New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 1K
  • Views Views: Views 61K
Transfervindue Sommer 2026
Arnstad sælges er jeg overbevist om. Vi skal hele tiden bevise, vi kan sælge og han er vores største salgsobjekt men også fordi hans salg skal finansiere indkøbene til sommer.
Jeg er med på egenkapitalen men jeg holder fast i, at så længe AGF ikke kender huslejen kommer vi ikke til at se ledelsen tage af ejerkapitalen til spillerindkøb. Vejlby har været et umanerlig dyrt bekendtskab meget dyrere end forventet og den nuværende bestyrelse og ejerskab har hele tiden været af den holdning, der ikke skal overforbruges med andre ord, underskud pga. øget sportslig budget ser man helst ikke.
Derfor spillersalg til sommer og derfor sælges Arnstad og givetvis Bech, når truppen ikke vrimler med potentielle store salg 2026.
Jeg tror du har ret, jeg tror også de begge ryger.

Mht omkostninger, så synes jeg dog det er positivt, at vi finansiere det mest af det via fremmedkapital.

Jeg er egentlig enig i jeres rationale. Men hvis planen er, at vi om en sæson eller to skal tilbage til en firebackkæde, kan jeg også godt se fornuften i at erstatte Kahl og Beijmo med mere regulære centrale forsvarsspillere (ala TK og lange Yann) og forlænge med Dalsgaard et år. Så kan man have stabilitet på den centrale stopperposition i denne sæson, lave skiftet fra starten af næste sæson og så have en besætning til et tomandsforsvar, der hedder Ny, Ny, Tingager, Callø, Camara.
Jeg tror ikke vi skifter til en 4'er lige nu, og ikke at forlænge mked Beijmo og Kahl fordi vi potentielt gør om to år synes jeg ikke giver mening, specielt når de begge to aldrig havde spillet andet end back da de kom til klubben.

Jeg mener heller ikke, han skal være reservespiller endnu, men man kan godt tænke lidt frem (f.eks. Askou, Slotsager el.lign.)

Deruodver kender vi ikke det niveau på hverken Callø eller Camara kan bidrage med i Superligaen.

Denne diskussion af Tingager forstår jeg ikke helt. Han blev 33 år for et par måneder siden - det er normalt ikke pensionsalderen for en spiller af hans type. Han er bare blevet ramt af, at Dalsgaard har præsteret så ekstremt godt i dette forår, men det betyder jo ikke, at Tings karriere på dette niveau dermed er slut.

Efter min mening har vi savnet Tingagers præcise lange afleveringer ganske meget ift. det offensive dette forår. På det punkt er han kontinuerligt blandt suppens allerbedste, og, med al respekt for Dalle, to-tre hylder over netop ham. Det er virkelig et våben, og min forventning vil da være, at han er tilbage i midten til juli, hvis vi fortsætter med en treback-kæde.

Denne diskussion af Tingager forstår jeg ikke helt. Han blev 33 år for et par måneder siden - det er normalt ikke pensionsalderen for en spiller af hans type. Han er bare blevet ramt af, at Dalsgaard har præsteret så ekstremt godt i dette forår, men det betyder jo ikke, at Tings karriere på dette niveau dermed er slut.

Efter min mening har vi savnet Tingagers præcise lange afleveringer ganske meget ift. det offensive dette forår. På det punkt er han kontinuerligt blandt suppens allerbedste, og, med al respekt for Dalle, to-tre hylder over netop ham. Det er virkelig et våben, og min forventning vil da være, at han er tilbage i midten til juli, hvis vi fortsætter med en treback-kæde.
Jeg ved ikke, om den er rettet til mig, men jeg er udelukkende efter en arvtager til ham der kan tage over, da man må forvente at han - som andre før ham - spiller færre kampe med tiden. En spiller vi kan bygge lidt videre på også, og måske være førstevalget i 27/28 sæsonen.

Jeg ved ikke, om den er rettet til mig, men jeg er udelukkende efter en arvtager til ham der kan tage over, da man må forvente at han - som andre før ham - spiller færre kampe med tiden. En spiller vi kan bygge lidt videre på også, og måske være førstevalget i 27/28 sæsonen.
Ikke som sådan. Jeg synes bare, der blev snakket lidt vel meget i fortidstermer i tråden... :-)

Jeg er da enig i, at der skal tænkes på fremtiden. Og at det måske er bedst at reducere antallet af veteranspillere i truppen lidt. Men hårdt stillet op, ville jeg så beholde Ting og sige VARMT tak for nu til Dalle. Han har været en fantastisk god oplevelse. Så kan han jo også spille Boligforeningen op i Suppen igen, hvor de trods alt hører hjemme.

At åbne det nye stadion i nedrykningsspillet eller i en kedelig midterposition vil være en fuser.

Også en grund til jeg er overbevist om, Arnstad sælges. Jeg er slet ikke i tvivl om, CV og ledelsen meget gerne vil have en konkurrencedygtig trup i den sæson, vi indvier det nye stadion men det koster mange penge.
Det eneste scenarie jeg umiddelbart kan komme i tanke om, hvor Arnstad ikke sælges er hvis buddene er langt fra CVs krav, hvilket er en risiko med det lidt undervældende slutspil han har haft.
Ikke utænkeligt hans værdi toppede i januar, hvor CV sagde nej men forhåbentlig ikke.

