New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: FCM - AGF, mandag d. 20.4. kl. 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 734
  • Views Views: Views 24K
Added to Calendar: 20-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Det er forskellen på det niveau Simsir sat over for Bech. Olafsen over for Hansen. Osv.
Jeg synes at vi idag er det klart bedre hold. Simsir den eneste som reelt truer os. Men vores offensive har bare ikke koldblodighed nok. Det er både Arnstad, Bech og Links som svigter igen. Der er så mange muligheder for at spille chancerne større men vi lægger ikke afleveringerne godt nok.

Jeg håber, at spillerne tror på det, for jeg har svært ved at se, hvordan vi skal blive mestre efter kollapset i dag.

Måden det sker på, er brutal. FCM er pivringe og vinder alligevel.
Jeg kan ikke se AGF vinde kampe lige nu..følelsesladet ja, men fodbold er et mentalt spil og der tabte vi stort i dag.

Det kommer til at tangere MKs mål till 3-3 i Aarhus 😞
Det er jeg også bange for
De der øjeblikke som definerer en sæson.
Min kæreste er Argentinsk og ligeglad med fodbold(de findes)
Jeg prøver at forklare hende at hvis han ikke laver den fejl så oplever jeg mit første mesterskab, men nu ender det jo nok anderledes.
Puha
Sådan skal det åbenbart være at holde med GF

Jeg kan ikke se AGF vinde kampe lige nu..følelsesladet ja, men fodbold er et mentalt spil og der tabte vi stort i dag.
Jeg er også lidt spændt på om de kan rejse sig fra den der. Om man så prøvede kunne man ikke have lavet et værre drop på et værre tidspunkt i hele sæsonen. Fuldstændigt forfærdeligt på et tidspunkt hvor vi havde den ene hånd på guldmedjalerne.

Nå, det var fandme noget lort. Vi skulle have vundet den kamp. Og det bliver svært nu.

Men løbet er ikke kørt. Så her kommer en positiv vinkel.

Vi var klart det bedste hold i dag spillemæssigt. Vi dominerede dem over hele banen, og vi tog deres offensiv ud af spillet. FCM bliver bedre de næste to kampe. Men det er stadig ikke det hold, der sprudlede i efteråret. Deres offensiv bliver ikke bedre. De får Mbabu tilbage til at holde snor i Links, og så bliver de forstærket centralt på midten, men der er muligheder hjemme mod FCM.

Tullberg har ikke slået Sønderjyske endnu. Sønderjyske er helt friske og skal ud og bevise sig selv. De har haft en lang optakt og er helt indstillede på FCM. Det er ikke givet, at FCM vinder i Haderslev.

JP har ikke tabt til FCN endnu (med AGF). Vi har lige splittet FCN ad. De har Ankersen og Lind i karantæne. Plasticbanen er potentielt til vores fordel, fordi vi er så gode på bolden. Vi har kun fået Polle i karantæne, og han skal ikke spille en rolle alligevel. Der er muligheder i Farum.

For FCM får Erlich, Bech og Franculino karantæne ved næste gule kort. En af dem er potentielt ude mod os. Hvis Osorios gule fra i dag ikke giver seks point, er han også i karantænefare mod os ved gult. Byskov får karantæne mod os ved fire strafpoint mod Sønderjyske. Potentielt er FCM også svækkede i Århus.

Vi har også spillere i karantænefare - mest kritisk er Arnstad, Bech og Dalsgaard. Men vi får langt færre kort.

Jakob Andersen gjorde det glimrende i sit start comeback. Han er en forstærkning.

Løbet er ikke kørt endnu.

Vi kan godt.

KSD-fucking-H.

Han har øvet sig i at bokse i så mange år at det er automat reaktionen fra ham. Men det koster os ekstremt efterhånden. Prøv at se hvordan Elias griber alt i feltet. Der er ingen sammenligning mellem de to målmænd. Lysårs forskel
Han er direkte elendig på indlæg og det koster. Det kommer også til at koste igen i den her sæson. På søndag kommer han til at blive udfordret Max for Tullberg kommer til at presse ham til fejl igen. Han kan simpelthen ikke gribe et indlæg med sikkerhed med mindre han er den eneste i feltet. Det er ren Lucas Lund når bolden kommer højere ind i feltet end halvanden meter.

Det er ved at blive et gennemgående tema at vi ikke er så mentalt stærke som vi prøver at signalere. Vi smider en sikker sejr mod Sønderjyske, vi formår ikke at være udnytte et voldsomt overtag mod FCN. Også smider vi den i dag.

FCM har nu vundet 2 kampe i træk voldsomt presset på banen og i truppen, får som
minimum 3 spillere klar til en udekamp mod en sønderjyske hold der er gået helt i stå. De ridder på en bølge af momentum.

Vi skal møde ligaens mest formstærke hold på udebane, på deres plastik underlag. Der er altid en god risiko for at tabe eller blot få et point i Farum.

Vi har pisset en gylden mulighed væk og det er vel et klassisk eksempel på gummiben vi er vidne til.

Synes jeg nu ikke, men tydelig se gerne vil lukke ham ned. Men mod FCN synes jeg han var fremragende som 6’er. Den spiller han nok torsdag. Nu hvor Polle mente han skulle trække et gult, og ikke være der for sine holdkammerater på torsdag
Hvis NP har bøvl med beneren og kunst forværrer det, har han nu mulighed for at være med på søndag og kunne trække gult der også, uden at være ude runden efter. Så det gør næppe nogen forskel.

Det mest generende er nok, at Arnstad mangler en god 9'er, og/eller der mangler en god 10'er, så Arnstad kan rykkes på midtbanen, uden at ofre offensiven.

Jeg har ikke læst tråden igennem - der var 380+ indlæg...

Jeg har ikke sammenhængende tanker lige nu, mest af alt et virvar af følelser.
Jeg har lyst til at hyle op om uretfærdighed og uheld - vi burde have vundet den her kamp. Fotmob har Olafsson som MoM - 'nuff said.

Ja, Hansen dummer sig i dag, men jeg minder om, at han vandt det gyldne bur for mindre end et halvt år siden, så han har altså også reddet vores røv i mange situationer (senest i Vejle). Vi lå ikke hvor vi ligger, uden Hansen. Fejl sker. Videre.

...men ikke flere smuttere nu.

det er vel et klassisk eksempel på gummiben vi er vidne til.
Der var intet gummiben over vores indsats i dag. Vi var det bedste hold i langt det meste af kampen og burde have lukket den flere gange. Men man kan ikke gardere sig mod et fuldstændigt uforklarligt drop nærmest på niveau med dengang målmanden kastede bolden i eget net på et udkast.

FCM har ikke vundet i de 3 seneste hjemmekampe, AGF havde ikke tabt på udebane i hele sæsonen, FCM er ikke kommet tilbage fra at være bagud i hele 2026. Det ændrer momentum.
Det bliver et Jelle Duin moment i sidste kamp mod VFF, hvor vi fører med 1 point. FCM fører over Brøndby, så vi skal vinde. Paddy scorer til 3-2 i 93. minut og afgør mesterskabet.

I hørte det først her!
Vores anfører er gået fra at være superligatopscorer til at være den spiller i hele superligaen, med den ringeste udnyttelsesprocent. Han ville gerne opnå noget med AGF, men ender med at blive årsagen til at et superstærkt hold ikke opnår en skid.

Latest posts

Back