New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 278K
Transfervindue Sommer 2026
Pointen er ikke, at det altid er den bedste ide ikke at foretage sig noget som helst i et transfervindue. Pointen er, at CV endte med at stå med den lange ende af tovet, fordi han balancerede truppen til stort set perfektion.

Jeg forestiller mig, at nogen undervurderer hans evne til at træffe de rigtige valg indenfor de strategiske rammer, han bliver givet. At holde truppen smal men fleksibel med få stærke tilgange viste sig i hvert fald at være en fremragende løsning.
Jeg har stor tiltro til CV og tror på han sikrer en god trup.

Når man ser på vinterens vindue mener jeg det er fair at sige han ikke lykkedes med at finde den offensive forstærkning han jagtede, fordi der var tegn på interesse for angribere. Og i foråret manglede man tydeligt offensive muligheder.

Lykkeligvis holdt AGF hjem. Det skyldes en harmonisk trup i balance. Men det skyldes også held med centrale spillere der var skadefri: Links, Kahl, Dalsgaard, Beijmo, Arnstad, Bech, Knudsen og Yakob.

Der er også en verden til forskel på at skulle levere i mange scenarier, og at kunne levere hvis tingene flasker sig.

Fundamentet var - og er - solidt. Trænerteamet pumper på alle cylindre og CV har styr på det meste. Det vil jeg ikke tage fra ham. Mesterskabet blev vundet, så han er jo pr. definition genial.

Hvis man ikke vil diskutere mere end det så må man jo gøre det. Jeg er nu godt tilfreds med CV handlede til central midt, selvom han havde en perfekt balanceret trup.

Fordi det er længe siden han har spillet angriber og han skal så erstattes af en dårligere spiller på 10’eren. Det er sandsynligvis to positioner der svækkes samtidig. Det er som når Arnstad rykkes ned for at dække for Yakob på 8’eren. Så bliver både 10’er og 8’er svækket samtidig.

Hvis man virkelig vil rykke Bech op og gennemføre det eksperiment, så skal der væsentligt mere kvalitet ind på 10’eren end Jørgensen/Gammelgaard. Så skal vi netop op i Arnstad/Bech niveau før det giver mening. Man skal ikke lave en manøvre der svækker niveauet.

Enig, han har nogle egenskaber som er brugbar som 9er MEN som 9er har du meget mere opmærksomhed fra forsvarsspillerne og en stor del af at være 9er er også at forudse spillet meget mere end på andre positioner.
Der er en grund til, det er med afstand den sværest position i marken.

Det vil være et eksperiment at bruge Bech som 9er.

Det er naturligvis helt fair pointer, i bringer. Præmissen er selvfølgelig, at den 10er, vi spiller i stedet for Bech skal have et vist niveau. De startende tre forreste skal gerne være at et højere niveau næste år, end de var i år.

Jeg tror ikke, at Bech vil få mere opmærksomhed fra forsvarene som 9er med en farlig duo bag sig, end han har fået i denne sæson med PM i sneglefart eller Janni Serra foran sig. I foråret havde forsvarerene i hvert fald udpræget fokus på Bech.

Jeg ser også Bech som ret god til at forudse spillet, så den del er jeg fortrøstningsfuld omkring.

Jeg har kæmpestore forventninger til Jørgensen i denne sæson. Der er kommet virkeligt mange gode meldinger om ham, og han viste i glimt i slutningen af sidste sæson, hvad han kan. Jeg kan sagtens se en trio med Arnstad, Jørgensen og Bech være bedre end sidste års trio. Og jeg kan slet ikke forestille mig, at man har skrevet 4 år med Jørgensen for at han skal være reserve. Så jeg gætter på, han skal tage over efter Bech under alle omstændigheder. Gammelgård er for mig primært relevant, hvis man i Jørgensen har den nye starter.

CV siger selv, der er penge til indkøb, han har haft et år til at forberede sommervinduet, jeg synes ikke, det længere er en brugbar undskyldning at snakke de muliges kunst.

Ja. Men hvis alle de 9ere, CV har foreberet sig på at hente, ikke vil til AGF, og han samtidig kan hente en spændende 10er, som @Ato Vari foreslår (eller ser en masse kvalitet i Jørgensen), så et det jo de muliges kunst - altså at forstærke holdet der, hvor man kan få mest kvalitet.

Jeg ønsker mig for alt i verden en ny startende 9er, der er garant for mål. Om det er en ny, Janni Serra eller Tobias Bech er for mig ligegyldigt. Men når man nu har Bech i truppen, synes jeg, det er værd at prøve, indtil man eventuelt finder den rette.

