New posts

Transfervindue Transfervindue sommer 2020

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 177K
Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue sommer 2020

SteenA

Experienced member
Last edited:
Vi skal have erstattet vinterens transfertråd. Så hermed en ny tråd til det kommende transfervindue.

Vi står med mange ubekendte lige nu på grund af situationen med Corona-karantæne og det er vel ikke utænkeligt at der kommer ændringer til datoerne for dette vindue. Er sæsonen overhovedet afsluttet 1. juli og skal det så være muligt at skifte klub der? Og bliver lukningen af vinduet udsat, fordi ligaerne starter senere i den kommende sæson? Alt er i spil.

En fordel for os i forhold til mange klubber i ligaen er, at vi allerede har sikret os overlevelsen i den svære sæson 2019/20. Så under normale forhold ville vi allerede kunne begynde at tænke i at få truppen til næste sæson på plads. Lige nu er PCs pengekasse dog blevet lukket i, kunne Jakob Nielsen fortælle i et interview med Mediano, simpelthen for at sikre klubbens likviditet i en tid, hvor vi ikke ved, hvornår der igen er penge i kassen. JP fortalte i øvrigt om situationen, at selvom der skulle komme et rigtig godt tilbud på en spiller vi kunne hente nu, så er det slet ikke usandsynligt at der kan komme et endnu bedre tilbud om nogle måneder, sådan som situationen ser ud i fodboldverdenen lige nu. Kan man forestille sig, at AGF ender med at komme ud som den store vinder af det kommende vindue, fordi vi er så relativt velpolstrede som vi er lige nu?

Et første transferemne man kunne diskutere, er ham her:

Jakob Poulsen vender hjem til sommer

Det er vel svært at forestille sig, at JP kunne gå ind som en forstærkning i startopstillingen, men hvis vi tænker en situation, hvor Amini smutter og vi vil til at satse på helt unge spillere som Hvidt og Duncan, så kunne JP måske godt være god at have i truppen. Men man kan måske godt forestille sig, at han hellere vil satse på en rolle som fast mand i en af de små klubber (Hobro, Vejle, Horsens, ??) afhængig af, hvem der er i ligaen i den kommende sæson. Eller måske endda tage en rolle i Esbjerg, selvom de måtte rykke ned.

SteenA said:
Et f?rste transferemne man kunne diskutere, er ham her:

Jakob Poulsen vender hjem til sommer

Det er vel sv?rt at forestille sig, at JP kunne g? ind som en forst?rkning i startopstillingen, men hvis vi t?nker en situation, hvor Amini smutter og vi vil til at satse p? helt unge spillere som Hvidt og Duncan, s? kunne JP m?ske godt v?re god at have i truppen. Men man kan m?ske godt forestille sig, at han hellere vil satse p? en rolle som fast mand i en af de sm? klubber (Hobro, Vejle, Horsens, ??) afh?ngig af, hvem der er i ligaen i den kommende s?son. Eller m?ske endda tage en rolle i Esbjerg, selvom de m?tte rykke ned.

Jeg tvivler p? at han forts?tter karrireren, han har tilsynelandende ikke kunnet spille sig p? holdet i Australien, og mon ikke hans niveau som spiller er kraftigt nedadg?ende.

Jeg er ikke sikker p? at AGF er bedre stillet end mange andre superligaklubber, det er i situationer som denne at en velhavende sugardaddy er handy, og det har AGF jo desv?rre ikke til forskel fra f.eks. FCN, Br?ndby, FCM og OB. Det er ogs? i denne situation at Silkeborgs ?strategi? om ikke at bruge nogen penge i de seneste transfervinduer er en fordel, forde de lige nu ingen dyre l?nninger har, og hvis hele s?sonen bliver aflyst s? kan de investere i truppen til n?ste superligas?son.

