New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 266K
Superligaen 2025/2026
Ift. de kommende tre runder finder jeg det positivt, at Sønderjyske har seks dage mellem det gigantiske nederlag til Brøndby og hjemmekampen mod Herning.

Tulle har mødt Sønderjysk to gange og fået et point. Det virker som om, at Nørgaard har et godt tag på Tulles FCM. Og modsat FCM kan de forberede sig grundigt på opgøret.
Der er heller ikke noget som en gevaldig øretæve til at motivere et ellers godt hold til at steppe op i den næste kamp. Så objektivt set er deres udekamp en tand sværere end vores🤞

Netop. Et 6-0 nederlag kan man håbe motiverer dem til at træde et skridt tilbage, sikre defensiven og gentænke det, der ikke fungerede.
Jeg tror heller ikke de går i panik og det er stadig et godt hold, der havde en meget dårlig dag (jeg så kun lige lidt af kampen,) men de har ikke haft et godt slutspil, så de skal også løfte sig lidt generelt til den kamp for at få point. Omvendt, hvis de er elendige resten af slutspillet, er det som stillingen er lige nu til vores fordel da vi også skal møde dem. Jeg tror godt de kan tage point fra FCM, men jeg tror også stadig vi har den sværeste udekamp, selvom vi var klart bedst sidst mod FCN. De er bare meget anderledes ude og hjemme.

Jeg tror heller ikke de går i panik og det er stadig et godt hold, der havde en meget dårlig dag (jeg så kun lige lidt af kampen,) men de har ikke haft et godt slutspil, så de skal også løfte sig lidt generelt til den kamp for at få point. Omvendt, hvis de er elendige resten af slutspillet, er det som stillingen er lige nu til vores fordel da vi også skal møde dem. Jeg tror godt de kan tage point fra FCM, men jeg tror også stadig vi har den sværeste udekamp, selvom vi var klart bedst sidst mod FCN. De er bare meget anderledes ude og hjemme.
Tror det betyder meget, om de får Magnus Jensen klar. Far var ikke hjemme mod Brøndby - det kunne ses.

Randers er for alvor ved at blive sovset ind i nedrykningen. Jeg håber, at de tager turen ned.
Røvsyge knoklekampe, og et Randershold der altid giver den 10 - 15 pct. ekstra på grund af deres mindreværdskomplekser.
Ligesom Viborg der bare ikke vil tabe til FCM.
Randers møder Fredericia i næste runde, så hvis stillingerne i dag holder kan de i hvert fald ligge under stregen hvis de taber den. Randers vandt godt nok udekampen i første runde af kvalifikationsspillet med 3-0 og det vil trods alt være en pæn overraskelse hvis Fredericia kan tage til Randers og vinde, men de hiver da gode kampe frem en gang imellem.

Hvis Randers får et enkelt point mod OB og derefter taber til Fredericia kan Silkeborg i øvrigt samtidig sende Vejle endegyldigt ud af Superligaen hvis de taber til FCK i dag. Med Randers-nederlag i dag kan Vejle nå det på målscore. Men der er nok heller ikke mange tilbage der ikke allerede har afskrevet Vejle, så det er mest et spørgsmål om tid. Det vil kræve noget helt vildt de ikke hidtil har vist at komme over stregen.

De må have været gode på sidste del af banen i hver ende. Ser umiddelbart ikke ud til at være ufortjent, hvis man skal se på noget dit brugernavn antyder du kender😉

View attachment 6669

Og mens jeg skriver, så scorer Fredericia.

Jeg er helt med på, at xG taler i SIF's favør, men ligesom vores sejr i Viborg "snyder" xG lidt om kampforløbet.

Meget fortjent udligning af Fredericia. Der er lagt op til drama i runde 32, hvor de mødes igen.

At Silkeborg kan rykke ned en gang imellem er ikke så chokerende økonomien taget i betragtning, selvom det vil være meget skuffende ift et Fredericia-hold der har et meget lille budget, men man kan også godt forstå at SIF's fans er trætte af Triviella. De har solgt ud til nogle udenlandske investorer som det er meget svært at få øje på har bidraget med noget som helst.

FCN-VFF er interessant ift vores egen kamp i Farum i næste runde. Hvis FCN viser svaghedstegn hjemme i dag, bør AGF også have gode muligheder for at presse dem.

Latest posts

Back