Ja. Men hvis alle de 9ere, CV har foreberet sig på at hente, ikke vil til AGF, og han samtidig kan hente en spændende 10er, som @Ato Vari foreslår (eller ser en masse kvalitet i Jørgensen), så et det jo de muliges kunst - altså at forstærke holdet der, hvor man kan få mest kvalitet.

Det er jeg slet ikke uenig i men en sportsdirektørs opgave er også at finde realistiske spillere og hvis man ender med 0 spillere fra en liste, hvor der givetvis står mindst en håndfuld spillere efter 1 års forarbejde, kan jeg personligt ikke betegne det andet end dårligt arbejde og det bliver ikke bedre af, CV lige har udtalt der er penge i kassen til forstærkninger, hvad vi jo godt vidste.

Hvis undskyldningen altid er det muliges kunst,er en sportsdirektørs arbejde reelt fritaget fra kritik for så kan det kort altid spilles.

Men lad os nu se, vinduet er ikke engang åbent endnu 😀

Det er jeg slet ikke uenig i men en sportsdirektørs opgave er også at finde realistiske spillere og hvis man ender med 0 spillere fra en liste, hvor der givetvis står mindst en håndfuld spillere efter 1 års forarbejde, kan jeg personligt ikke betegne det andet end dårligt arbejde og det bliver ikke bedre af, CV lige har udtalt der er penge i kassen til forstærkninger, hvad vi jo godt vidste.

Hvis undskyldningen altid er det muliges kunst,er en sportsdirektørs arbejde reelt fritaget fra kritik for så kan det kort altid spilles.

Men lad os nu se, vinduet er ikke engang åbent endnu 😀

Enig. Men det kan jo tænkes, at de realistiske 9ere ikke er bedre end Bech, mens at de realistiske 10ere er på tilsvarende højt niveu.

Vinduet har faktisk været åbent i to dage. Men enig. Lad os nu se, der er lang tid at løbe på endnu :)

Det er naturligvis helt fair pointer, i bringer. Præmissen er selvfølgelig, at den 10er, vi spiller i stedet for Bech skal have et vist niveau. De startende tre forreste skal gerne være at et højere niveau næste år, end de var i år.

Jeg tror ikke, at Bech vil få mere opmærksomhed fra forsvarene som 9er med en farlig duo bag sig, end han har fået i denne sæson med PM i sneglefart eller Janni Serra foran sig. I foråret havde forsvarerene i hvert fald udpræget fokus på Bech.

Jeg ser også Bech som ret god til at forudse spillet, så den del er jeg fortrøstningsfuld omkring.

Jeg har kæmpestore forventninger til Jørgensen i denne sæson. Der er kommet virkeligt mange gode meldinger om ham, og han viste i glimt i slutningen af sidste sæson, hvad han kan. Jeg kan sagtens se en trio med Arnstad, Jørgensen og Bech være bedre end sidste års trio. Og jeg kan slet ikke forestille mig, at man har skrevet 4 år med Jørgensen for at han skal være reserve. Så jeg gætter på, han skal tage over efter Bech under alle omstændigheder. Gammelgård er for mig primært relevant, hvis man i Jørgensen har den nye starter.

Jeg ønsker mig for alt i verden en ny startende 9er, der er garant for mål. Om det er en ny, Janni Serra eller Tobias Bech er for mig ligegyldigt. Men når man nu har Bech i truppen, synes jeg, det er værd at prøve, indtil man eventuelt finder den rette.
Gode valide pointer. Men jeg går ud fra at CV har en liste med realistiske spillere. Og måske endda med indikationer fra agenter. Det er hans job at have de shortlists. Så kan det sagtens være at der er nogle i toppen som viser sig ikke at være realistiske alligevel, men hvor man gerne lige vil prøve. Den “prøveperiode” må bare ikke være for lang og så skal han ned på listen til dem der er realistiske men naturligvis stadig forstærkninger. Og dem er der naturligvis mange af i verden, hvis man er velforberedt.

Jønsson som erstatning for Yakob eller 10’eren? Er han ikke primært defensiv?
Jeg tænker ham mere som en NP/Knudsen/Solbakken type, så jo du har ret ikke som en direkte afløser for de mere offensive.
Jeg tænkte mere numerisk samt en smule usikkerhed o forhold til både Solbakken pg NP.

Men igen jeg tror ikke jeg har set JJ spille siden han var hos os.

Jeg kan godt forestille mig han kunne ende hos os, men tænker det evt bliver de sidste uger af August med en præmis om gruppespil og salg/skader sf centrale spillere.
Samt at han vist kan komme på forskerordning fra omkring 1/9.

Jeg kan også sagtens se JJ blive hapset af Viborg/Randers/sif hvis de mangler en som ham.

Latest posts

Back