New posts

"Hvor blev de af"-tråden

• Thread starter Thread starter Martinstranger
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 329K
"Hvor blev de af"-tråden
Sådan er det vel hver gang en subkultur møder en mainstreamkultur omkring den samme aktivitet? Der bliver hurtigt gravet grøfter mellem lejrene, og linjerne bliver trukket hårdt op.

Derfor kan det nu stadig undre mig lidt, at de af jer som er en del af det miljø, og som tydeligvis læser med herinde, ikke deltager mere i den generelle fodboldsnak ift. kampe, transfervinduer osv.?
Thi, det er faktisk en god pointe. Nyder selv mest bare at læse med - og f5 imens jeg er på arbejde.
For doven til at bidrage.

Derfor kan det nu stadig undre mig lidt, at de af jer som er en del af det miljø, og som tydeligvis læser med herinde, ikke deltager mere i den generelle fodboldsnak ift. kampe, transfervinduer osv.?
Faktisk et interessant spørgsmål. Handler det om at selve gruppen og sammenholdet faktisk er det der tiltrækker, mere end selve det sportslige? Ikke ment fordømmende, men oprigtig nysgerrigt.

Hvad vil jeg diktere? Og hvilket bord er vendt? (Det er det betyder ik?)
Det med bordet var en reference til hansens indlæg lige over, hvor han skrev det om, hvordan vi sure gamle mænd gerne ville nyde stemningsskabernes arbejde men også diktere hvordan de gjorde det.

Og det er sådan jeg oplever jeres indlæg om debatstilen herinde. I vil gerne læse med, men bidrager ikke og vil gerne kritisere hvordan der bliver debatteret.

Faktisk et interessant spørgsmål. Handler det om at selve gruppen og sammenholdet faktisk er det der tiltrækker, mere end selve det sportslige? Ikke ment fordømmende, men oprigtig nysgerrigt.
Det er vel begge dele, som det jo er i alle subkulturer. Om det så er ultra-miljøet, folk der spiller rollespil, går op i metal musik, så er det jo det samme.

Inkl. arrogance over for masserne som ikke har forstået en skid (og ja, har selv prøvet være en af de kloge i indercirklen bare i et andet miljø end fodbold, så har selv prøvet at have fuld plade på det hele).

Det med bordet var en reference til hansens indlæg lige over, hvor han skrev det om, hvordan vi sure gamle mænd gerne ville nyde stemningsskabernes arbejde men også diktere hvordan de gjorde det.

Og det er sådan jeg oplever jeres indlæg om debatstilen herinde. I vil gerne læse med, men bidrager ikke og vil gerne kritisere hvordan der bliver debatteret
Okay. Giver stadig ikke rigtigt mening iforhold til mit indlæg - kva jeg ingenting dikterer.

Forsøge blot at forklare hvorfor nogle brugere måske ikk skriver herinde. Jeg skal nok blive ved med blot at læste - og ivrigt opdatere.

Jeg er ikke ude på noget gotcha agtigt. Det interesserer mig slet ikke.

Vi ses i Herning

Last edited:
Og det er sådan jeg oplever jeres indlæg om debatstilen herinde. I vil gerne læse med, men bidrager ikke og vil gerne kritisere hvordan der bliver debatteret.

Arh der er vel ingen der kritiserer en debat de ikke selv er en del af. Jeg kritiserer tonen i den her debat, og den er jeg selv ret meget en aktiv del af.

Jeg ved personligt langt mere om fankultur end jeg gør om taktik, fodboldøkonomi osv. Derfor er det vel også logisk, at jeg har mindre at bidrage med i de tråde der handler om det.

Når det er sagt, så nyder jeg at læse med i kamptrådene osv. når jeg har tid til det. Jeg er imponeret over hvor meget nogle ved om de nørdede detaljer. Som en person der nu sjældent er på stadion på grund af hvor jeg bor, der er det også rigtig cool at kunne følge med i kommentarerne mens jeg ser kampene.

Det var i øvrigt ikke mig der skrev noget om sure, gamle mænd. Jeg pointerede blot det ironiske i, at der er så lidt tolerance overfor stemningsskabernes holdninger herinde, når man samtidig herinde tidligere næsten har haft som mantra, at stemningsskaberne vil bestemme hvordan alle skal opføre sig

(og ja ja, der generaliserer jeg selvfølgelig en smule som om alle herinde har den samme holdning, i forstår min pointe)

Jens Stage er i øvrigt stadigvæk et røvhul :)

Tjah, det virkede set fra min stol også som om dit oprindelige indlæg var en god gang raige-bait, som virkede efter hensigten? Det var i hvert fald ikke et indlæg som lagde op til en debat omkring grænserne for acceptabel fan-adfærd, men mere et spark til myretuen for at få en reaktion.

Tjah, jeg skrev det da ikke med det formål at blive svinet til. Det giver mig ikke stiv pik at blive kaldt idiot og få sat spørgsmålstegn ved mit mentale helbred, hvis det er det du tror :)

Som jeg skrev var jeg godt klar over, at det jeg skrev ville være kontroversielt for mange herinde. Og jeg har da efterhånden erfaring nok med det her forum til at vide, hvor megen tolerance der generelt er overfor “min dels” holdninger. Men det havde da været rart at blive positivt overrasket. Det blev jeg så ikke.

Latest posts

Back