New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 331K
"Hvor blev de af"-tråden
Men hvornår begynder man at skamme sig over at være AGFer? Jeg skammede mig i den grad, da brandattentatet mod Jens Stages lejlighed kom i nyhederne. Og derfor stoppede enhver animositet overfor Jens Stage den dag! Det var så utilgiveligt hvad nogle voldsmænd associeret med AGF foretog sig den dag.
På samme måde havde jeg (og har) det med White Pride og det de stod for - i den periode skammede jeg mig ofte over hvad folk fra min klub kunne få ud af deres mund. Og mange gange risikerede min bror og jeg tæsk når vi bad de typer stoppe deres racistiske eller homofobe råb på lægterne.

Har det lidt på samme måde med debatten nu om Jens Stage. Det er simpelthen for meget, at nogen kan fortsætte gammelt nag og nid efter den tur Jens Stage fik som afslutning på sin tid i AGF.

Det er nok der konflikten opstår. For Ultras er det ikke bare underholdning. Det svarer lidt til at gå ind i en kirke i bibelbæltet og sige: "Jeg er mest bare kulturkristen." Sådan helt grundlæggende forstår vi ikke hinanden. For folk herinde er fodbold og AGF typisk en hobby, som man går alt for meget op i. Men vi er jo netop ikke fanatiske. Mod slutningen af dagen betyder det alligevel mere at kunne kysse vores børn godnat i et trygt samfund og forklare dem, at man altså ikke råber ad folk på gaden.

Enig - jeg tænker de fleste af os ikke er ultras men der kan selvfølgelig sagtens snige sig nogle stykker herind. Jeg er heller ikke for vold til fodboldkampe mv. Helt generelt er jeg nok lovlydig og syntes ikke man skal genere folk, når de ikke er på arbejde (her som fodboldspiller).

Egentlig er det godt klaret, at debatten nu flyttes fra hvordan man bør gebærde sig i det offentlige rum og til hvordan forum debatterer de stemningsskabende fans. Måske det egentlig mere har Hansens's interesse end den anden diskussion.

Ikke at vi er specielt woke. Der er tilsyneladende ikke en eneste kvindelig debattør? Jeg sætter dog pris på at få sat nogle ord på fra "den anden side." Jeg læser fx også kommentarsporet på Fox News for at prøve at begribe, hvad der foregår oppe i hovederne på en helt, helt anden gruppe mennesker (ingen sammenligning tilsigtet overhovedet).

Jeg mener nu vi har kvindelige debattører herinde men de skilter ikke så ofte med det - det kan man jo så tage til efterretning :unsure: Det behøver de selvfølgelig heller ikke.

Prøver også desperat at forstå dem der ser Fox news men hold op en gang pladder/løgn/fordrejning de løbende sender ud. Hvis det er MAGA folkets eneste nyhedskanal, så er de godt i gang med hjernevaskningen.
Nu skal vi heller ikke være helt frelste her i DK - der har medierne også deres helt egne vinklinger af nyhedsstrømmen. Det kan svare sig, at læse med på udenlandske medier, hvis man ønsker et lidt bredere perspektiv.

Det er nok der konflikten opstår. For Ultras er det ikke bare underholdning. Det svarer lidt til at gå ind i en kirke i bibelbæltet og sige: "Jeg er mest bare kulturkristen." Sådan helt grundlæggende forstår vi ikke hinanden. For folk herinde er fodbold og AGF typisk en hobby, som man går alt for meget op i. Men vi er jo netop ikke fanatiske. Mod slutningen af dagen betyder det alligevel mere at kunne kysse vores børn godnat i et trygt samfund og forklare dem, at man altså ikke råber ad folk på gaden.

Ikke at vi er specielt woke. Der er tilsyneladende ikke en eneste kvindelig debattør? Jeg sætter dog pris på at få sat nogle ord på fra "den anden side." Jeg læser fx også kommentarsporet på Fox News for at prøve at begribe, hvad der foregår oppe i hovederne på en helt, helt anden gruppe mennesker (ingen sammenligning tilsigtet overhovedet).

