New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCN, fredag d. 10.4. kl. 19.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 344
  • Views Views: Views 15K
Added to Calendar: 10-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    70
  • Poll closed .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCN, fredag d. 10.4. kl. 19.00

Salling23

Kamptrådsekvilibrist
Last edited:
image00004.webp

FC Nordsjælland ser ud til igen at have ramt formen på det (for dem) rigtige tidspunkt og så er de et hold der kan gøre ondt på alle.
De spiller med fart, teknik og masser af mod og de er sjældent bange for at gå mand-mand højt på banen.

FCN styrker hurtige kombinationer, aggressive gennembrud og unge spillere, der udfordrer konstant.
En interessant detalje er at vi spillede mandag og de spillede tirsdag. Det kan måske give en lille fordel.

Nøgleord for kampen:
- FCN skal ikke have åbne rum.
- Tving dem til at forsvare for de er bedst, når de selv har initiativet.

FCN kommer ikke for at parkere bussen så det giver plads til at vi kan få gang i vores spil, men deres direkte og hurtige stil betyder også, at vi ikke må miste bolden dumt centralt.

Karantæne info:
Ingen af holdene har spillere i karantæne.
Vi har 4 spillere i karantæne ved næste gule kort: Arnstad, Poulsen, Dalsgaard og Mortensen
3 spillere kommer i karantæne ved en 6 points straf: Kahl, Bech og Carstensen

Næste kamp er mod FCM
De har selv 4 spillere i karantænefare ved næste gule kort: Erlic, Mbabu, Franculino og Mads Bech
1 spiller ved 4 points straf: Byskov
3 ved 6 points straf: Bravo, Diao og Osorio

Guldkampene kan godt blive afgjort på karantæner

firm.webp

mål pr interval.webp
pointudvikling.webp
tabel.webp

Itll Be Ok Joe Biden GIF by The Democrats

Jeg er lidt i tvivl om Carstensen allerede er klar. Så skal Beijmo på en stopper, og det så jeg gerne, så starter Emmery nok.

Emmery defensivt mod FCNs hurtigløbere tror jeg IKKE JP vælger - og bør det i min optik heller ikke.

Emmery skal ind når kampen skal vendes eller endeligt lukkes - men de kommer sgu nok blæsende den første time.

Emmery defensivt mod FCNs hurtigløbere tror jeg IKKE JP vælger - og bør det i min optik heller ikke.

Emmery skal ind når kampen skal vendes eller endeligt lukkes - men de kommer sgu nok blæsende den første time.
De spiller lige over nu, i deres nye formation, med ham finnen som højre wingback.

Jeg vil næsten hellere have Emmery over for ham, end Dalsgaard over for Prince Junior

De sidste to gange vi har mødt FCN i denne sæson har vi haft højere XG end dem.
AGF v FCN (1-0) - 1,68 XG v 0,63
FCN v AGF (1-2) - 0,56 XG v 2,17 (bl.a. brændt straffe af Arnstad)
Seneste opgør havde de vundet deres seneste to kampe og vandt også kampen efter.

... måske det hele nok skal gå på fredag ;)

Attachments

• Screenshot 2026-04-08 17.49.29.webp
    Screenshot 2026-04-08 17.49.29.webp
    13 KB · Views: 3
  • Screenshot 2026-04-08 17.48.52.webp
    Screenshot 2026-04-08 17.48.52.webp
    15.9 KB · Views: 3
  • 1775664476271.webp
    1775664476271.webp
    10.8 KB · Views: 3
  • 1775664503269.webp
    1775664503269.webp
    14.9 KB · Views: 3
Glæder mig virkelig til kampen, selvom jeg har været nervøs lige siden VFF kampen.

Jeg tror vi igen ser Beijmo i det centrale forsvar, mod deres tre hurtige angribere. Og så tror jeg faktisk Dalsgaard ryger på bænken da han snart rammer en karantæne, og vi sikkert gerne vil have ham med mod FCM.

Spørgsmålet er, om Carstensen er klar igen, er han ikke det, så kunne det blive Links til højre og Emmery til venstre. Heldigvis kan man sige, at det nok hjælper en del med Links’ hurtighed til venstre mod Junior og Norheim.

Forreste kommer til Tobias Bech til at få en nøglerolle, da han kommer til at skulle presse mod Yirencki. De spiller fremragende pt med Yirencki som stopper der går op og skaber et overtal på midten, dét skal Bech stoppe og han er heldigvis en fremragende presspiller. På den anden 10’er kunne jeg faktisk godt se os prøve enten Emmery eller Jørgensen for, at få Arnstad meget mere på bolden nede på midten af banen, men er Carstensen ikke klar, så tror jeg det er alt for mange udskiftninger og derfor bliver Arnstad nok på 10’eren.

