarere i hele ligaen.

Jeg er ret sikker på at Yakob tænkes videre til sommer, hvis vi kan få en skilling for ham. Han har et år tilbage og har måske få år at tjene pengene i efter korsbåndsskaderne. Imo er det også derfor Magnus Knudsen blev hentet så vi har tre faste og plads til et par talenter til midtbanen næste sæson. Ellers giver det ikke mening.

Yakob er en glimrende spiller men jeg håber han får spilletid til WM, scorer et mål, et dansk mesterskab og kan sælges til en rig klub i mellemøsten på den baggrund til en fornuftig pris. Vi gav vist kun 1-2 mio kr. for ham i sin tid.

Jeg er ret sikker på at Yakob tænkes videre til sommer, hvis vi kan få en skilling for ham. Han har et år tilbage og har måske få år at tjene pengene i efter korsbåndsskaderne. Imo er det også derfor Magnus Knudsen blev hentet så vi har tre faste og plads til et par talenter til midtbanen næste sæson. Ellers giver det ikke mening.

Yakob er en glimrende spiller men jeg håber han får spilletid til WM, scorer et mål, et dansk mesterskab og kan sælges til en rig klub i mellemøsten på den baggrund til en fornuftig pris. Vi gav vist kun 1-2 mio kr. for ham i sin tid.

Jeg tror/håber ikke vi sælger Yakob. Som du selv nævner er prisen nok begrænset med 1 år tilbage. Så tror jeg hellere vi beholder ham 1 år og lader ham gå gratis. Lidt ala Beijmo. Især med tanke på der også kommer nogle europa kampe.

Det burde man også nemt kunne forklare Yakob. Han har mistet nærmest 2 år af sin kontraktperiode her i klubben, og hvis vi ikke kan få direkte økonomisk gevinst for vores invistering, så må den komme via spillet på banen.

En afgørende komponent i at AGF spiller så godt i den her sæson er fordi mange spillere har spillet sammen længe. Med kontinuitet kan man overhale større budgetter, men det kommer så formentlig også til koste med en større udskiftning.

Vi skal have et par spillere der hurtigt kan gøre en forskel, men deciderede profiler kræver i de fleste tålmodighed. Så noget af det vi gerne vil finde kan være en ny Arnstad, men sådan en spiller er kun tilgængelig fordi der skal investeres lidt tid og træning i ham før han rammer det niveau vi har set i den her sæson.

Når nu Carstensen bliver nævnt er der jo sikkert også andre spillere som ham, der kan starte med at komme på et lejemål og så kan noget af udgiften udskydes til senere.

Jeg tror/håber ikke vi sælger Yakob. Som du selv nævner er prisen nok begrænset med 1 år tilbage. Så tror jeg hellere vi beholder ham 1 år og lader ham gå gratis. Lidt ala Beijmo. Især med tanke på der også kommer nogle europa kampe.

Det burde man også nemt kunne forklare Yakob. Han har mistet nærmest 2 år af sin kontraktperiode her i klubben, og hvis vi ikke kan få direkte økonomisk gevinst for vores invistering, så må den komme via spillet på banen.
Det behøver heller ikke være så skidt for ham økonomisk hvis han ellers holder sig skadefri. Et kan han selvfølgelig også selv frygte for han ikke kan, men han er jo ikke en der rammes af mange skader, han har haft en alvorlig en som han ser ud til at være kommet sig over. Det er klart at hvis der er muligheder ovenpå vm skal både han og AGF måske bare slå til, men en hel sæson i topform, med europæiske kampe og kontraktfri om et år giver også nogle muligheder. Han er også lidt ovre den alder hvor han købes på potentiale.

Last edited:
Jeg tror det giver lidt mere mening, at sætte en stamme af spillere der skal spille fremfor formationer. Der er så ekstremt mange ubekendte, at det er svært at vurdere hvordan vi spiller næste sæson. Derudover finder jeg det efterhånden overvejende sandsynligt, at vi også skal have ny træner igen.