Jeg tror dog vi er bedre stillet end f.eks S?nderjyske hvor Glen Glidecreme har overbevist ledelsen om at leve v?sentligt over evne, det er nok rigtigt dyrt lige nu. Esbjerg er nok lidt i samme b?d, og AaB skal nok d?d og pine s?lge spillere for at det hele h?nger sammen for dem, ligesom Br?ndby skal, det kan godt v?re sv?rt lige nu. S? m?ske skal vi kigge p? Ivar Fossum i AaB, Frendrup, Lindstr?m eller Vigen i Br?ndby eller Mads Alb?k i S?nderjyske?

Sp?rgsm?let er s? hvordan situationen er for de her sugar daddies. Jeg pr?vede lige at Google Jan Bech Andersen og s? at han p? et tidspunkt havde en stor del af sin formue i Glencore. De aktier er faldet voldsomt og kan m?ske f? endnu st?rre slag. Hans investeringer kan have ?ndret sig, han kan endda have solgt det hele i februar og g?et short i markedet, men det er ogs? muligt det hele er lidt stramt ift hans normale standard. Han stod i forvejen til at skulle d?kke et stort underskud og skal nok holde h?nden under dem hvis det er, men det s? ogs? ud til han gerne ville minimere tabet p? den hobby, s? det er ikke sikkert han st?r klar med en hel masse mere lige nu.

AGF har ogs? nogle jeg er ret sikker p? ville tr?de til om n?dvendigt - de st?r jo ogs? klar med penge til stadion - men som selvf?lgelig ogs? kan have lidt udfordringer selv. JN var dog inde p? et par interessante ting i Bossword p? Mediano, bl.a. omkring sponsorerne og den v?rdi sponsoraterne giver dem. Han sagde alle danske klubber var gode til den del, men det er i hvert fald en af grundene til at vi har ?get sponsordelen betragteligt. Det betyder s? ogs? at det er lidt mindre risiko for at miste sponsorer selvom den del kan blive ramt. Der er en del sponsorater der skal fornyes her til sommer, s? budgettet kommer nok til at afh?nge lidt af hvordan det g?r, men hvis sponsoratet vurderes til at generere mere indt?gt end det koster er der naturligvis mindre risiko for at det bliver sl?jfet.

Overordnet tror jeg, som JN vist ogs? konkluderede, at vi st?r relativt godt ift at komme fornuftigt ud p? den anden side af det her. Vi mister noget af overskuddet, m?ske endda mere end det, men det er en meget bedre situation end at f? ?get et stort underskud. Det er en k?mpe bet hvis vi ikke kan s?lge Bundu for et stort bel?b, men det er stadig meget bedre end at have baseret budgettet p? spillersalg. Vi kan stadig presse prisen lidt op fremfor at v?re tvunget til at s?lge for at redde livet, vi m? bare erkende at k?berne har f?rre midler.

Vi m? se om fx en Thorborg i OB f?r lyst til at bruge situationen til at ekspandere, men jeg tror i hvert fald det kan f?re til en konsolidering i toppen med de klubber der stod med den bedste ?konomi. Hvis vi ikke alene ikke skal sk?re ned, men der fortsat er lidt at investere for kan vi tage nogle skridt v?k fra midterfeltet. Man kan m?ske sige at vi m?ske kan springe et ?r eller mere over i den proces.

Det er meget usikkert stadigv?k, men i hvert fald godt det ikke sker mens vi er i en ?konomisk situation som for en fem-ti ?r siden

Uanset hvor godt PC eller de andre sportchefer har v?ret forberedt til det her transfervindue m? det blive et af de sv?reste i mands minde pga Coronaen.
- Der er mere eller mindre rejseforbud i Europa.
- Ligaerne ligger bomstille - hvem er hot/hvem er not?
- Alt internationalt bold er ogs? lagt ned.
Der m? ganske enkelt v?re nogle sportschefer der byder p? hvad som helst i de mindre nationale ligaer der kan tage tre p? foden, uden at bunde en slots og sutte en sm?g f?rst.
Vi kommer til at se flere festlige handler end vi har gjort f?r - tror jeg.

