New posts

Cykling

• Thread starter Thread starter Guller
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 156K
Cykling
Decathlon er allerede steppet voldsomt meget op på alt det rundt om cyklingen, bedst dokumenteret ved, at Seixas langt fra er den eneste Decathlon rytter med et rigtigt godt forår. Det er holdet over en bred kam der performer.

Så jeg er ikke sikker på at hullet til UAE er så stort igen på den front. UAE har måske mange penge, men de bruger dem ikke altid særligt klogt.

Men der skal helt sikkert hentes nogle stærke ryttere til at hjælpe ham. Der mangler de stadig en del.
Hullet er naturligvis stort, men det er også først det seneste års tid deres budget er løftet og det virker til de (klogeligt imø) har satset ret ungt med folk som netop Seixas og Tobias Lund m.fl.

Men altså de sidste par år har det jo været nærmest umuligt at vinde et monument eller en GT, hvis ikke du har en af de fem store. Så må tiden vise om Seixas kan nå det niveau - hvis ikke hjælper nok så mange penge ikke. Som Ineos nok finder ud af de kommende år (og som Trek nok allerede har erkendt).

På den måde kommer Decathlons succes nok til at være ret binær. Enten når Seixas det niveau og kan rydde bordet - eller så gør han ikke og så vinder de næppe de helt store løb.

Jeg tænker ar Seixias kan vinde TDF en 3-4 år ude fremtiden.
Jeg synes tit de store superhold holder sig helt oppe i en cyklus på måske en 3-5 år.
Hvis vi antager UAE topper i disse år kunne Decatlon eller et hold som RedBull-Bora måske steppe op indenfor er par år.
Trek er vel mere noget med klassikerne og løb i Italien mere end et langsigtet GT projekt.
De franske hold har det lidt sværere økonomisk fordi de skal betale noget skat for deres ryttere som de øvrige hold ikke skal(ældre artikel, men tror stadig pointen står)
I forhold til Sexias er frygten vel hvordan han håndterer hypen i Frankrig.

I forhold til Pogien kunne jeg godt forestille mig noget tilsvarende af Sagan, som vel egentlig stoppede med at være en rigtig faktor et par år for tidligt, for mig virkede det til han mistede lysten og jeg kunne faktisk godt se det sammen ske med Pogacar.
Jeg håber virkelig virkelig at Jonas vinder Giroen, så mangler vi “bare” Roubaix og SanRemo som nation.
Det blev list et sniksnak indlæg
Jeg tror på Sexias, men en TDF sejr er nok en 3-4 år ude i femtiden

Latest posts

Back