New posts

Nyheder om andre klubber

• Thread starter Thread starter Fribs
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 360K
Nyheder om andre klubber
Fcn tiltrækker endnu et talent fra udlandet - de vil gerne ind i talentfabrikken og udvikles, så de kan blive solgt videre til gode adresser.

Med al respekt for svenskerens talent, så er det vel efterhånden en stor transferkarussel for karriere-bevidste teenagere, der i stor stil siver derhen, hvor akademiet er godt, men også hvor de står forrest i køen til udvikling på deres position

Lidt om Fck's matching clause for Thomas Jørgensen og hvordan den er skruet sammen. Nu kender jeg ikke hans forhold til Fck men mon ikke det er usandsynligt han ønsker at komme tilbage.

Gad vide hvad det gør ved prisen. På den ene side kunne det være at en klub lægger lidt ekstra for at holde FCK væk, men på den anden side, hvor meget vil man investere i jagten spilleren og lave en aftale hvis der med sikkerhed er en anden klub der bliver informeret og som Viborg ikke kan sige nej til? Reelt kan det så også være at den interesserede køber har fået at vide af Jørgensens agent om han vil sige ja til FCK i stedet og så er klausulen jo faktisk lidt ligegyldig for FCK.

Gad vide hvad det gør ved prisen. På den ene side kunne det være at en klub lægger lidt ekstra for at holde FCK væk, men på den anden side, hvor meget vil man investere i jagten spilleren og lave en aftale hvis der med sikkerhed er en anden klub der bliver informeret og som Viborg ikke kan sige nej til? Reelt kan det så også være at den interesserede køber har fået at vide af Jørgensens agent om han vil sige ja til FCK i stedet og så er klausulen jo faktisk lidt ligegyldig for FCK.

Det er ikke en ukendt klausul i fodboldverdenen.. Men jeg tror ikke Jørgensen vil tilbage, hvis et udenlandseventyr venter. Han er for god til Superligaen

Det er ikke en ukendt klausul i fodboldverdenen.. Men jeg tror ikke Jørgensen vil tilbage, hvis et udenlandseventyr venter. Han er for god til Superligaen
Nej, men gad vide hvad sådan en klausul gør ved prisen. Det er ikke sikkert den hjælper Viborg til at få en højere pris og hvor ofte mon det overhovedet sker at der bliver lagt et bud og spillerens oprindelige klub så ender med at betale det samme og købe spilleren tilbage?

Nej, men gad vide hvad sådan en klausul gør ved prisen. Det er ikke sikkert den hjælper Viborg til at få en højere pris og hvor ofte mon det overhovedet sker at der bliver lagt et bud og spillerens oprindelige klub så ender med at betale det samme og købe spilleren tilbage?

Jeg tænker ikke en bydende klub vælger et højere beløb pga. den klausul men nok nærmere at putte mere i lønningsposen (netto). Det er vel her, at de kan gøre en forskel i forhold til Danske klubber. I første omgang skal de blive enige med Viborg som forventer ca. kr. 75 mio. som vil være over dobbelt så højt som deres største salg - og vel nærmest højere end nogen af vores.

Hans store drøm er, at se hvor langt talentet bærer og en tur til udlandet (det kræver det nok, hvis man skal se hvor langt man kan komme). Han syntes det var et nederlag han ikke fik chancen i Fck og var lidt træt af deres udlægning af forløbet. Men det var jo Sune Schmidt, så måske det er gået over igen.

Jeg tænker ikke en bydende klub vælger et højere beløb pga. den klausul men nok nærmere at putte mere i lønningsposen (netto). Det er vel her, at de kan gøre en forskel i forhold til Danske klubber. I første omgang skal de blive enige med Viborg som forventer ca. kr. 75 mio. som vil være over dobbelt så højt som deres største salg - og vel nærmest højere end nogen af vores.

Hans store drøm er, at se hvor langt talentet bærer og en tur til udlandet (det kræver det nok, hvis man skal se hvor langt man kan komme). Han syntes det var et nederlag han ikke fik chancen i Fck og var lidt træt af deres udlægning af forløbet. Men det var jo Sune Schmidt, så måske det er gået over igen.

Det er om ikke andet nok sandsynligt at Viborg kan få et beløb der vil være noget af en rekord for FCK at matche. Jeg tror heller ikke Jørgensen foretrækker at tage tilbage, selvom næste sæson jo nok bliver bedre end den her. På den måde kan det under alle omstændigheder være lige meget, men der er vel også næsten den logiske sammenhæng at hvis FCK kunne købe ham, ville han formentlig ikke helt have slået til, så det ville mest have været i en situation hvor kontrakten fx var ved at løbe ud og Viborg var ved at sælge ham billigt.