Og mon ikke man har en nogenlunde idé om stadionlejen. Jeg tvivler på, at de bare går og venter på et kæmpe økonomisk chok. Det bliver næppe mere end man har regnet med.

Vi 2 havde den samme diskussion i efteråret, hvor det samme argument blev brugt og mit modargument var, hvis parterne var tæt på hinanden gav det ikke mening at en aftale trak ud. Nu står vi ca. 6 måneder senere og ingen aftale er på vej, så jeg er ikke enig med dig. Jeg tror, der er en stor forskel mellem det kommunen forlanger og det AGF vil betale og den usikkerhed gør ledelsen nervøs i forhold til at øge det sportslige budget uden væsentlige spillersalg.

Jeg tror ikke vi skifter til en 4'er lige nu, og ikke at forlænge mked Beijmo og Kahl fordi vi potentielt gør om to år synes jeg ikke giver mening, specielt når de begge to aldrig havde spillet andet end back da de kom til klubben.

Jeg mener heller ikke, han skal være reservespiller endnu, men man kan godt tænke lidt frem (f.eks. Askou, Slotsager el.lign.)

Deruodver kender vi ikke det niveau på hverken Callø eller Camara kan bidrage med i Superligaen.

Det er klart. Det ligger implicit i mine overvejelser, at Beijmo og Kahl ikke vil forlænge (men det burde jeg have ekspliciteret). Vil de forlænge, skal vi selvfølgelig gøre det.

I et scenarie, hvor de forlænger, giver min plan ikke mening. I hvert fald ikke, hvis de begge forlænger. Og her kan jeg godt se fornuft i at hente en yngre erstatning for Dalsgaard.

Forventeligt er Beijmo og Kahl dog nok videre begge to. Og så giver det i min optik mening at forlænge med Dalsgaard og hente yderstoppere, som er mere klassiske forsvarsspillere end Beijmo og Kahl. Så kan vi skifte til 4-3-3 om et års tid - hvor bemandingen så kan hedde Ny, Ny, Tingager, Callø, Camara.

I denne sæson ville dækningen så hedde:

Hcb: Ny, Callø, Møllgaard
Cb: Tingager, Dalsgaard
Vcb: Ny, Camara, Møllgaard

(jeg bliver overrasket, hvis JJA er her i næste sæson)

Også en grund til jeg er overbevist om, Arnstad sælges. Jeg er slet ikke i tvivl om, CV og ledelsen meget gerne vil have en konkurrencedygtig trup i den sæson, vi indvier det nye stadion men det koster mange penge.
Det eneste scenarie jeg umiddelbart kan komme i tanke om, hvor Arnstad ikke sælges er hvis buddene er langt fra CVs krav, hvilket er en risiko med det lidt undervældende slutspil han har haft.
Ikke utænkeligt hans værdi toppede i januar, hvor CV sagde nej men forhåbentlig ikke.

Vi 2 havde den samme diskussion i efteråret, hvor det samme argument blev brugt og mit modargument var, hvis parterne var tæt på hinanden gav det ikke mening at en aftale trak ud. Nu står vi ca. 6 måneder senere og ingen aftale er på vej, så jeg er ikke enig med dig. Jeg tror, der er en stor forskel mellem det kommunen forlanger og det AGF vil betale og den usikkerhed gør ledelsen nervøs i forhold til at øge det sportslige budget uden væsentlige spillersalg.
Hvis stadionlejen bliver så høj at det har så stor en indflydelse på det vores evne til at købe spillere, så tror jeg AGF spiller højt spil og siger "tak, men nej tak". Jeg nægter at tro, at lejen kan ende så høj. Så snakker vi jo 20+ mio. Om den hedder 7 eller 10 mio. bør ikke have den store konsekvens.

Hvis stadionlejen bliver så høj at det har så stor en indflydelse på det vores evne til at købe spillere, så tror jeg AGF spiller højt spil og siger "tak, men nej tak". Jeg nægter at tro, at lejen kan ende så høj. Så snakker vi jo 20+ mio. Om den hedder 7 eller 10 mio. bør ikke have den store konsekvens.
Jeg kan slet ikke forestille mig, at vi taler sådan en stigning. Der er jo intet, hvis man ser på hvad andre klubber betaler, der indikerer at vi skal betale den slags penge. Specielt ikke når AGF har bidraget væsentligt.

Enten er der et for lavt bud, ellers så er der kommet et utrolig flot bud på Tobias Bech, samtidig med man har et ønske om at der ikke skal være et for stort niveau fald. Igen, så tror jeg også meget afhænger af, om Arnstad har udsigt til CL kval, og efterfølgelde EL kval samt, naturligvis, hvordan de går i den kvalifikation.

Jeg kan ikke finde den, eller har i hvertfald ikke tiden til det, men Jacob Nielsen udtalte i en podcast da donationerne var kommet ind, at man ville se en kæmpe acceleration i det sportslige budget den dag spillerne løb ind på stadion første gang.

Latest posts

Back