New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 265K
Han har så også kun fået en enkelt chance, hvor jeg synes det gik ganske fint.

Han har i hvert fald ikke spillet sig på transferlisten.
Men det virker jo til, at være korrekt at vi jagter en målmand. Både Tipsbladet/Farzam og bold.dk rapportere om det, og vi skulle være interesseret i Andreas Hansen.

Hvad vil du så? Lade Andreas Hansen (eller en anden) stå, have Jesper Hansen på bænken og Hedenstad på tribunen?
Det synes jeg virker voldsomt.

Men det virker jo til, at være korrekt at vi jagter en målmand. Både Tipsbladet/Farzam og bold.dk rapportere om det, og vi skulle være interesseret i Andreas Hansen.

Hvad vil du så? Lade Andreas Hansen (eller en anden) stå, have Jesper Hansen på bænken og Hedenstad på tribunen?
Det synes jeg virker voldsomt.
Hvis jeg var manden med ansvaret, så ville jeg fortsætte med de to målmænd vi har nu, og så med Hütters som reserve hvis en af dem skulle blive skadet.

Så kan vi enten få en ny målmand i vinterens transfervindue. Så kan han nå at blive kørt ind i truppen til JH stopper (eller måske forlænger han med et halvt år, ingen ved det).

Eller vi kan vente til næste sommers vindue, hvor Hedenstad så nok er førstekeeper, med mindre der kommer en stærk profil ind, som f.eks. Andreas Hansen. Hvis ikke, så skal der handles en backup til Hedenstad, med mindre Hütters tage nogle ryk i niveauet.

Det handler selvfølgelig også om kontrakten til Hedenstad. Bliver den forlænget hvis han viser noget når han får chancen? Ud fra det jeg har set, så håber jeg den bliver forlænget. I min optik blev han signet fordi Wahlstedt havde fået chancen og ikke tog den. Det er helt fint med en relativ kort kontrakt til Hedenstad, men hvis han gør sig fortjent til en forlængelse af kontrakten, så skal han også have den.

Hvis jeg var manden med ansvaret, så ville jeg fortsætte med de to målmænd vi har nu, og så med Hütters som reserve hvis en af dem skulle blive skadet.

Så kan vi enten få en ny målmand i vinterens transfervindue. Så kan han nå at blive kørt ind i truppen til JH stopper (eller måske forlænger han med et halvt år, ingen ved det).

Eller vi kan vente til næste sommers vindue, hvor Hedenstad så nok er førstekeeper, med mindre der kommer en stærk profil ind, som f.eks. Andreas Hansen. Hvis ikke, så skal der handles en backup til Hedenstad, med mindre Hütters tage nogle ryk i niveauet.

Det handler selvfølgelig også om kontrakten til Hedenstad. Bliver den forlænget hvis han viser noget når han får chancen? Ud fra det jeg har set, så håber jeg den bliver forlænget. I min optik blev han signet fordi Wahlstedt havde fået chancen og ikke tog den. Det er helt fint med en relativ kort kontrakt til Hedenstad, men hvis han gør sig fortjent til en forlængelse af kontrakten, så skal han også have den.
Hutters er ikke i truppen længere, han skiftede væk i vinters ;-)

Men enig i, at målmand ikke bør være 1. prio - men skulle der opstå en mulighed ala Andreas Hansen (Som imo er, hvis ikke den bedste, så blandt de bedste målmænd i tropen) så skal CV slå til, og så må man se om man kan finde en anden løsning med Hedenstad.

@Mengsen Når du skriver om at opløse en kontrakt og tage tabet med det samme, så kan det sammenlignes med at du har et rentefrit lån på et fast beløb de næste 3 år og beslutter dig for at betale det ud nu. Det giver dig ikke en bedre økonomi, blot en dårligere likviditet og et inflationært tab og muligvis nogle skattemæssige tab, fordi du fremskriver dine afskrivninger.

At man så som privat godt kan have lyst til at komme af med gæld, kan jeg sagtens forstå. Men det handler som oftest om rentebyrden.
Jeg mener ikke du har ret. Tilgiv mig hvis nedenstående er for basic, men jeg forstår ikke analogien om lån og dårligere likviditet.

Hvis man køber en vaskemaskine til 15k, der forventes at holde i 5 år fungerer det sådan:

Betal 15k ved køb. Det er et flyt af 15k fra din bankkonto til værdien af dit indbo og gør dig hverken rigere eller fattigere - men dog mindre likvid.