Som køber ville jeg ikke lægge helt så mange æg i kurven, når der er sådan en klausul, men er beløbet 50 mio+ begynder de nok også at føle sig rimelig sikre på at FCK ikke byder med. Under alle omstændigheder kan de nok spørge Jørgensens agent hvad han vil og hvis agenten siger at han vil foretrække dem over FCK, er risikoen for at han alligevel vælger FCK minimal.

Så alt i alt er det en klausul der kan komme i anvendelse hvis beløbet ikke er for stort og kommer fra en klub på tilsvarende niveau, hvor agenten kan sige at Jørgensen vil kigge på begge klubbers tilbud. I det her tilfælde lyder det ikke som et sandsynligt scenarie og jeg synes også det lyder som en klausul der er mest anvendelig for klubber øverst i fødekæden, der mere eller mindre kan byde alle med op.

Nogen bemærker klubbens ageren og hvordan outputtet er i sidste ende, når man taler talenter/udvikling. I sidste ende betyder det noget for spillernes valg.

Viborg har efterhånden også haft en del gode cases med spillere som de har solgt videre - her Thomas Jørgensens omtale af det. Lidt sjovt han omtaler kaos i en klub:unsure:

Jeg håber sådan vi ender der, hvor vi er den stabile klub som viser vi kan udvikle talenterne og de ikke behøver tage andre steder hen for det 🙏

Da jeg kiggede på Viborg, kunne jeg se, at de havde succes med alt, hvad der kom ind. De ved, hvad de laver, og de får de fleste spillere til at fungere. Det er en stor ting for mig. Det handler også om alt rundt omkring (holdet, red.). Sportsdirektører, trænere, og at der ikke har været et stort kaos det seneste stykke tid.

Thomas Jørgensens aftale med Viborg FF løber til sommeren 2028.

Jeg har sagt det før og gør det igen:
Tullberg kører sine spillere ALT for hårdt og for tæt på grænsen:

Det virker som om, han har taget en ledelsesstil med, hvor han bestemmer/virderer, hvem der er klar til at spille.
En ansvarlig lægefaglig ledelse havde jo ikke givet grønt lys for Franculino - det er jo åbentlyst.

Ovenstående…det står for egen regning, ligesom jeg tror FCM lige har smidt 300 millioner ud af vinduet.
Jeg mener, at negroide nemmere får disse muskelskader grundet deres muskulære opbygning/sammensætning og ofte har svært ved at komme ordentligt over dem.
Jeg tror IKKE, vi ser ham i samme forfatning, som tidligere, igen.

Der må skydes 🥴🤩

Jeg har sagt det før og gør det igen:
Tullberg kører sine spillere ALT for hårdt og for tæt på grænsen:

Det virker som om, han har taget en ledelsesstil med, hvor han bestemmer/virderer, hvem der er klar til at spille.
En ansvarlig lægefaglig ledelse havde jo ikke givet grønt lys for Franculino - det er jo åbentlyst.

Ovenstående…det står for egen regning, ligesom jeg tror FCM lige har smidt 300 millioner ud af vinduet.
Jeg mener, at negroide nemmere får disse muskelskader grundet deres muskulære opbygning/sammensætning og ofte har svært ved at komme ordentligt over dem.
Jeg tror IKKE, vi ser ham i samme forfatning, som tidligere, igen.

Der må skydes 🥴🤩

Du burde ihvertfald starte med at sætte dig lidt ind i brugen af ordret negroid.

Jeg stiller mig ihvertfald tvivlende over for dine evner til at vide noget synderligt om muskelskader og menneskets opbygning når du samtidig kan bruge sådan et ord i din betegnelse af afrikanere(som jeg går ud fra var det du prøvede?).

Du burde ihvertfald starte med at sætte dig lidt ind i brugen af ordret negroid.

Jeg stiller mig ihvertfald tvivlende over for dine evner til at vide noget synderligt om muskelskader og menneskets opbygning når du samtidig kan bruge sådan et ord i din betegnelse af afrikanere(som jeg går ud fra var det du prøvede?).
Nu er det jo ikke alle afrikanere, der er negroide. Nordafrikanere som berbere og arabere er meget anderledes. Jeg bruger den samme betegnelse, fordi det er en præcis beskrivelse af fysiske kendetegn. Sprogligt er der altså intet galt overhovedet. Husk nu, vi taler dansk.

Nu er det jo ikke alle afrikanere, der er negroide. Nordafrikanere som berbere og arabere er meget anderledes. Jeg bruger den samme betegnelse, fordi det er en præcis beskrivelse af fysiske kendetegn. Sprogligt er der altså intet galt overhovedet. Husk nu, vi taler dansk.

Ja det ved jeg skam godt. Ja vi taler dansk, men negroid er stort set fjernet fra vores sprogbrug, af den årsag at det er forkert brugt, og bevist forkert brugt af nogle folk.

Latest posts

Back