New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 269K
Superligaen 2025/2026
Taber man en EL kvalrunde, så ryger man ned til COL kval.

I praksis er der dog ikke den store forskel - synes jeg - på at starte i EL Q1 eller COL Q2.

Der er lidt lette koefficientpoints at samle op i ELQ1, men til gengæld giver det flere kampe i juli.

Målet er at ende i et ligaspil også som sølvvinder. Og her er lodtrækningerne altafgørende.

Der er dog den ret så store forskel - at vi ville være sikret 2 omgange europæisk så..?
Og altså 2 aways - som betyder enormt meget for mange fans.

Vinder vi ligaen er det 3 omgange - og dermed mindst 3 aways.

Hør her. De seneste to kampe, har vi i den grad haft marginalerne mod os. Hvis vi fortsætter de spillemæssige takter, så bliver vi mestre. Marginalerne vender, og vi er det bedste fodboldhold i ligaen pt.
Hmmm….gid jeg havde samme optimisme…..indtil videre har jeg - desværre - ramt rigtig mht forudsigelserne….og tror også jeg får ret ang. torsdag. Desværre.
Men vi er ikke ude endnu. Men er enig med bookmakerne: Vi er ikke favoritter til titlen.

Last edited:
Hør her. De seneste to kampe, har vi i den grad haft marginalerne mod os. Hvis vi fortsætter de spillemæssige takter, så bliver vi mestre. Marginalerne vender, og vi er det bedste fodboldhold i ligaen pt.
Vores største problem er lige nu, at Bech, Arnstad, Yakob og 9'erne ikke gør arbejdet færdigt og får sparket de bolde i kassen. Desuden bliver der afsluttet super dårligt udenfor feltet. Enten ryger de 5 meter over målet eller ligner mere tilbagelægninger.
Kølighed og spille chancerne større mangler.

En ting at holde øje med i kampen i Haderslev er at FCM (ligesom os) har en bunke spillere i karantænefare til på søndag i tilfælde af gult kort. Især er det FCMs forsvar som er udsat - og vel også der de er mest sårbare:

1776854270957.webp

Valdemar Byskov er desuden ude ved 4 point. For os er Tobias Bech, Eric Kahl (og Rasmus Carstensen) ude ved 6 point. Nok mest Kahl der er truet i den kategori.

En ting at holde øje med i kampen i Haderslev er at FCM (ligesom os) har en bunke spillere i karantænefare til på søndag i tilfælde af gult kort. Især er det FCMs forsvar som er udsat - og vel også der de er mest sårbare:

View attachment 6710

Valdemar Byskov er desuden ude ved 4 point. For os er Tobias Bech, Eric Kahl (og Rasmus Carstensen) ude ved 6 point. Nok mest Kahl der er truet i den kategori.
Og - for at være ærlig - er en karantæne til Patrick Mortensen efterhånden lidt ligegyldigt

View attachment 6710

Mit gæt er at Kahl godt kan ende med et gult kort i morgen, men jeg vil gætte på det bliver en 4 points. Synes de fleste han får er holdeforseelser, som jeg mindes kun giver 4.

Latest posts

Back