Transfervindue Sommer 2026
Jeg har stor tiltro til CV og tror på han sikrer en god trup.Pointen er ikke, at det altid er den bedste ide ikke at foretage sig noget som helst i et transfervindue. Pointen er, at CV endte med at stå med den lange ende af tovet, fordi han balancerede truppen til stort set perfektion.
Jeg forestiller mig, at nogen undervurderer hans evne til at træffe de rigtige valg indenfor de strategiske rammer, han bliver givet. At holde truppen smal men fleksibel med få stærke tilgange viste sig i hvert fald at være en fremragende løsning.
Når man ser på vinterens vindue mener jeg det er fair at sige han ikke lykkedes med at finde den offensive forstærkning han jagtede, fordi der var tegn på interesse for angribere. Og i foråret manglede man tydeligt offensive muligheder.
Lykkeligvis holdt AGF hjem. Det skyldes en harmonisk trup i balance. Men det skyldes også held med centrale spillere der var skadefri: Links, Kahl, Dalsgaard, Beijmo, Arnstad, Bech, Knudsen og Yakob.
Der er også en verden til forskel på at skulle levere i mange scenarier, og at kunne levere hvis tingene flasker sig.
Fundamentet var - og er - solidt. Trænerteamet pumper på alle cylindre og CV har styr på det meste. Det vil jeg ikke tage fra ham. Mesterskabet blev vundet, så han er jo pr. definition genial.
Hvis man ikke vil diskutere mere end det så må man jo gøre det. Jeg er nu godt tilfreds med CV handlede til central midt, selvom han havde en perfekt balanceret trup.