Tom said:
Der m? ganske enkelt v?re nogle sportschefer der byder p? hvad som helst i de mindre nationale ligaer der kan tage tre p? foden, uden at bunde en slots og sutte en sm?g f?rst.
Vi kommer til at se flere festlige handler end vi har gjort f?r - tror jeg.
Fordi de klubber der mangler penge skal finde noget de stadig har r?d til? Der skal nok blive satset end del p? egen ungdom rundt omkring, men ellers er der jo som udgangspunkt det samme antal spillere der skal finde arbejde, s? salgspriser og l?nniveau falder ogs?. Som JN sagde i Bossword vil vi ikke hoppe p? et tilbud nu fordi der kunne dukke noget meget bedre op snart, men den f?rste spiller vil s? blive tilg?ngelig for den n?ste i k?en. Det bliver billigere for st?rre klubber at k?be de bedste spillere i Danmark (desv?rre for os,) men tilsvarende billigere for dem at handle i eget eller andre lande. Hvis vi s?lger bliver det ogs? billigere for os at finde en erstatning. Med andre ord, jeg tror der kommer f?rre handler, men i hvert fald at priserne falder og en konsolidering i toppen med klubberne med den bedste ?konomi, men fordi alle er ramt beh?ver det ikke betyde at det er nogle helt andre obskure spillere fra lavt niveau der kommer ind, udover flere unge af egen avl.

Winther said:
Med andre ord, jeg tror der kommer f?rre handler, men i hvert fald at priserne falder og en konsolidering i toppen med klubberne med den bedste ?konomi, men fordi alle er ramt beh?ver det ikke betyde at det er nogle helt andre obskure spillere fra lavt niveau der kommer ind, udover flere unge af egen avl.
Gad vide om det ikke bliver forholdsm?ssigt mere attraktivt at blive i en klub fremfor udlandet - her t?nker jeg Amini?
P? den anden side, kan PC hente andre kvalitetsspillere billigere end tidligere og/eller man ikke vil byde de samme vilk?r.
Det kan ogs? v?re Amini har skrevet med FCM men at vi s? kan indhente lidt p? bedre kvaliteten til samme l?n.

Den anden vej rundt, s? bliver det v?sentlig sv?rere at s?lge Bundu for et st?rre bel?b. Turneringen har st?et stille og han er endnu t?ttere p? kontraktudl?b.

Martinstranger said:
Gad vide om det ikke bliver forholdsm?ssigt mere attraktivt at blive i en klub fremfor udlandet - her t?nker jeg Amini?
Hvis vi antager han ikke har skrevet under eller har noget klar, men skulle have brugt for?ret til at spille sig til en ny kontrakt, m? hans muligheder have ?ndret sig en del. Dels selvf?lgelig fordi han ikke har haft mulighed for at vise sig frem, dels fordi de mulige klubber kan v?re afventende eller helt have sm?kket kassen i. Det giver noget usikkerhed om fremtiden. Hvis han stadig kan skrive under p? den kontrakt vi har tilbudt og toppen er taget af de tilbud udefra der tikker ind, vil forskellen imellem dem ogs? v?re mindre. Alt i alt m? det ?ge chancen for at han forl?nger. Laver man en kort forl?ngelse kan det ogs? give ?konomisk mening for Amini, da han s? kan satse p? at markedet er bedre om et ?r, hvor han nu med en ny klub vil skulle skrive under for flere ?r i et presset marked.

Bundu er det helt store problem. Han har ikke s? meget incitament til at forl?nge og selvom vi ikke er tvunget til at s?lge for at redde regnskabet er det stadig nu hvis der skal hentes et stort bel?b. M?ske kommer vi til at skulle satse p? lidt flere bonusser og videresalgsprocenter hvis k?berne ikke har s? mange kontanter at bruge af.