Afskriv regnskabsmæssigt med 3k på år. Det bliver, sammen med strøm, vand og vaskemiddel din løbende omkostning for at eje maskinen. Principielt bliver man 3k fattigere hvert år, fordi værdien af dit indbo falder.

Hvis du efter tre år konstaterer skidtet ikke virker (reel værdi 0), kan du

1) køre det på lossepladsen og realisere et tab på 6k med det samme
2) lade som ingenting og have maskinen stående to år uden at benytte den. Det koster 3k hvert af de to år.

I hvilken situation har man størst påvirkning af bankkontoen?

Forskellen er, om man råber @€@#€^@ lortemaskine, tager tabet med det samme, eller om man lader som om, og tager tabet over længere tid.

Og når man får en ny maskine, så er det enten ét år med en ekstraordinær korrektion på værdien af inventaret, eller to år med ekstra høje driftsomkostninger.

• Like
Reactions: fsc

Det er helt fair, selvom Hutters er videre.

Min kommentar var alene til det der virker at være et faktum, altså at vi kigger på en målmand, og hvis vi gør det, så ser jeg ikke en anden udvej end at skille sig af med Hedenstad.

Det er helt fair, selvom Hutters er videre.

Min kommentar var alene til det der virker at være et faktum, altså at vi kigger på en målmand, og hvis vi gør det, så ser jeg ikke en anden udvej end at skille sig af med Hedenstad.
Jeg så gerne, selvom den nok er urealistisk at man gik efter Jonathan fis her, hans klub i Frankrig er vist lige rykket ned 👍

Last edited:
Mit sidste indlæg om klubøkonomi i denne tråd:

Betal 15k ved køb. Det er et flyt af 15k fra din bankkonto til værdien af dit indbo og gør dig hverken rigere eller fattigere - men dog mindre likvid.

Der er bare flere ting du skal tænke ind, måske er du så i næste uge nødt til at låne 10k i banken, fordi du har betalt de penge forud, ugen før og der er opstået et akut behov.

Nu er det at købe kontant vs. et forbrugslån med høj rente selvfølgelig ikke til at sammenligne med erhverv, hvor der jonglerer en del med afkast og minimering af skat. AGF har jo en del gæld (58,2 mio i 2025) og har bundet meget af egenkapitalen i investeringer og derfor handler økonomien i AGF (og andre klubber) meget om likviditet. Vi ønsker ikke at have penge på bankbogen, men der skal udbetales løn hver måned og vores midlertidige stadion har også givet mange uforudsete udgifter. De udgifter vi kan udsætte kan forblive i investeringer og i hvert fald ikke belaste likviditeten.

Hvis vi endelig ville bruge nogle penge "forud" kunne vi nedbringe gælden generelt og dermed rentebyrden, men pt. skylder vi nærmest historisk lidt i forhold til vores aktiver, så det er næppe nogen nogen økonomer vil anbefale.

Se i øvrigt Steen Houmans gennemgang af klubbens økonomi (før mesterskabet) her:

Jeg tror CV afsøger markedet for målmænd på samme vis, som han søgte en angriber i vinters. Hvis det rigtige byder sig til til den rigtige pris, så er det rettidig omhu. Men han kommer ikke til at sprænge banken for Andreas Hansen.
Jeg ved ikke, hvad "sprænge banken" er, men at tro man kan få Andreas Hansen under f-eks. 10 millioner, er nok mest af alt spild af tid.

Mit sidste indlæg om klubøkonomi i denne tråd:

Der er bare flere ting du skal tænke ind, måske er du så i næste uge nødt til at låne 10k i banken, fordi du har betalt de penge forud, ugen før og der er opstået et akut behov.

Men du er vel ikke uenig med mig i hvordan regnskabsmekanikken fungerer? Eller ja, det bliver du ved med at være, men du har ikke fat i den lange ende der.

I det eksempel du bringer frem bliver det noget rod, fordi det er to måder at håndtere en situation på, EFTER man har betalt de 15k - for at tage det tænkte eksempel. Eller hvad man gør med Gyamfi her to år efter man har sendt pengene til Hobro.

Analogien dækker mekanikken i regnskabet. Det er nødvendigt at forstå for at tale ud fra noget meningsfyldt. Men det giver ingen facit i hvad der er bedste håndtering af situationen med Gyamfi.

Hvis man er uenig med mig i om man bør sælge Gyamfi nu, også selvom det medfører et tab, så er det dét, man er uenig i.

Hvordan regnskabet fungerer er mindre vigtigt. Hvis man ikke forstår det, kan man spørge åbent i stedet for at antage jeg ikke har styr på det.

Latest posts

Back