New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: Fredericia - AGF, søndag d. 15.2. kl. 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 316
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 15-02-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    43
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: Fredericia - AGF, søndag d. 15.2. kl. 14.00
Last edited:
2 kampe i superligaen her i foråret og 4 point sat ind i tabellen. Det er nu ikke helt skidt💙🤍💙

Næh. Pokalsemi og 3. Plads lyder absolut godkendt, hvis man ser på det fra juli 2025. (Edit: fremragende er et bedre ordvalg).

Næh. Pokalsemi og 3. Plads lyder absolut godkendt, hvis man ser på det fra juli 2025.

Det er særdeles fremragende anno juli 2025.

Jeg tror dog, at vi får sølvet. Der er meget langt endnu, men både BIF og FCK er startet rigtigt dårligt. Nok var det sløjt i dag og FCM har hele vejen været storfavorit, men hvis AGF nogenlunde holder snuden i sporet bliver det næsten umuligt at sende os ned som nr. 3.

Jeg tror dog, at vi får sølvet. Der er meget langt endnu, men både BIF og FCK er startet rigtigt dårligt. Nok var det sløjt i dag og FCM har hele vejen været storfavorit, men hvis AGF nogenlunde holder snuden i sporet bliver det næsten umuligt at sende os ned som nr. 3.
Begge københavnerhold spiller også helt vildt elendigt p.t. Det bliver de ikke nødvendigvis ved med, men mon ikke toget er kørt for denne sæson, når de vågner op ...

Tredje kamp i træk, hvor vi kommer bagud og skal jagte. Med det kampbillede er 4 point isoleret set ikke en overraskelse.
Men jeg savner lidt større rotation fra Poulsen i dag, så indskiftningerne ikke bliver en gentagelse af de foregående kampe og dermed nemme at forudse. Serra kunne være bragt i spil fra start og Mølgaard evt. det samme. Jørgensen måske også (selvom han stod svagt i billedet) Jeg synes ideen med at bænke Yakob for at bringe ham tidligt var helt på sin plads. Men hvor JP tidligere med rette har fået stor ros for sine dispositioner, så er kritikken også berettiget efter denne kamp, hvor han forsømmer at rotere. 3 point mod VFF er påkrævet på søndag.

Enig, jeg var for jysk i mit ordvalg.

Det irriterende er, at det ikke er tilfredsstillende nu. Sølv må være kravet, og jeg forventer man giver guldet et seriøst forsøg.

AGF kan nå det hele endnu, og det kan vise sig bare at være en enkelt sten i skoen.

Det fleste scenarier mod guldet gik via AGF rent bord i de fire grundspilskampe, og FCM pointtab i samme. Men der er mange kampe tilbage, og guld kræver også - især nu - at AGF henter 2, 3 eller flere points i de indbyrdes kampe og/eller at FCM får på snuden i andre opgør.

Sorry, men jeg siger NEJ til bronze. Det er guld eller sølv og gerne en pokal titel. Vi spiller pisse godt mod FCM i torsdags, virkelig lovende kamp, derfor var 1-1 i dag skuffende. Vi kan mere, men når vores # 9 er helt væk for tiden og Serra ser bedre ud end PM, så bliver det næppe nok til guld. Bech Og PM skal tilbage på scorings sporet !
Bronze giver den f@cking Disney kamp med # 3 vs # 7 , som jeg hader som pesten. Som minimum er det sølv ellers pokal titel, eller guld eller the double. :D

Enig, jeg var for jysk i mit ordvalg.

Det irriterende er, at det ikke er tilfredsstillende nu. Sølv må være kravet, og jeg forventer man giver guldet et seriøst forsøg.

AGF kan nå det hele endnu, og det kan vise sig bare at være en enkelt sten i skoen.

Det fleste scenarier mod guldet gik via AGF rent bord i de fire grundspilskampe, og FCM pointtab i samme. Men der er mange kampe tilbage, og guld kræver også - især nu - at AGF henter 2, 3 eller flere points i de indbyrdes kampe og/eller at FCM får på snuden i andre opgør.