Winther date=1585501250 said:
Bundu er det helt store problem. Han har ikke s? meget incitament til at forl?nge og selvom vi ikke er tvunget til at s?lge for at redde regnskabet er det stadig nu hvis der skal hentes et stort bel?b. M?ske kommer vi til at skulle satse p? lidt flere bonusser og videresalgsprocenter hvis k?berne ikke har s? mange kontanter at bruge af.
Jacob Nielsen l?d meget afslappet da han blev spurgt om Bundu i Mediano-interviewet. Det var ikke noget problem. Bundu har en kontrakt og hvis det rigtige tilbud ikke kommer, s? spiller han bare i AGF i n?ste s?son... Jeg g?r ud fra, at det var et svar han havde t?nkt over p? forh?nd, for der blev ikke rystet p? h?nden. Men det kan jo v?re et signal til s?vel interesserede k?bere som Bundu selv.

Man kan jo ogs? begynde at lave et regnestykke der siger, hvor lavt kan vi s?lge til, kontra risikoen for at havne udenfor top-6, med den indbyggede risiko for nedrykning, som det igen vil betyde i en liga med 12 hold og to direkte nedrykkere.

T?nker ikke vi ser de k?mpe store udskiftninger i vores trup.

Anker ryger m?ske og vi f?r Kaastrup hjem. Ellers er vi nogenlunde fint d?kket ind uanset med bundu, jon, lunding og links. Kan faktisk godt forestille mig en situation hvor vi b?de mister Kastrup og Anker og n?jes med de fire. I forvejen har det v?ret sm?t med spilletid til lunding links pga Anker.

Diks kan vi ogs? undv?re, da vi har b?de Mikkel M?ller og Anbo som s? kan komme lidt t?ttere p? holdet.

Amini skal naturligvis erstattes med en ny, hvis han ikke forl?nger 2 ?r mere (vil ikke helt udelukke). Lasse Vigen kan v?re en mulighed, men kan ogs? t?nkes man henter en udefra - m?ske kan f?r overtalt den aussie PC kiggede p? i vinter. Og ellers kommer Erlykke ogs? frem i bussen til at presse om Zach og Hvidt om startplads.

S?lges Bundu - skal der naturligvis en ny ind.

Spillere som Gersbach, Helenius og Julle (efter Hausner er blevet klart 3. valg) synes nok de spiller i underkanten, men tror ikke de f?r l?bepas. M?ske Julle til sep eller jul.

SteenA date=1585499493 said:
Jacob Nielsen l?d meget afslappet da han blev spurgt om Bundu i Mediano-interviewet. Det var ikke noget problem. Bundu har en kontrakt og hvis det rigtige tilbud ikke kommer, s? spiller han bare i AGF i n?ste s?son... Jeg g?r ud fra, at det var et svar han havde t?nkt over p? forh?nd, for der blev ikke rystet p? h?nden. Men det kan jo v?re et signal til s?vel interesserede k?bere som Bundu selv.

Man kan jo ogs? begynde at lave et regnestykke der siger, hvor lavt kan vi s?lge til, kontra risikoen for at havne udenfor top-6, med den indbyggede risiko for nedrykning, som det igen vil betyde i en liga med 12 hold og to direkte nedrykkere.

Ja, hvis han ikke har f?et sp?rgsm?let p? forh?nd har han i hvert fald kunnet regne ud det ville komme ud fra samtalens emne. Generelt vil han gerne signalere at vi ikke er i ?konomiske problemer og alts? heller ikke er tvunget til at s?lge Bundu - og det er helt givet ogs? korrekt - men de kan ikke v?re alt for rolige over den situation.

