New posts

Kamptråd Kamptråd 25/26: Fredericia - AGF, søndag d. 15.2. kl. 14.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 316
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 15-02-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    43
  • Poll closed .
Kamptråd Kamptråd 25/26: Fredericia - AGF, søndag d. 15.2. kl. 14.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Last edited:
image00004.webp

Bananskræl, bundhold og pokaltanker?

Så går turen til Fredericia.

Papiret siger bundhold - virkeligheden siger potentiel fælde

Fredericia må komme med selvtillid efter en sejr over Vejle i weekenden og selvom de stadig ligger under stregen, så bider de Silkeborg i hælene kun 2 point efter. Det må give dem noget medvind på cykelstierne

Vi kommer fra en fuldt fortjent sejr mod OB, hvor spillet sad bedre, tempoet var højere, og kontrollen var tydelig.

Men tre dage før kampen har vi spillet pokalsemifinale mod FC Midtjylland og det kan få betydning Ikke mentalt men fysisk.

Karantæne info:
Ingen karantæner til nogle af holdene.

Agf'ere i karantæne fare
Gult kort 6 points: Nicolai Poulsen og Eric Kahl

I runden efter skal vi møde Viborg, der i denne runde møder Brøndby.
Viborg har følgende i karantæne fare:

Næste gule kort: Jeppe Grønning, Srdjan Kuzmic og Jean Mbom
Gult kort 6 points: Mads Søndergaard

indbyrdes.webp
point.webp
tabel.webp

Det er en kamp, hvor pokalnederlaget skal byttes! Jeg forventer - nej kræver - at AGF kommer ud med hævngerrighed og spillelyst.
Det tror jeg også de gør - JPs AGF er en ukuelig gruppe, der bare spiller deres spil og klør på med fokus og intensitet.

Jeg tror vi vinder med et par mål. At Fredericia slog Vejle tror jeg er godt for os. De kommer med tro på eget spil og vil måske vove pelsen en lille smule mere, end de ville have gjort, havde de fået ørerne i maskinen mod VB... og dét vil vi straffe dem for.

JP kunne sagtens finde på at stille med samme hold som torsdag, hvis man hørte hans interview efter FCM, hvor han ikke mener spillerne bliver overbelastet af de få ekstra kampe.
Til gengæld tror jeg udskiftningerne kommer tidligere, hvis kampen går som planlagt, så der bliver plads til Mølgaard, Tingager et cetera.
Hvis han laver ændringer, tror jeg på, at han ville dosere Links og Paddy og bringe Emmery og Serra.
Og mon ikke holdet generelt glæder sig til at spille igen efter en meget låst kamp med uendeligt mange frispark af FCM uden konsekvens.

Hvis jeg var JP, ville jeg overveje at prøve Serra fra start mod Fredericia. Det er en god kamp til at blive spillet mere ind, og PM har ikke set god ud indtil videre - Serra har vel ret beset været bedre. Vi får givetvis mere ud af PM som super sub mod et træt forsvar.

Så ville jeg også overveje rotation på midten ved at starte enten Solbakken eller Haugstrup.

Og så ville jeg overveje at starte Emmery.

Jeg ville nok kun gøre to af tingene.

Det handler ikke om restitution, men kun om at få flere spillere mere i gang.

Hvis jeg var JP, ville jeg overveje at prøve Serra fra start mod Fredericia. Det er en god kamp til at blive spillet mere ind, og PM har ikke set god ud indtil videre - Serra har vel ret beset været bedre. Vi får givetvis mere ud af PM som super sub mod et træt forsvar.

Så ville jeg også overveje rotation på midten ved at starte enten Solbakken eller Haugstrup.

Og så ville jeg overveje at starte Emmery.

Jeg ville nok kun gøre to af tingene.

Det handler ikke om restitution, men kun om at få flere spillere mere i gang.
Jeg synes også, det er helt oplagt at starte med Serra. PM har været lidt bleg i en del af de seneste kampe, og når modstanderen trods alt er lidt mindre krævende, vil det være risikoen værd at give ham et hvil og Serra en mulighed for at vise sig frem. Han tager i øvrigt godt fra i de defensive dødbolde, synes jeg, så det er ikke et argument imod.

Hvis vi holder god intensitet i hele kampen, kan jeg ikke forestille mig andet end, at vi vil kunne finde tilbage i kampen, selv hvis starteren ikke leverer godt.

Restitution må ikke være et tema i Fredericia. Småskavanker og sygdomme kan.

Jeg hælder til The Usual Suspects, forhåbentlig et høj effektivitet i begge ender, solid føring når vi runder 50-60 minutter, så vi kan spille flere minutter over på bænken...ikke af fysiske hensyn men af integrationsmæssige hensyn.

Kan der være 18.000 tilskuere på Fredericia´s stadion?;)

Rigtig fine og meget saglige udtalelser fra Stig Pedersen.

Jeg kan blandt andet godt lide dette:

- Måske er de lidt ramt af at de har spillet to hårde kampe, først mod OB, og senest torsdag aften mod FC Midtjylland, som var fysisk hård.

- Men når jeg siger det sådan, så ved vi godt, at for dem, er vi en brik i spillet om førstepladsen, så de er jo topmotiveret, når de kommer her.

- Vi skal håbe på, at de er lidt slidte, og at vi rammer en rigtig god dag - så kan vi sikkert godt få noget med. Men de ligger fortjent, hvor de ligger i øjeblikket, slår Stig Pedersen fast til Campo.

JP starter nok med de stærkeste, der er friske. Men skifter så til gengæld tidligt ud.

alternativ burde vi kunne skifte to mand fra start, uden at ændre styrken vildt. Mere end det, og så sætter vi lidt af det sammentømrede over styr.

Hvem de to skulle være, må afhænge af friskheden.
I min verden kan Emmery, Serra, Jørgensen, Mølgaard eller måske endda Tingager sagtens starte inde, uden at ødelægge noget.
Kan også være, at Solbakken når at blive frisk igen.

Latest posts

Back