Jeg bryder mig ikke om at kalde sølv et krav. Det vil dog være en sæson med bitter eftersmag og sandsynligvis bekymrende sportsligt tendens (vi misser det med et ret sløjt forår). Men igen er det en stor præstation at blive nr. 3 ud fra holdets forudsætninger inden sæsonen.

Jeg synes dog, at det er lidt en hypotetisk debat. Meget afhænger også af, hvad der sker med skader, AGF's spil, konkurrenternes spil etc. Min pointe er blot, at selvom der er et hav af usikre faktorer, så er et forspring på 12 points rigtig meget.

Med så mange kampe på kort tid er 4 point godkendt hos mig, vi har nogle der slider lidt og nogle på vej tilbage, fedt at Haugstrup, Emmery mfl får spilletid uden, at falde igennem, og fedt på dette tidspunkt, at være så mange point foran FCK og Brøndby. Vi må se hvad det hele rækker til til sommer, men indtil nu har sæsonen været fremragende med noget af det bedste spil over lang tid i mange mange år, jeg er så glad for, at vi ikke prøver Brøndbys filosofi og prøver, at købe os til succes, i øvrigt med nogle elendige indkøb jeg fryser mig helt vildt 😄

Åh nej...KEP skal snakke om hvorvidt AGF har tabt pusten...

4 vundet og en uafgjort i de sidste 5 superligakampe - hvis det er tabt pusten, så lever jeg med det 😁 I samme periode har Fcm vundet 3, spillet en uafgjort og tabt en.
Måske værd at bemærke, at Fcn har vundet 4 og tabt en de sidste 5 runder. Gad vide om de endnu endnu engang har fået spillet holdet sammen som sæsonen skrider frem.

Strækker vi den ud til de sidste 10 runder, så mener jeg AGF og Fcm begge har vundet 6 kampe, spillet 3 uafgjort og tabt en.

Men KEP skal have et eller andet at råbe op om og AGF har altid interesse hos folket;)

Tredje kamp i træk, hvor vi kommer bagud og skal jagte. Med det kampbillede er 4 point isoleret set ikke en overraskelse.
Men jeg savner lidt større rotation fra Poulsen i dag, så indskiftningerne ikke bliver en gentagelse af de foregående kampe og dermed nemme at forudse. Serra kunne være bragt i spil fra start og Mølgaard evt. det samme. Jørgensen måske også (selvom han stod svagt i billedet) Jeg synes ideen med at bænke Yakob for at bringe ham tidligt var helt på sin plads. Men hvor JP tidligere med rette har fået stor ros for sine dispositioner, så er kritikken også berettiget efter denne kamp, hvor han forsømmer at rotere. 3 point mod VFF er påkrævet på søndag.

Mølgaard har ikke spillet Superliga fodbold siden maj 2025 - mon ikke han skal startes langsommere op end en startplads. Det næste spørgsmål er, om han er god nok til den måde som vi gerne vil spille på.

Mølgaard har ikke spillet Superliga fodbold siden maj 2025 - mon ikke han skal startes langsommere op end en startplads. Det næste spørgsmål er, om han er god nok til den måde som vi gerne vil spille på.
Men gad godt Carstensen var blevet byttet med Mølgaard i pausen, og så Beijmo på HWB. Carstensen var træt i dag.

Men gad godt Carstensen var blevet byttet med Mølgaard i pausen, og så Beijmo på HWB. Carstensen var træt i dag.

Jeg tror umiddelbart Tingager er længere fremme spillemæssigt. Var det så ikke bedre at sætte ham ind, rykke Dalsgaard og få Beijmo derud.

Btw. Jeg drømmer også om en Mølgaard tilbage på hans top men er bange for der er en del vej tilbage. Det er ikke meget fodbold han har spillet de sidste par år.