Man kan sige det altid er et regnestykke over hvad man f?r ift hvad man mister, og der kommer s? muligvis noget mindre ind, mens vi dog heldigvis ogs? kan sige vi muligvis mister lidt mindre - der er jo fornodentlig ogs? mulighed for at hente noget andet lidt billigere end f?r. Det er dog nok mest sandsynligt at det er et negativt regnestykke, at tabet p? indt?gten er st?rre end den fordel vi kan f? ift en erstatning.

Bundu har samtidig heller ikke haft mulighed for at vise sig frem i et slutspil, selvom det ikke er endelig afgjort at der ikke kommer nogle kampe p? falderebet. Jeg t?nker at vi uanset det stadig kan f? en del for ham, men det hele tager lige toppen af. Hvad der s? er rimeligt ved jeg ikke, man m? selvf?lgelig se det ift v?rdien i at have ham en s?son mere, men m?ske ogs? som led i den proces hvor vi s?lger for h?jere bel?b og g?r os til en klub hvor prisniveauet simpelthen er h?jere. Et 'billigt' salg kan ogs? ramme prisen p? den n?ste spiller.

Nu er rejse aktiviteten jo stort set nul og blot fordi DK kommer ud af coronaen er det bestemt ikke sikkert resten af verden g?r det p? samme m?de. Derfor bliver der kigget p? alternativer. Ja I alle forbindelser og derfor naturligvis ogs? i fodboldverdenen.
Derfor bliver spillere fra lavere lokale niveauer da set en ekstra gang n?r nu du ikke kan se p? din ?nskespiller endsige invitere ham p? pr?vetr?ning fra fx Afrika.
Men hey, vi m? vente og se.....

I en branche hvor man lever af sponsorater nytter det heller ikke at tegne et dystert billede - med mindre krisen i en klub er s? man skal ud med hatten for overlevelse. Heller ikke i tvivl om at Bundu kan s?lge for et stort bel?b til sommer, men mon ikke krisen lige tager toppen af alle transfers det n?ste ?rs tid - m?ske to, og s? er vi tilbage p? normalt niveau og ser stigende transfers igen som altid.

Mht transfervinduet, s? kunne man ogs? sagtens forstille sig Jon, Kaastrup, Lunding og Links v?re vores 4 kanter efter ferien - m?ske suppleret med en spiller. Vel n?sten det mest sandsynlige faktisk.

Rejseaktiviteten er ganske vist stoppet for charter osv. men det er jo stadig muligt at rejse til de fleste lande s?fremt du har et form?lstjenesteligt ?rinde, og de vil arbejde jo typisk v?re. N?r s?sonansatte kan rejse fra rum?nien til Danmark s? l?nge de har en kontrakt, s? kan en fodboldspiller nok ogs?. Det er nu scouting arbejdet kommer til sin ret. Allerede p? tidspunktet f?r corona lagde fodbolden ned b?r de fleste klubber ogs? have en id? om hvem de ville hente. Bevares dem der br?nder ligaen af de sidste to m?neder f?r ikke samme muligheder, men for AGF's vedkommende b?r vi allerede have en liste klar som vi kan arbejde os igennem. Det kan dog vise sig at v?re et problem at f? solgt Bundu, for de mellemklubber der m?ske kunne finde p? at bruge 35 mio. kr. p? en superliga spiller er m?ske tilstr?kkeligt presset p? ?konomien til at de holder igen. I s? fald h?ber jeg at Bundu er taknemmelig nok for sit gennembrud i AGF til at han vil forl?nge med 1 ?r.

Winther said:
SteenA date=1585499493 said:

Ja, hvis han ikke har f?et sp?rgsm?let p? forh?nd har han i hvert fald kunnet regne ud det ville komme ud fra samtalens emne. Generelt vil han gerne signalere at vi ikke er i ?konomiske problemer og alts? heller ikke er tvunget til at s?lge Bundu - og det er helt givet ogs? korrekt - men de kan ikke v?re alt for rolige over den situation.

