New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 269K
Virkeligt latterligt med det pointsystem.
Det burde bare være.

5 gule = 1 karantænedag
10 gule = 2 karantænedage
gult/rødt = 1 karantænedag + self 2 gule til samlingen på vej mod de 5 eller 10
Direkte rødt = 2 karantænedage + 2 gule til samlingen.

Det er jeg ikke enig i. Jeg synes det er topfesent at spillere får karantæne i runde 29 fx, fordi de henover en lang sæson har fået 4-5 gule kort.
Karantænepointene burde afskrives løbende, så 5 kampe uden nye point betød en reduktion på fx 2 point.

Det er jeg ikke enig i. Jeg synes det er topfesent at spillere får karantæne i runde 29 fx, fordi de henover en lang sæson har fået 4-5 gule kort.
Karantænepointene burde afskrives løbende, så 5 kampe uden nye point betød en reduktion på fx 2 point.
Ja, der burde være en form for rullende afskrivning, så et gult kort faldt bort efter f.eks. 10 eller 15 kampe. Så kan man samtidig evt. sænke hvor mange kort der skal til.

Det vil også gøre det mindre oplagt at spekulere i at tage gule kort som det NP tog i går.

Okay.. Hvis vi bliver 2er er vi sikret på noget Europa kval? Vi kommer aldrig i risiko for bastard kampen?

Jep - men det har ikke noget med pokalen at gøre.

Det med pokalen handler om at det bliver EL frem for conference league, hvis vi slutter 2'er bag FCM, og de vinder pokalen (EL-kval fra pokal overgår til 2.pladsen).

Det er nummer 3 der som udgangspunkt skal i bastard-kampen, og hvis pokalvinder også får medaljer (som hænder hvis FCM vinder pokalen), så er det nummer 4 der skal i kampen, og 3.pladsen overtager 2.pladsens conference league.

Ja, 'forsikringen" består i at vi starter i Europa League og er sikret mindst to kampe i Europa.

At FCN henter 13 point på os er ikke et emne trods alt.

Eneste forskel er Europa League vs Conference league.

Tror i øvrigt stadig kun vi er garanteret 2 kampe. Hvis man vinder ligaen og spiller CL får man flere chancer, og falder fx ned til EL hvis man misser CL-kval.
Men er i tvivl om, hvorvidt man bare ryger ud - hvis man glipper EL-kvallen fra pokalen.

Eneste forskel er Europa League vs Conference league.

Tror i øvrigt stadig kun vi er garanteret 2 kampe. Hvis man vinder ligaen og spiller CL får man flere chancer, og falder fx ned til EL hvis man misser CL-kval.
Men er i tvivl om, hvorvidt man bare ryger ud - hvis man glipper EL-kvallen fra pokalen.
Taber man en EL kvalrunde, så ryger man ned til COL kval.

I praksis er der dog ikke den store forskel - synes jeg - på at starte i EL Q1 eller COL Q2.

Der er lidt lette koefficientpoints at samle op i ELQ1, men til gengæld giver det flere kampe i juli.

Målet er at ende i et ligaspil også som sølvvinder. Og her er lodtrækningerne altafgørende.

Latest posts

Back