Jeg bryder den lige op. FCM får Mbabu, Diao og Bravo tilbage. De bliver forstærket, men vi skal ikke blæse det ud af proportioner. Det er trods alt ikke Billing og Franculino i topform, der kommer tilbage. De bliver primært forstærket defensivt. Deres offensiv bliver ikke forstærket, og den havde vi virkeligt godt styr på. Mbabu, Diao og Bravo gør dem ikke bedre egnede til at slå Sønderjyske, men det giver dem en bredere bænk.
En sejr til FCM i Haderslev er ikke givet, selvom de er favoritter.
Poulsen er i karantæne. Jeg tvivler stærkt på, han havde fået et minut på kunstgræsset i Farum, hvis han ikke havde været i karantæne. Det virkede helt beregnet, at han gik efter det gule kort, og du kan også vende den om og pege på, at han nu får afstået sin karantæne og er klar til hjemmekampen mod FCM.
Hvorfor kommer de med friskere ben i Vejlby? De har spillet to kampe på seks dage, tilmed den seneste efter os. Den er min opfattelse, at alle de spillere, der angiveligt er halvskadede/på vej tilbage fra skade (Osorio, Franculino, Gorgorza mf.) vil have svære betingelser for at bruge kampene til at komme i form, når de kommer så hurtigt i rap.
Jeg har svært ved at se, at deres ben skulle være friskere end i dag, medmindre du hentyder til, at deres trup er blevet bredere?
Herudover aner vi ikke, hvem de kan stille med i Vejlby. FCM får i snit 2 gule kort pr. kamp og 0.2 røde kort pr. kamp i denne sæson. Erlich, Mads Bech, Franculino og Byskov er i karantænefare. Osorio er enten i karantæne mod FCN eller i karantænefare.
Lad os nu vente og se, hvilket FCM-hold vi skal møde, før vi etablerer, at de er mere friske end os.