New posts

Transfervindue Sommer 2024

• Thread starter Thread starter TLassen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 415K
Transfervindue Sommer 2024
KSDH bringer rygtet om, at Mølgaards far fortæller, at Mølgaard skal til London og have en speciel operation... Og at han ikke kommer på græs i 2024.

Flyt AJ permanent på højre, forlæng 1 år med Dalsgaard, og send følgende til Vejle:

Hej Vejle.
Træls det med Lecce. Det forstår og kender vi godt *host* Mads Bech og FCM *host*.

Hvad siger I til 10 mio nu og her, og så skifter han til AGF til vinter, og I har ham resten af efteråret?

Mvh Stig Inges døtre.

-----
Ser allerhelst en venstrebenet type som AJ, Dalsgaard, Mølgaard.
Provstgaard og Hey-typerne er måske ikke helt den rette ved siden af Tingager.
Det forlyder at der var knas med lægetjekket. Men det kan selvfølgelig bare være italienernes måde at slippe ud uden at pådrage sig ansvar ("vores læge fandt noget på et røntgenbillede, han ikke ku' li'") - ligesom når vi andre tager advokatforbehold ved bolighandler.

Det forlyder at der var knas med lægetjekket. Men det kan selvfølgelig bare være italienernes måde at slippe ud uden at pådrage sig ansvar ("vores læge fandt noget på et røntgenbillede, han ikke ku' li'") - ligesom når vi andre tager advokatforbehold ved bolighandler.
Men normalt underskriver man vel ikke aftalen før lægetjekket er overstået? Vel derfor spillerne har så travlt med at flyve til købekluben lige før deadline? Så hvis aftalen var underskrevet af begge parter og bare manglede at blive meldt ind, så kan Lecce ikke rigtigt bruge lægetjekket som undskyldning.

Så skal man ikke skrive under jo?
Det er jo fair nok at hoppe fra til sidst i en aftale, hvis lægetjekket ikke skaber ro hos køber. Ligesom hvis man får en skadedyrsbekæmper ud på et loft på et hus man vil købe, og han kommer med en bekymrende melding om tagkonstruktionens holdbarhed/stand etc.

Men normalt underskriver man vel ikke aftalen før lægetjekket er overstået? Vel derfor spillerne har så travlt med at flyve til købekluben lige før deadline? Så hvis aftalen var underskrevet af begge parter og bare manglede at blive meldt ind, så kan Lecce ikke rigtigt bruge lægetjekket som undskyldning.

Præcis.

Det lød lidt som om lægetjekket var overstået til alles tilfredshed ... Og så opdagede man alligvel liiiige noget, man ikke ku' li i 11. time ... Men uanset hvad en kæmpe bet for (ejerne af) VB ...

Der er tydeligvis meget vi ikke ved om omfanget af Mølgaards skade.
En muskelskade kan spænde fra en enkelt bristet fiber, til en komplet overrevet muskel - typisk af- eller overrevet sene. Sidstnævnte skadetype har potentiale til at hele elendigt med forkortning og smerter HVER GANG musklen bruges til mere end bare at gå.
Det stoppede bl.a. min karriere i karate fra den ene dag til den anden. Bum.
Var det Tranen eller Wax on - Wax Off der gjorde det?

Jeg undrede mig da rygtet om Modesto kom frem, for var overbevist om at HWB var en af de sidste positioner der skulle forstærkes.

Men dengang spekulerede jeg på at det var fordi man ville rykke Beijmo ned i centerforsvaret.

Jeg har hørt Uwes interview i Mediano, hvor han meget tydeligt siger at han ønsker at hans ydre stopper er tidligere backs. Kahl, Mølgaard og Beijmo er alle tidligere backs som har spillet i centralforsvaret med succes.
Mon ikke man havde skippet en centerforsvar afsted Akoto/Anker hvis man havde fået Modesto ind

Ja, det er klart en fordel, da backs (som udgangspunkt) er meget hurtigere til at vende om egen akse. Blandt andet også en af årsagerne til, at nogle klubber faser stoppere ind som backs. AaB gjorde det i sin tid med Lasse Nielsen, AGF prøvede også med Kure. Faktisk synes jeg ham islændinge i AaB kunne se god ud som venstre stopper i et 3 mands forsvar.

En anden fordel ved, at spille med backs som yderstoppere er, at det kræver meget lidt at gå over i en 4 back kæde (som f.eks. AGF i Parken tidligere i sæsonen). Det kan være lidt sværere med en 3 back kæde bestående af rendyrkede stoppere (f.eks. Hausner, Bisseck og TIngager)

Det pudsige er, at specielt i Premier League er man begyndt at spille med en stopper på den ene back, så man kan forsvarer med en 4 kæde, og bygge op i en 3-2. Men det er også ret mobile stoppere, og typer der er rigtig gode på bolden.

Slutteligt så tænker jeg også, at spillet udvikler sig så utrolig meget, at det ikke er skrevet i sten at man spiller med 3 i bagerste kæde om f.eks. 2 år (vi har kun gjort det i 2 år), og så er back en af de mere krævende pladser at dække, og så er det fint med dygtige typer som Beijmo, Mølgaard, Kahl etc i truppen. Stoppere er lidt lettere finde og/eller uddanne selv

Ja, det er klart en fordel, da backs (som udgangspunkt) er meget hurtigere til at vende om egen akse. Blandt andet også en af årsagerne til, at nogle klubber faser stoppere ind som backs. AaB gjorde det i sin tid med Lasse Nielsen, AGF prøvede også med Kure. Faktisk synes jeg ham islændinge i AaB kunne se god ud som venstre stopper i et 3 mands forsvar.

En anden fordel ved, at spille med backs som yderstoppere er, at det kræver meget lidt at gå over i en 4 back kæde (som f.eks. AGF i Parken tidligere i sæsonen). Det kan være lidt sværere med en 3 back kæde bestående af rendyrkede stoppere (f.eks. Hausner, Bisseck og TIngager)

Det pudsige er, at specielt i Premier League er man begyndt at spille med en stopper på den ene back, så man kan forsvarer med en 4 kæde, og bygge op i en 3-2. Men det er også ret mobile stoppere, og typer der er rigtig gode på bolden.

Slutteligt så tænker jeg også, at spillet udvikler sig så utrolig meget, at det ikke er skrevet i sten at man spiller med 3 i bagerste kæde om f.eks. 2 år (vi har kun gjort det i 2 år), og så er back en af de mere krævende pladser at dække, og så er det fint med dygtige typer som Beijmo, Mølgaard, Kahl etc i truppen. Stoppere er lidt lettere finde og/eller uddanne selv
Det kan også være et argument for den niche med at uddanne forsvarsspillere man har identificeret, fordi vi i vores system kan uddanne til at fungere i moderne forsvar også selvom det ikke nødvendigvis er en trebackkæde. Det betyder selvfølgelig ikke at Kahl så ender i PL, men der er nogle kompetencer der bliver efterspurgt så de kan dække bredt, også udenfor Italien og hvor trebackkæder ellers er mere anvendt.

Latest posts

Back