Der er forskel på hvad fakta er og hvad folk føler :)
Fakta er at fodbold er i underholdnings industrien.

Har selv været tæt på ultra i mine unge dage, så forstår godt følelsen. Men reelt set så er det "bare" fodbold.
Og nu skal jeg nok være væk indtil der er faldet ro på.

Der er forskel på hvad fakta er og hvad folk føler :)
Fakta er at fodbold er i underholdnings industrien.

For nogle, ja. Andre anerkender at det desværre er der det er nået til, men kæmper for at ændre det og fremme de “rigtige” værdier.

Men altså det er klart, at hvis den holdning du stiller frem der og en 100% accept deraf er udgangspunktet for hovedparten herinde, så er det ikke meget vi har til fælles.

For nogle, ja. Andre anerkender at det desværre er der det er nået til, men kæmper for at ændre det og fremme de “rigtige” værdier.

Men altså det er klart, at hvis den holdning du stiller frem der og en 100% accept deraf er udgangspunktet for hovedparten herinde, så er det ikke meget vi har til fælles.

Du tog heldigvis belejligt ikke den sidste del med, hvor jeg heldigvis fortæller at jeg faktisk godt forstår at man på et tidspunkt i livet, kan føle det er meget mere..

Påbet tidspunkt kommer man så dertil hvor man følger det mere som en hobby, og fornuften tager lidt mere over. Jeg forstår alle frustrationerne du er kommet med, men imo langt fra at føle det og så vise det.

Fakta er at fodbold "bare" er underholdning.

Overordnet set er jeg enig i, at fodbold er blevet underholdningsindustri, men jeg tror bestemt ikke der er mange herinde, der vil kategorisere deres relation til AGF på samme måde.

For mig er der i hvert fald en kæmpe forskel på min relation til fodbold generelt (hor totalt mistet interessen for Champions League, VM m.m.) og så til AGF som bare er noget helt, helt andet. Så selv om vores måde at være fans på er forskellige, tror jeg ikke der er den store forskel hvad AGF fylder i vores liv.

Fodbold generelt eller AGF?

Der er sgu ikke meget "underholdning" over til min relation til AGF. Der føles oftere som et martyrium end noget andet...

Fodbold generelt, og dermed sådan set også AGF. Omend der også er noget med tilhørsforhold, og at være fan :)

Men reelt er det ikke anderledes en fans af Tegneserier der går til comiccon. Eller hvad fanden det hedder:)

Når du kan udtale dig så kategorisk og skråsikkert så kan jeg også. Fakta er at du tager fejl.

Hvor gammel er du?

Fodbold er en del af underholdningsindustrien (En kommerciel sektor, der skaber oplevelser og indhold designet til at engagere, fornøje eller følelsesmæssigt påvirke et publikum.)

Såsom sport, teater, koncerter osv.

Det er ikke religion eller livsstil osv. Når man ser i et helikopter perspektiv. Jeg anerkender fuldt ud følelsen af et det er større, somsagt har jeg selv været der, men ville næsten ønske der var nogen der havde forklaret mig hvor relativt ligegyldigt fodbold er, i det store billede.... der er så meget i verden og samfundsmæssigt der er vigtigere end 22 mennesker og en bold. Det er et dejligt frirum til at glemme omverdenen og blive underholdt, og have følelser omkring det. Mere er det ikke.

Fodbold generelt, og dermed sådan set ogs0 AGF. Omend der også er noget med tilhørsforhold, og at være fan :)

Men reelt er det ikke anderledes en fans af Tegneserier der går til comiccon. Eller hvad fanden det hedder:)
Der er vist ikke gået den store filosof tabt i dig.

Det er umuligt at koge "fodbold" ind til bare underholdning - med mindre du sætter underholdning op som kategori på siden af husly og føde. Men så vil jeg godt opponere med at sætte "bare" foran. For så er det jo hele livet bortset fra overlevelse!