Man kan sige det altid er et regnestykke over hvad man f?r ift hvad man mister, og der kommer s? muligvis noget mindre ind, mens vi dog heldigvis ogs? kan sige vi muligvis mister lidt mindre - der er jo fornodentlig ogs? mulighed for at hente noget andet lidt billigere end f?r. Det er dog nok mest sandsynligt at det er et negativt regnestykke, at tabet p? indt?gten er st?rre end den fordel vi kan f? ift en erstatning.

Bundu har samtidig heller ikke haft mulighed for at vise sig frem i et slutspil, selvom det ikke er endelig afgjort at der ikke kommer nogle kampe p? falderebet. Jeg t?nker at vi uanset det stadig kan f? en del for ham, men det hele tager lige toppen af. Hvad der s? er rimeligt ved jeg ikke, man m? selvf?lgelig se det ift v?rdien i at have ham en s?son mere, men m?ske ogs? som led i den proces hvor vi s?lger for h?jere bel?b og g?r os til en klub hvor prisniveauet simpelthen er h?jere. Et 'billigt' salg kan ogs? ramme prisen p? den n?ste spiller.

Hvis jeg var i Jacob Nielsens sko lige nu ville jeg ikke se s? meget p? summen af vores handler isoleret, men summen af alle handler i hele ligaen, for at se om ikke denne vi samlet set, bliver mere konkurrencedygtige end vores konkurrenter. Hvis dette er hans udgangspunkt s? kan jeg godt forst? han er rolig, for det kan godt v?re at AGF ender med at have f?et nogle knubs n?r vi kommer ud p? den anden side, men det er dog ingenting i forhold til situationen i mange andre klubber, der i mange tilf?lde baserer deres ?konomi p? transfers i langt h?jere grad end AGF.

T-Knogle date=1585589863 said:
det er dog ingenting i forhold til situationen i mange andre klubber, der i mange tilf?lde baserer deres ?konomi p? transfers i langt h?jere grad end AGF.
Det kan helt klart g? h?rdt ud over FCM, hvis transfermarkedet g?r i st?. FCN er ligeledes en klub der er drevet p? transferindt?gter, men de kan til geng?ld blive en sportslig magtfaktor, hvis de bliver tvunget til at beholde deres talenter l?ngere tid. FCK kan vel ogs? f? det sv?rt, n?r Lalandia samtidig f?r et ringe regnskab. AaB har vel ogs? planer om/behov for et stort Lucas A. salg.

Jeg f?r nok ikke mine pointer igennem i forhold til det corona og transfers men m? guderne, pressen og p?blen straffe den fodboldklub der sl?ber en andenb?lge smitte med i landet igennem en eventuel transfer pga rejseaktivitet.
Lad os nu spille s?sonen f?rdig f?rst i det mindste
Jeg kan ikke se at virussen kan skelne mellem rum?neren, Lone der vil til Korfu eller den n?ste Messi p? klubjagt.
Men jeg er heller ikke l?ge.

Tom said:
Jeg f?r nok ikke mine pointer igennem i forhold til det corona og transfers men m? guderne, pressen og p?blen straffe den fodboldklub der sl?ber en andenb?lge smitte med i landet igennem en eventuel transfer pga rejseaktivitet.

Det er n?ppe den aktivitet der betyder noget i det store billede i forhold til en ny b?lge. Der vil v?re tale om s? f? personer i det store billede, at der vil v?re langt st?rre risici andre steder

SteenA said:
Jacob Nielsen l?d meget afslappet da han blev spurgt om Bundu i Mediano-interviewet. Det var ikke noget problem. Bundu har en kontrakt og hvis det rigtige tilbud ikke kommer, s? spiller han bare i AGF i n?ste s?son...
Jeg synes i den grad, han signalerer, at der er sat en pris p? hver spiller, som afspejler hvor meget spilleren er v?rd for klubben i kontrakteens l?betid. Det er sikkert et kompliceret regnestykke, for man skal medregne kontinuitet, erstatning fra egne r?kker vs. erstatning anden klub, kemi p? holdet, spillesystemer, osv. Hvis ikke man f?r et tilbud, som er h?jere end spillerens v?rdi for klubbens m?ls?tning, s? takker man p?nt nej. Det er et godt signal til spillerne, sponsorene og ikke mindst fansene.