Jeg kunne sagtens se vi stillede med en 4'er hvis vi alligevel skifter de tre der starter dernede. Det kommer naturligvis også an på hvem der skifter, dog tror jeg ikke man sælger Arnstad, Bech og Links på én gang. Så det er enten Links eller Bech der ryger tror jeg.

Andersen - Tingager - Ny spiller - Ny spiller

Knudsen - Solbakken

Yakub

Bech - Ny spiller - Emmery

Forlænger man med Beijmo og Kahl kunne det stadig se nogenlunde sådan her ud (hvis Links får sit eventyr).

Beijmo/Andersen - Tingager/Callø - Ny spiller/Camara - Kahl/Ny spiller

Knudsen/Poulsen - Solbakken/Haugstrup

Yakub/Ny spiller

Bech/Jørgensen - Ny spiller/Serra/Borgere - Emmery/Tommi

Sælger man ikke Links, samtidig med man forlænger med Kahl og Beijmo, så kunne det stadig lugte af en 3'er

Beijmo/Callø - Tingager/Ny spiller - Kahl/Camara

Andersen/Carstensen - Knudsen/Poulsen - Solbakken/Haugstrup/Yakob - Links/Emmery

Ny spiller/Jørgensen - Ny spiller /Serra/Borgere - Ny spiller/Tommi​

Så hvis jeg ser på kæderne, så tænker jeg nogenlunde sådan her

Målmand:
Tror ikke der sker noget, udover Lyhne bliver indlemmet på fuldtid.

Forsvar:
Andersen, muligvis Carstensen, Tingager og så afhænger virkelig meget af hvad der sker med Dalsgaard, Beijmo, Kahl samt hvordan man ser på Mølgaard og AJ. Dertil kommer Camara nok op i truppen. Så potentiel store ændringer, eller relativt få. Jeg ved man har kigget lidt i 1. Division på Silas Hald, og Tobias Storm (men det er mange der har). Ligesom Sabil Hansen har været nævnt

Central midtbane
Solbakken, Solbakken, Knudsen og Yakob. Senere også Haugstrup på fuld tid. Så sker ikke meget dér.

Kanter
Tommi, Emmery og så er jokeren Jørgensen option. Ligesom Bech, Arnstad og Links alle kunne ligne spillere hvoraf to nok sælges.

Angriber
Borgere og sikker Serra bliver, men ikke som startere, og så i stedet kæmpe profil til klubben.

Jeg tror krudtet i dette vindue vil blive brugt i forsvaret og angrebet, alt efter hvor mange der forlaber klubben. Jeg tror samtidig, at klubben gerne vil spille kval kampe til Europa med Links, Arnstad og Bech og sælge dem så sent som muligt - specielt hvis man har sagt farvel til Kahl og Beijmo. Jeg tror vi ender med 4 måske 5 tilgange på et niveau der er som minimum er oppe omkring Solbakken og Knudsen.

EDIT: Typer som AJ, Mølgaard og Tchamche er udeladt - mere eller mindre bevidst - da jeg ikke tror de vil blive en del af en 17-18 mands stamme

Jeg var over og se Bolton sidste år. Niveauet i League One er lige så ringe som bunden af den danske 1 division, hold op det er ringe.

Om han så scorede 10 mål i 4 kampe vil jeg tvivle på han ville blive fast i nogen superliga klub.

Var egentlig også bare ment som et lille tilfældigt indspark, fordi jeg lige så det:)

Ikke mere end det, håber vi ser på en anden hylde.

Jeg tror det giver lidt mere mening, at sætte en stamme af spillere der skal spille fremfor formationer. Der er så ekstremt mange ubekendte, at det er svært at vurdere hvordan vi spiller næste sæson. Derudover finder jeg det efterhånden overvejende sandsynligt, at vi også skal have ny træner igen.

Jeg kunne sagtens se vi stillede med en 4'er hvis vi alligevel skifter de tre der starter dernede. Det kommer naturligvis også an på hvem der skifter, dog tror jeg ikke man sælger Arnstad, Bech og Links på én gang. Så det er enten Links eller Bech der ryger tror jeg.