For nogen er det bare en kilde til underholdning, for andre en hel identitet, for andre igen er det et bagtapet til et liv med venner/familie, for andre igen er det et anker til en hjemstavn man har forladt. Jeg kan blive ved og ved. Vi hægter forskellige mængder af vores "ånd" i det, men for mig er det ikke noget ved uden ånd og så er det ikke "bare" underholdning på side med Anders And på lokummet.

Der er vist ikke gået den store filosof tabt i dig.

Nej, jeg er økonomisk uddannet.. hvad skal du bruge det til?

Det er umuligt at koge "fodbold" ind til bare underholdning - med mindre du sætter underholdning op som kategori på siden af husly og føde. Men så vil jeg godt opponere med at sætte "bare" foran. For så er det jo hele livet bortset fra overlevelse!

fodbold er en delbaf underholdningsindustrien hvis du koger det ind. Alt andet er noget folk ligger i det - præcis som folk der laver cosplay. Selvfølgelig bare i en lidt coolere skala ;)

For nogen er det bare en kilde til underholdning, for andre en hel identitet, for andre igen er det et bagtapet til et liv med venner/familie, for andre igen er det et anker til en hjemstavn man har forladt. Jeg kan blive ved og ved. Vi hægter forskellige mængder af vores "ånd" i det, men for mig er det ikke noget ved uden ånd og så er det ikke "bare" underholdning på side med Anders And på lokummet.
Der er forskel på underholdning, og graden det bruges i. Det er i samme kategori som teater osv. Noget for et publikum for at underholde. Det er ikke religion jo.. derfor bør tingene foregå inde på banen og på tribunen som er scenen.

Last edited:
Nej, jeg er økonomisk uddannet.. hvad skal du bruge det til?

At forstå din manglende evne/lyst at nuancere. Mine fordomme har lyst til at sige jeg har forstået nu, men jeg vælger et åbent sind 😄

Jeg er i øvrigt selv ingeniøruddannet - et fag der kirurgisk er blevet strippet for ånd og filosofi...

At forstå din manglende evne/lyst at nuancere. Mine fordomme har lyst til at sige jeg har forstået nu, men jeg vælger et åbent sind 😄

Jeg er i øvrigt selv ingeniøruddannelserne - et fag der kirurgisk er blevet strippet for ånd og filosofi...

Vil gerne nuancere.. Men hvis du undersøger hvad fodbold er, helt ind til benet, så er det underholdning.. ikke andet.

Qt det så har vokset sig til noget med følelser, had, kærlighed og så videre, er noget andet..

Jeg er 44, hvor gammel er du?

Kaptajn P siger det meget godt. Der er vist ikke gået en filosof tabt i dig, men det er der jo sjældent i økonomer :)

36 og ved fodbold ikke er i nærheden af vigtigt i set store perspektiv. Det er sport, og sport er under underholdning som tilskuer.

Men tænker bare jeg skal stoppe min del af det her, for vi er slet ikke enige i "vigtigheden" af fodbold og AGF.
For mig, og mit logiske hoved (indrømmet det kan være firkantet) så ændre et nederlag ikke på hvordan lit liv er, eller mit humør (særlig længe), for jeg har en fantastisk familie, og dejlige børn, og lever et et fantastisk land, med fantastiske muligheder.

Go aften, og lad os vinde i morgen og gøre klar til en fest i Aarhus som aldrig før (for jeg skal nok stå der den dag mesterskabet kommer i hus - for mere "robot" er jeg ikke.

:)

BSN gjorde det vel entydigt bedre end sin forgænger.

Fortsætter her.

Med mindre jeg husker helt forkert, havde vi ikke en sportschef i flere år før BSN blev ansat.
Fejlen var ikke vi fik en sportschef men man gudhjælpemig ansatte en direkte fra den aktive karriere altså uden netværk, uden ledelseserfaring - og det var katastrofalt - uden erfaring i trup sammensætning og uden erfaring i køb og salg.

Som United og AGF fan har der været 2 ansættelser jeg decideret var rasende over, David Moyes i United og BSN.

Latest posts

Back