Så jeg tror vi starter således

Beijmo – Tingager – Kahl

Links – Yakob – Knudsen – Emmery

Bech – Serra – Arnstad​

Er Carstensen klar, så tror jeg faktisk godt man ville se Arnstad på den centrale midtbane istedet for Yakub, og Emmery på hans position.

Offensivt skal vi turde bruge den god bane, vi skal turde spille bolden ud, og være tålmodige i vores fase 1.

Jesper Hansen skal bruges som et punkt og så skal vi søge, simultant ned med vores to 6’ere, så de kan blive spilbare. Det vil skubbe Janssen og Brink frem, og er de to helt tæt på vores 6’ere skal vi turde at spille den direkte op på Arnstad og Bech, og springe fase 2 over. Spiller vi den hele vejen derop med det samme, så skal vores to wingbacks op og være vores forreste punkter – og begge brede.

Skubber Janssen og Brink derimod ikke helt op, så skal der spilles op på vores 6’ere som så enten skal vende selv, eller lave et aflæg til den modsatte side end der hvor bolden kommer fra (altså f.eks. Kahl op på venstre 6’er, der spiller den ind mod midten til den anden 6’er der vil blive støttet af en 10’er der falder når den første aflevering falder). Så hvis vi spiller fra fase 1 til fase 2, skal der være en masse rotationer der skaber små lokale overtal.

Vi skal bruge den firkant to 6’ere og to 10’ere giver. FCN er ikke så mand-mand fokuseret som f.eks. FCM og os selv, så dét skal vi bruge, og bliver det meget mand fokuseret fra deres side, og følger de med en 10’er ned, så skal vi turde spille den i bagrum mod en af vores wingbacks.

Derudover tror jeg vi vil se en masse indlæg, hvis vi ikke kan spille igennem deres forsvar, fra venstre vil den nok være til forreste område og fra højre muligvis til bagerste, så vi kan få en Serra i en luftduel med Ankersen.

Forsvarsmæssigt, så skal vi vinde vores mand til mand relationer defensivt, og som i Farum, så må vi i perioder doble lidt på Abdel eller Junior, hvis de skaber for store problemer. Igen, så synes jeg Kahl og Beijmo er de rigtige til at løse de udfordringer.

Derudover skal vi defensivt presse lidt skævt igen, så Bech presser hårdt op på Yirencki og så Links længere fremme på Norheim, så skærer vi banen, således Ankersen kommer på bolden. Presser Arnstad indefra og ud, så burde vi kunne flytte spillet over på Ankersen, der skubbes helt over i halvrum/siderum, og han er nok er den spiller i bagkæden der skal føre bolden frem.

Det vigtigste er næsten, at Yakob og Knudsen tør skubbe op på deres 6’ere, således de ikke bare spiller uden om vores tre forreste og så direkte op på f.eks. Brink der så kan distribuere bolden derfra. Hver gang vi løber så hårdt på dem, at vi tvinger dem til at spille den langt, er det en sejr for vores presspil.

Jeg må indrømme, at jeg synes FCNs fortolkning af 3-4-3 er spændende. De skubber Yierencki op og bliver en spilfordeler på midten sammen med Brink og Janssen. Lidt ala vi ville have gjort hvis f.eks. Mads Emil havde spillet venstre stopper. Jeg tror de ville være endnu bedre, hvis én af deres 6’ere også kunne sætte en mand. Så ville de virkelig kunne skabe overtal.

Jeg tror nogle af nøglerne, bliver de første 5-10 minutter. Vi skal spille vores spil, og lykkes det ikke, skal vi lave en masse nærkampe. Op på Serra, og så fuld fart på andenboldene derfra. Vi skal ikke afvente. Vi skal ikke tænke for meget. Vi skal ikke føle os på bagkant. Kampe om andenbolde giver i perioder rigtig meget genpres, det kan bringe intensiteten og pulsen op, og så glemmer man måske hurtigere vigtigheden af kampen.

Derudover skal vi satse benhårdt på vores dødbolde. Nogle frispark skal Beijmo måske ikke stå og tage med Links, i stedet smid ham, Bech, Tingager og Serra ind i boksen. Andreas Hansen er næsten ligeså vild med dødbolde som Jesper Hansen, og de har ikke 4 mand der er stærke i hovedspillet. Ligeledes så er Andreas Hansen en rigtig god shotstopper på kort afstand, men jeg synes nogle gange han mangler rækkevide på velplacerede skud fra distancen, så det skal vi også satse på.

Jeg er fortrøstningsfuld, men pisse nervøs.

god analyse, men vend lige den der om, så angrebet er øverst og forsvar nederst, så passer højre-venstre også. Medmindre jeg selvølgelig misforstår og du vil have beijmo tingair og kahl i angreb :ROFLMAO:
Beklager.

For mig er den der naturlig. Fordi jeg læst oppe fra og ned. Måske jeg skulle tage Hansen med, for et gøre det mere åbenlyst 🤪

Latest posts

Back