Andersen - Tingager - Ny spiller - Ny spiller

Knudsen - Solbakken

Yakub

Bech - Ny spiller - Emmery

Forlænger man med Beijmo og Kahl kunne det stadig se nogenlunde sådan her ud (hvis Links får sit eventyr).

Beijmo/Andersen - Tingager/Callø - Ny spiller/Camara - Kahl/Ny spiller

Knudsen/Poulsen - Solbakken/Haugstrup

Yakub/Ny spiller

Bech/Jørgensen - Ny spiller/Serra/Borgere - Emmery/Tommi

Sælger man ikke Links, samtidig med man forlænger med Kahl og Beijmo, så kunne det stadig lugte af en 3'er

Beijmo/Callø - Tingager/Ny spiller - Kahl/Camara

Andersen/Carstensen - Knudsen/Poulsen - Solbakken/Haugstrup/Yakob - Links/Emmery

Ny spiller/Jørgensen - Ny spiller /Serra/Borgere - Ny spiller/Tommi​

Så hvis jeg ser på kæderne, så tænker jeg nogenlunde sådan her

Målmand:
Tror ikke der sker noget, udover Lyhne bliver indlemmet på fuldtid.

Forsvar:
Andersen, muligvis Carstensen, Tingager og så afhænger virkelig meget af hvad der sker med Dalsgaard, Beijmo, Kahl samt hvordan man ser på Mølgaard og AJ. Dertil kommer Camara nok op i truppen. Så potentiel store ændringer, eller relativt få. Jeg ved man har kigget lidt i 1. Division på Silas Hald, og Tobias Storm (men det er mange der har). Ligesom Sabil Hansen har været nævnt

Central midtbane
Solbakken, Solbakken, Knudsen og Yakob. Senere også Haugstrup på fuld tid. Så sker ikke meget dér.

Kanter
Tommi, Emmery og så er jokeren Jørgensen option. Ligesom Bech, Arnstad og Links alle kunne ligne spillere hvoraf to nok sælges.

Angriber
Borgere og sikker Serra bliver, men ikke som startere, og så i stedet kæmpe profil til klubben.

Jeg tror krudtet i dette vindue vil blive brugt i forsvaret og angrebet, alt efter hvor mange der forlaber klubben. Jeg tror samtidig, at klubben gerne vil spille kval kampe til Europa med Links, Arnstad og Bech og sælge dem så sent som muligt - specielt hvis man har sagt farvel til Kahl og Beijmo. Jeg tror vi ender med 4 måske 5 tilgange på et niveau der er som minimum er oppe omkring Solbakken og Knudsen.

EDIT: Typer som AJ, Mølgaard og Tchamche er udeladt - mere eller mindre bevidst - da jeg ikke tror de vil blive en del af en 17-18 mands stamme
Spændende at du tænker JP allerede kan blive hapset, jeg tænker at vi holder på ham mindst endnu en sæson, antaget at kvaliteten og udtrykket fortsætter nogenlunde som i denne sæson.

Efter at ham agenten(har glemt navnet) var på besøg hos Hvis Røg og han lidt henslængt nævnte at en spiller som Arnstadt kunne blive solgt denne sommer eller næste år.
Synes jeg faktisk fint det kan give mening at han tager en sæson mere hos os.
Hans næste skridt midt Bundesliga måske eller top Holland? Er vel ikke super afhængigt af om han skifter som 22 årig eller 23 årig? I forhold til den pris vi med rimelighed kan forvente. Spilletid og norsk succes til WM kan selvfølgelig ændre meget, men igen har blev jo ikke udtaget sidste gang.
Lidt det samme med den gode Bech, vigtig spiller, men samtidig heller ikke en spiller som er vokset ud af ligaen(endnu)

Hvis Linksen får en mulighed for et eventyr samt vi kan score lidt mønt så er det ja tak herfra, han er en af mine favoritter, jeg er fan af mennesket i lige så høj grad som fodboldspilleren, men som spiller tror jeg vi har set det fulde potentiale.
Skulle det uskrivelige ske, håber jeg faktisk ikke vi forlænger med hverken PM eller Dalsagaard 100% fodboldromantik og stoppe på toppen.

Latest posts

Back