New posts

Transfervindue Transfervindue efter?r/vinter 2019/2020

Status
Not open for further replies.
Transfervindue Transfervindue efter?r/vinter 2019/2020
SteenA date=1583653232 said:
Hvad l?gger du i s?tningen "klar til at tage over" i forhold til F?ster? Det han skal tage over er pladsen som 2. reserve og dermed som regel en plads udenfor kamptruppen. Selvf?lgelig er det skidt, hvis b?de Mortensen og Helenius bliver skadet samtidig, men vi er dog i en v?sentlig bedre situation end vi var i forrige s?son. Men ok, hvis "m?let" er, at F?ster slet ikke skal komme i betragtning til spilletid, s? kan det da godt v?re at vi skal have hentet endnu en angriber. Men s? b?r vi vel ogs? sende F?ster videre.

At jeg ikke tror han er klar til at overtage AA's rolle nu/til sommer, men det er naturligvis et g?t, hele kabalen kan jo g? op hvis han er det. Det vil da v?re ideelt. Et problem med at spille med en enkelt angriber er at der sandsynligvis ikke bliver meget spilletid til tredjeangriberen, men han skal have et rimelig h?jt niveau ellers kan man hurtigt f? problemer ved skader og karant?ner da man skal have noget at skyde med fra b?nken. Det kan sagtens t?nkes F?ster fx kan udlejes og f? nogle f?rsteholdskampe, men jeg er ikke nerv?s ved at han ikke spiller endnu. 

Jeg tror ikke p?, at Anders F?ster bliver god nok til at spille Superliga for AGF. Selvf?lgelig h?ber jeg, at han pludselig eksploderer, og han har da ogs? en spidskompetence qua sin h?jde. Han har dog ikke den store springkraft, s? i seniorfodbold er han ikke n?dvendigvis s? overlegen i luften. Han har god teknik i betragtning af sin st?rrelse og type, og har v?ret meget skadet. Bliver han skaderne kvit, er der da en chance.

Jeg tror, at det mest sandsynlige er, at vi henter et talent ind udefra, da den n?ste angriber fra talentholdene er Frederik Ihler, der er ?rgang 2003 og derfor n?ppe er aktuel f?r om et par ?r.

Fra hoften: Skulle vi til sommer give chancen til Nicolas Mortensen, 24 ?r og bror til Patrick?

19 m?l i 17 kampe g?r ham til suver?n topscorer i 2. division. Den ene s?son FC Helsing?r var i ligaen, scorede han 8 m?l i 28 kampe. Da de i sidste s?son r?g ud af 1. division, scorede han 7 m?l i 29 kampe.

De stats kan man tolke p? to m?der:

1) 2. division er hvad han har niveau til, hvis han skal ligge h?jt p? topscorerlisten.

2) Han er hyperfarlig og vil altid score mange, hvis han bare spiller p? et dominerende hold, der skaber mange chancer. 8 m?l i 28 ligakampe for FC Helsing?r som stor underdog er godkendt og viser ogs? potentiale til mere for et bedre ligahold.

Jeg h?lder mest til det sidste og tror p?, at han ligner Patrick lige s? meget som spiller, som han g?r af udseende (det er sl?ende). Han er kontraktfri til sommer.

Jakob Marschner said:
Fra hoften: Skulle vi til sommer give chancen til Nicolas Mortensen, 24 ?r og bror til Patrick?

19 m?l i 17 kampe g?r ham til suver?n topscorer i 2. division. Den ene s?son FC Helsing?r var i ligaen, scorede han 8 m?l i 28 kampe. Da de i sidste s?son r?g ud af 1. division, scorede han 7 m?l i 29 kampe.

De stats kan man tolke p? to m?der:

1) 2. division er hvad han har niveau til, hvis han skal ligge h?jt p? topscorerlisten.

2) Han er hyperfarlig og vil altid score mange, hvis han bare spiller p? et dominerende hold, der skaber mange chancer. 8 m?l i 28 ligakampe for FC Helsing?r som stor underdog er godkendt og viser ogs? potentiale til mere for et bedre ligahold.

Jeg h?lder mest til det sidste og tror p?, at han ligner Patrick lige s? meget som spiller, som han g?r af udseende (det er sl?ende). Han er kontraktfri til sommer.
Kontraktfri  er han naturligvis sp?ndende for mange klubber
Jeg har selv t?nkt tanken, selv om br?dre ikke n?dvendigvis er et godt match i fodbold, og slet ikke., n?r de skal konkurrere om samme plads.

I et muligt scenarie kommer Covid-19 virussen til at p?virke transfervinduet til sommer, dette vil med de positive briller p?, g?re det muligt at holde p? Amini, men p? den mere negative side ogs? g?re Bundu mindre v?rd.

Man m? h?be at det snart er overst?et, s? det ikke rammer transfervinduet.

Advarer Superligaen: Vil v?re det v?rste, der kan ske ? Ekstra Bladet

Men allerv?rst er de potentielle konsekvenser, hvor coronavirussen forts?tter med at p?virke fodboldverdenen hen over sommeren. For s? rammer det m?ske transfermarkedet. Flere Superliga-klubber har spillersalg som en vigtig del af deres strategi for at tjene penge.

Deres regnskaber st?r og falder med at tjene millioner den vej. Og hvis vejen bliver lukket, koster det dyrt.

- Det v?rste, der kan ske, hvis det forts?tter over sommeren, er, at det f?r st?rre konsekvenser for transfermarkedet. Det kan blive sv?rere at s?lge spillere, eller m?ske f?r man ikke den pris, man havde troet. Nogle har m?ske ogs? t?nkt, at spillersalg kunne lukke hullet for manglende tilskuerindt?gter, men s? f?r de ikke den mulighed, siger J?rgensen

Status
Not open for further replies.

Latest posts

Back