Som det ser ud lige nu, så bliver holdet til premieren vel noget i retning af:
Eskelinen
Munksgaard Hausner TK/Lassen Juelsgaard
Poulsen
Links Olsen Grønbæk Thorsteinsson
Ammitzbøll
Bænken tør jeg slet ikke tænke på. Det er da et ok hold og vi kan da håbe at langtidsskadede Tingager/Backman, Gersbach eller Mortensen pludselig bliver klar, men det er jo ikke sådan at man tænker, at vi bare brænder ligaen og Europa af. Det kan i den grad blive et problem, at vi skal spille 9 kampe de første fire uger (29 dage). Det kommer hurtigt til at tære på reserverne. Og så har jeg endda antaget, at der ikke opstår nogen skader under opstarten - hvad der nærmest altid gør.
Så lad os håbe at der kommer noget ind, eller nogen bliver forlænget, inden da. Man kan dog også forestille sig at nogen bliver solgt. Jon f.eks.
Det er i hvert fald nærmest absolut worst case scenarie du opstiller der.
Udover Tingager og Backman, så har vi jo også Duncan, Tengstedt og Jevtovic der kan lægge på i en sommer-opstart. Derudover, så har vi jo også endnu at se os starte en sæson uden at få nye spillere.
Og ja, så får vi også Brandhof ind, og kan jo også forlænge med Blume.. Men uanset hvad, så skal vi nok hente nogle nye også. Spørgsmålet er mest, hvorvidt man kan finde dem der er klar her og nu, og også er gode nok her og nu, samtidig med at vi har råd til dem.
Altså vil man helst hente en Iver Fossum der skal bruge 2-3 mdr på at nå top-niveau eller hente en Hebo som er klar her og nu, men som jo ikke har samme niveau (tænkt selv på 2 andre spillere hvis man ikke mener Fossum er en bedre spiller end Hebo).
Jeg frygter at vi skal hente så meget/mange, at vi økonomisk bliver nødt til at hente spillere som er billige fordi de skal spilles igang igen. Og det så vi jo med Sanneh, Arzani, Jevtovic og MJ at det jo bare ikke altid går sådan.
Blume, Tingager, PM og Højer kom ind og præsterede fra dag 1. Men der ligger også meget mellem flop og succes. Jeg vil jo mene dog, at en af de stærkeste argumenter for at forlænge med Blume, og hente en Bundu på leje netop er, at vi VED de er gode nok, og kan være en vigtig del af holdet allerede fra dag 1. (Bundu ved jeg ikke hvordan er ift form, men det jeg så for ham for FCK tænkte jeg sagtens vi kunne bruge ift Links, og Thorsteinsson når han ikke har sine gode dage).
Henter vi spillere som har bevist sig i SL generelt allerede, så er de måske ikke på det niveau vi helt drømmer om, men kan til gengæld give den gas med det samme. Alternativt løber de rundt i Norge eller 2.bundesliga eller lignende som Tingager/PM.