De dage, hvor alle gik i selvsving s? snart der kommer et bud p? en spiller er forh?bentlig forbi.

Kevin Diks

Der er et fint interview med Diks p? mtac.dk i 2 dele. Jeg h?fter sig bl.a. ved hans allround kvaliteter (som man godt kendte til - men fint lige at f? genopfrisket) og hans super indstilligen 360g rundt.

Erfaring med alle 4 pladser i forsvaret, god offensiv og spillet h?jre kant i sin ungdom, og kan vel ogs? til n?d spille centralt. S? lidt en ? Stage type. Og pudsigt nok kan 3 af vores 4 h?jrebacks d?kke bredt. Anbo har ligesom Diks kvaliteter til at at spille mange pladser, og MML er n?sten lige s? meget midterforsvarer og kan ogs? spille venstreback til n?d, selvom han vender forkert der.

Alsidigheden og indstillingen synes jeg t?ller ift kontraktforl?ngelse, hvis ellers man kan blive enige om l?n en transfer til Fiorentina, mon ikke man vil fors?ge at f? han billigere end den option man har eller gratis - Fiorentina st?r i en d?rlig forhandlingspostion for at s?lge ham til sommer, hvor han stort set ikke har spillet fodbold i et par ?r bortset fra sm? indhop i AGF. N?ppe nok til at f? andet en pebern?dder, is?r ikke i coruna tider hvor klubberne skal slanke budgettet for en tid. S? kan sagtens t?nkes de vil lade ham g? gratis bare for at slippe for l?n.

Man kan naturligvis diskutere om han har vist nok og v?re bekymret for tilbageslag ift skade, men jeg synes det er v?rd at give ham en 2 ?rs med automatisk option for yderligere to ?r, hvis han opn?r et bestemt antal kampe, hvis ellers konditionerne er gode. Synes han vist god indstilling, fysik, teknik, taktisk forst?else og i glimt vist han er en klassespiller. Ellers havde han heller ikke spillet u21 for Orange og v?ret i Feyenoord og Fiorentina samt Empoli.

Citater fra mtac.dk

Selvom Kevin oftest bliver anset som h?jre back, prim?rt har spillet h?jre back, og lige nu k?mper om h?jre backen, kan han ogs? beg? sig en del andre steder p? banen:

?Da jeg var yngre spillede jeg fl?j, h?jre fl?j prim?rt. Det har virkelig hjulpet mig siden hen. Da jeg kom ind omkring u-21 landsholdet spillede jeg faktisk midterforsvar i Feyenoord, s? det har gjort, at jeg er meget alsidig den dag i dag.?

?Jeg spillede ogs? venstre back i min tid i Feyenoord, s? jeg kan faktisk d?kke hele bagk?den. Jeg kan spille lige der, hvor min tr?ner vil have det, men jeg foretr?kker h?jre back for det er der mine kvaliteter skinner bedst igennem?

?Jeg tror, at det er fordi, at det her hold virkelig er et hold. Jeg har v?ret i mange klubber i min karriere, b?de store og sm?, men hvis jeg kigger p? det her hold, s? er dets st?rste styrke uden tvivl, at det virkelig er et hold. Vi spiller som et hold, vi spiller ikke som individualister.?

Flotte ord om AGFs hold - med tyk streg under hold:

(apropos mediano der s?tter en start 11 ud af bif og agf, s? synes jeg virkelig vi er st?rke som hold og det g?r spillerne bedre, s? vi faktisk virker klart st?rkere end dem i denne s?son. Jeg er meget enig i den opstilling i Mediano, og vil blot have Jon Dagur som st?rk bobler til den start11).
?Selvom vi har folk med store individuelle kvaliteter, s? har vi ikke det mind-set, hvor man fokuserer p? enkelte spillere for at kunne vinde, vi g?r det sammen. Det er det st?rkeste ?hold?, jeg nogensinde har spillet p?