Jeg bryder mig ikke om at kalde sølv et krav. Det vil dog være en sæson med bitter eftersmag og sandsynligvis bekymrende sportsligt tendens (vi misser det med et ret sløjt forår). Men igen er det en stor præstation at blive nr. 3 ud fra holdets forudsætninger inden sæsonen.

Jeg synes dog, at det er lidt en hypotetisk debat. Meget afhænger også af, hvad der sker med skader, AGF's spil, konkurrenternes spil etc. Min pointe er blot, at selvom der er et hav af usikre faktorer, så er et forspring på 12 points rigtig meget.
Købt. Jeg prøver en anden formulering.

Ud fra stillingen ved vinterpausen, med slutprogtam osv vil det...

Være skuffende, hvis AGF ikke er guldkandidat det meste af slutspillet
Være mere skuffende, hvis AGF ikke vinder sølv (hvilket også påvirkes meget af konkurrenterne)
Være meget skuffende hvos AGF ikke får medaljer

Det ser lettere ud end ventet at kunne komme ud af sæsonen med sølv, så det er mest et spørgsmål om, hvor længe man kan være med i guldkampen.

Så kan man altid diskuteres om man skulle have investeret mere, bedre osv.

Jeg gav CV et lille 7 tal for transfervinduet, men jeg tænker efterhånden, at det skulle være et lille 4-tal. I hvert fald skal Paddy til at vågne op, hvis vores guld- og pokalchancer ikke skal fordufte som dug for solen. Alternativt skal Serra til at starte og vise noget. Man ville gerne forstærke angrebet ud fra rygterne, men evnede det ikke. Kan koste os årtiers gyldne mulighed. Æv.

Nuancen er her, at vi er kommet bagud i alle kampe her i "foråret". Det lider vi under. Hvordan vil et kampbillede se ud, hvis vi kom foran? Men det er selvfølgeligt skidt nok i sig selv, at vi har lukket mål ind i de tre første kampe. Og så skal der selvfølgelig ikke mange marginaler til, før Paddy får scoret et par enkelte.

Jeg gav CV et lille 7 tal for transfervinduet, men jeg tænker efterhånden, at det skulle være et lille 4-tal. I hvert fald skal Paddy til at vågne op, hvis vores guld- og pokalchancer ikke skal fordufte som dug for solen. Alternativt skal Serra til at starte og vise noget. Man ville gerne forstærke angrebet ud fra rygterne, men evnede det ikke. Kan koste os årtiers gyldne mulighed. Æv.

Nuancen er her, at vi er kommet bagud i alle kampe her i "foråret". Det lider vi under. Hvordan vil et kampbillede se ud, hvis vi kom foran? Men det er selvfølgeligt skidt nok i sig selv, at vi har lukket mål ind i de tre første kampe. Og så skal der selvfølgelig ikke mange marginaler til, før Paddy får scoret et par enkelte.

Ja, det er virkelig et problem AGF har på 9er positionen.

Men det er også svært at finde den slags spillere. FCK og Brøndby har samme udfordring.

Så målene skal komme andre steder fra, men det sagt så ville det være rart hvis vores 9er kunne andet end forsvare defensive dødbold

Sorry, men jeg siger NEJ til bronze. Det er guld eller sølv og gerne en pokal titel. Vi spiller pisse godt mod FCM i torsdags, virkelig lovende kamp, derfor var 1-1 i dag skuffende. Vi kan mere, men når vores # 9 er helt væk for tiden og Serra ser bedre ud end PM, så bliver det næppe nok til guld. Bech Og PM skal tilbage på scorings sporet !
Bronze giver den f@cking Disney kamp med # 3 vs # 7 , som jeg hader som pesten. Som minimum er det sølv ellers pokal titel, eller guld eller the double. :D
Bronze giver kun Disney-kamp hvis FCM eller AGF ikke vinder pokalen.. Hvis AGF og FCM tager en titel hver, eller hvis et af de to hold tager begge titler, så vil Anders And-kampen gå til nummer 4 og ikke nummer 3..

Latest posts

Back