New posts

Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 398
  • Views Views: Views 13K
Added to Calendar: 26-04-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    65
  • This poll will close: .
Kamptråd Mesterskabsspillet 2026: AGF - FCM, søndag d. 26.4. kl. 20.00
Og således kan man naturligvis heller ikke straffe AGF med udgangspunkt i en klage til fjerdedommeren, som de to spillere ikke engang vil stå ved.

Racisme hører ingen steder hjemme. Men jeg kalder, at det der var endnu et stunt fra FCM for at bryde rytmen i kampen.
Enig. Når hverken nogle af dommerne, vagter e.lign. har hørt det, ville det være lidt et justitsmord at straffe AGF for det.

Så jeg vil tro, at det er en af de "hændelser", der aldrig rigtigt bliver opklaret al den stund, at det er umuligt at bevise hverken det ene eller andet.

Til en start er det ret nemt at kontakte alle på afsnittet og spørge dem om de har hørt noget.

Hvis ingen andre har hørt noget, der bakker Simsir op eller der findes en gerningmand, så står sagen ikke som uopklaret. Så skal det stå som, at der ingen sag er.

Til en start er det ret nemt at kontakte alle på afsnittet og spørge dem om de har hørt noget.

Hvis ingen andre har hørt noget, der bakker Simsir op eller der findes en gerningmand, så står sagen ikke som uopklaret. Så skal det stå som, at der ingen sag er.
Men det er jo ikke rigtigt et bevis i ordets egentlige forstand, al den stund at det er umuligt at dokumentere, at det ikke er sket og at en evt. gerningsmand, trods alt næppe er dum nok til at indrømme, at det var ham.

Hvilket jo egentligt er super ærgerligt for klubben, som nemt kan få et ry for at have racistiske tilhængere, da det er nærmest umuligt at modbevise.

Og således kan man naturligvis heller ikke straffe AGF med udgangspunkt i en klage til fjerdedommeren, som de to spillere ikke engang vil stå ved.

Racisme hører ingen steder hjemme. Men jeg kalder, at det der var endnu et stunt fra FCM for at bryde rytmen i kampen.

Så du tror oprigtigt at fcm vil kalde racisme for at bryde rytmen i kampen?

Men det er jo ikke rigtigt et bevis i ordets egentlige forstand, al den stund at det er umuligt at dokumentere, at det ikke er sket og at en evt. gerningsmand, trods alt næppe er dum nok til at indrømme, at det var ham.

Når man i forvejen er en faker og skuespiller som Simsir, så kræver det altså bare et troværdigt vidne, hvis jeg skal tro på det.
Men lad os se, Peter havde jo ret tredje gang han råbte ulven kommer, og klubbens ansatte er nok i gang med at kontakte folk på afsnittet.

Siden du gerne vil tage den i det åbne, så lad os gøre det så alle kan se hvad der sker.

Troede du at man bare kan skrive hvad man vil på et privat debatforum? Der udøves ikke censur, men vi skrider ind overfor tåbelige kommentarer og dårlig opførsel, og hvis noget af det er i gråzonen, så reagerer jeg hellere en gang for meget end en gang for lidt.

Hvis du er utilfreds med det, så vil jeg - næste gang du ønsker at skrive noget under en kamp - anbefale dig at træde væk fra din computer eller mobil, trække vejret og tælle til 10, og så derefter genoverveje om det du havde tænkt dig at skrive, er noget du vil sige til andre mennesker i det offentlige rum.

Dette er et privat debatforum, og vi (praktist talt: mig) bestemmer helt og alene hvad der er tilladt at skrive og hvad der ikke er tilladt at skrive. Ingen tvinger nogen til at være her hvis de mener der udøves censur, og hvis jeg skal være helt ærlig; hvis man anser den advarsel du har fået, som censur, så skal men nok genbesøge ordbogen.

Hvis nogen herinde skriver noget racistisk, så kan jeg - som i privatpersonen "mig" - blive stillet til ansvar for det, fordi jeg stiller platformen til rådighed. Så derfor vil jeg ikke tillade noget herinde, som kan skade mig som privatperson. Hvis der ikke er forståelse for det, så skal man finde et andet sted at ytre sine holdninger.

Hav en god dag.

PS: Hvis nogen ønsker at tage debatten om censur videre, så opret en ny tråd i det relevante forum.
Jeg har på intet tidspunkt skrevet noget racistisk.. du ser spøgelser

Når man i forvejen er en faker og skuespiller som Simsir, så kræver det altså bare et troværdigt vidne, hvis jeg skal tro på det.
Men lad os se, Peter havde jo ret tredje gang han råbte ulven kommer, og klubbens ansatte er nok i gang med at kontakte folk på afsnittet.
Om du og jeg tror på det er bare ret ligegyldigt (jeg er nok 50/50). Historien er ude og den er nærmest umulig at modbevise.

Hvor Aral Simsir stammer fra – hvad enten det er Køge eller Istanbul – er uvedkommende. Spørgsmål om racisme og diskrimination kræver en konsekvent tilgang, enhver spiller har krav på respekt på Ceres Park (Vejlby eller Aarhus).

Publikumsreaktioner som buhråb eller generel hån ved boldberøringer er en del af fodboldens kultur, og accepteres inden for rimelighedens grænser. Derimod er racistiske ytringer uacceptable, uden undtagelse. Hvis det er korrekt, at en tilskuer har fremsat kommentarer, som dem der nævnes på KSDH, siger det i højere grad noget om afsenderen end om spilleren. Den slags bidrager ikke til noget, men er naturligvis ikke racisme.

Samtidig må det konstateres, at Simsir heller ikke er guds bedste barn. Udtalelser som “Befri Palæstina” og “Jeg håber, I dør” under en kamp mod et israelsk hold er dybt problematiske og uværdige af en professionel fodboldsspiller, der skal opfører sig som foregangsmand. Det er legitimt at kritisere denne adfærd, men det retfærdiggør aldrig racisme.

Latest posts

Back