M?ske coruna usikkerheden kan give AGF mulighed for at Ankersen accepterer en forl?ngelse til l?n, der svarer til at han ikke bare er rotationsspiller - men backup for Jon Dagur, der er langt st?rkere. Rotationen i s?sonen har udelukkende skyldtes sm?skader hos Jon som jeg ser det. Gerne 1-2 ?r mere til ham.

H?ber ogs? man kan finde en l?sning med 2-4 ?r mere til Th?ger og udleje ham, hvis ikke H?jer skydes af eller Gersbach vil udlejes og have kampe i start11 et sted.  Synes han har vist sp?ndende kvaliteter, selvom han bestemt ikke er mere end backup spiller pt. Men han er ung og kan udvikle sig meget.

Amini er en no-brainer at f? forl?nget 1-2 ?r mere hvis han vil.

Ellers synes jeg ogs? man skal kigge p? hen over n?ste ? ?r, p? at f? forl?nget med Backman til 31/12 2022, Tingager ny 2-3 ?rs fra nu, Anbo flere ?r, Blume lang deal, Bundu h?ber han vil l?gge et ?r eller mere p? - der alle har kontrakt udl?b om 15 m?neder.

Anbo som en super allround type og talent der er god at have - s? gerne en lang deal til ham. De andre er klassespillere og husk p? Tingager faktisk har v?ret lidt skadet og derfor ikke ramt topniveauet endnu. Backman kan godt blive p? forskerordning til udgangen af 2022. M?ske han endda kan overtales til at blive derefter og slutte i AGF. Han ryger jo ikke udlands og vil tjene mindre i Sverige, selvom han ryger p? normal dansk skat fra 2022. Det m? tages til den tid med ?-1 ?r ad gangen.

Bundu st?r naturligvis overfor udlandseventyr og Blume og Tingager skal ogs? skydes af, hvis der kommer bud, is?r Tingager hvor Hausner vil v?re klar til at tage over. Synes det er ret lige mellem de to lige nu. Men med forskellige kvaliteter de byder ind med.

Blume synes jeg godt vi kan lave en ny 4 ?rs med fra nu - han er virkelig en holdspiller med unikke kvaliteter. Og der skal en stor sum til for at slippe ham, han er hjernen i vores offensiv, men k?mper modsat Toby begge veje. Synes ikke vi helt 100% har en afl?ser der helt p? samme m?de som med FT/Hausner. Selvom Jon ser sp?ndende ud og gjort det fint p? Blumes plads som vikar.

Jeg synes vi skal udnytte momentum og forl?nge med vores spillere nu vi er 3er i ligaen. Og endelig fungerer som hold - med streg under (som Diks fort?ller) efter 20 ?r+ med gode trupper, men hvor vi ikke altid har fungeret som team.

Kaastrup, der har udl?b om 21 m?neder skal naturligvis ogs? bare p? en lang deal - ham skal vi tro og bygge p?.

H?jer har ogs? udl?b om 21 m?neder og synes ogs? allerede nu man skal tage dialogen om forl?ngelse i god tid, s? man ved om han bare skal skydes af istedet s? snart et godt bud kommer, med tanke p? at Gersbach st?r klar i kulissen og vi har en fin backup i Th?ger.

Derudover synes jeg ogs? vi skal pr?ve at f? lavet en ny 5 ?rs med Jon Dagur, eller hvor l?nge han nu vil se sig i projektet. Han er outstanding og f?r han endnu st?rre gennembrud i AGF n?ste s?son, st?r vi i en ny Bundu-situation med kort til kontraktudl?b med risko for igenting ved skade fx.

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back