New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 748
  • Views Views: Views 25K
Added to Calendar: 20-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00
Det argumenterede jeg for i transfervinduet. Men økonomien må vægte mere en titler i AGF.

Måske de går efter mesterskaberne i Egenkapital
Jeg var med på holdet der ønskede forstærkninger. Men det skib er sejlet og det slag blev tabt i januar.

Pt kan vi ærgre os over det, men man har de spillere man har. AGF mangler i udpræget grad mål. David Nielsen talte før kampen om hvor mange måder AGF har for at score. Hvis vi retter til 'for at komme til chancer', er jeg rørende enig. Men man har ikke en god 9'er - man har to rigtigt gode typer, men ikke en mesterskabsangriber. Man har ikke nok muligheder for at variere, hverken hvis Bech eller Arnstad har formdyk eller behov for en pause, eller hvis man ønsker at sende Arnstad ned som 6'er, Bech som 9'er, eller hvad man kan forestille sig.

Holdet er godt, og start-11 er fin. Der er også et par gode indskiftere. Man skaber chancer og lukker af. Men i efteråret var man bedre til at score på chancerne, og skarpere til at lukke af.

Om det bliver guld eller sølv er der nogle seriøst AGF-profiler i truppen. Men det er ikke denne sæson nok af dem topper, eller er på toppen.

Det er så tæt på. Truppen er stærk med god sammenhængskraft, taktikken er som den skal være og træneren har balancen. Der mangler b-a-r-e l-i-g-e d-e-t s-i-d-s-t-e.

Uafgjort mod Fredericia og Vejle. Uafgjort mod Haderslev og FCN. En kedelig 0'ert mod BIF og nu nederlag mod FCM.

Kneben sejr over Viborg og OB, samt storsejl (stolpe-ind) mod VFF.

Man kan glæde sig over et usandsynligt stærkt efterår holder AGF i pole position på den (lidt for) lange opløbsstrækning.

AGF skal begynde at vinde kampen for at vinde mesterskabet. Sker det, tror jeg stadig på det. Og menst det sker sørger jeg for at nyde nogle store AGF-personligheder i aktion. Og jeg kommer til at synge med på hyldest til dem alle.

Jesper Hansen er en fremragende keeper når det kommer hurtige aktioner på stregen. Synes dog at kommentatorer lovpriser ham lidt for meget med prædikatet som Nordeuropas bedste med fødderne som Morten Bruun har sagt gentagne gange. En god keeper, men synes det har været tegn på usikkerhed med fødderne gennem sæsonen og aldrig kommer ud på dødbolde, hvilket vi så hvorfor idag

Last edited:
Puha, jeg kan mærke at det her bare rammer mig på en helt anden måde end jeg gerne ville have det til. Man skulle jo tro det var fedt og spændende, at AGF er i den position de er i. Men for mig er det godt nok bare mere angst og nervøsitet der præger det. Jeg kan slet ikke være i det. Troede aldrig det ville have den her grad af indflydelse på mig, trods alt.

For helvede jeg vil bare så gerne det her for alle drengene, for byen jeg efterlod, for klubben der har givet mig så meget.

@valverde4ever er en heldig mand.

Jeg vågnede med denne scene spillende bag øjenlågene:
View attachment 6694
Håber spillerne har en stærkere psyke end mig, for jeg knækkede i går.
Lige nu har vi den i hænderne, det er stadigvæk FC Midtjylland der skal præstere bedre end AGF i de sidste kampe. Så vi tabte ikke mesterskabet i går, og hvis Mike Tullbergs taktik er at være fuldstændigt ufarlige i 85 minutter, og så håbe på at modstanderens målmand begår den største brøler i hans karriere i de døende minutter, så kommer de ikke til at vinde mange kampe. De vandt ikke 3 point i går fordi de var det bedste hold på banen, de fik foræret 3 point af Lady Justitia fordi hun vil have spændingen tilbage i Superligaen, og gav FC Midtjylland en helt ekstremt heldig hånd til sidst i kampen.

Latest posts

Back