New posts

Rundetråd Runde 21: 07/03 - 10/03

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 149
  • Views Views: Views 11K
Jeg har absolut intet mod Freddy B. Jeg var træt af exit i pokalen og har generel antipati mod alt fra Vestegnen. Men at hans facon er som den er, generer mig ikke.

Det glæder mig heller ikke med skader til deres spillere, det var noget jeg begravede år tilbage, i takt med svinsk spil blev fjernet.

Men det vil da fryde mig gevaldigt at se Brøndby rode rundt og forhåbentlig tage dårlige beslutninger, hvad end de måtte være.

Ja altså hvis man anser BIF som største konkurrent nedefra ift en evt. kamp om medaljer. Det gør jeg ikke.

Meeeen hvis de får gang i kedlerne - så får du nok ret.
Men der er kun 1 point ned til både FCN og Randers, og i de 4 kampe mod dem har vi 1 sejr, 1 nederlag og 2 uafgjorte, og målscore på 8-6.

Ser bedre ud når vi tager BIF med i regningen. Så hedder den 6 kampe, 3 sejre, 1 nederlag, og 2 uafgjorte med målscore på 10-6.
Hvem ser du som en større konkurrent til bronzen ?

Opdaterer lige denne her:

Indtil nu har vores konkurrenter lavet følgende point i foråret:

- FCM 9
- FCK 8
- AGF 8
- FCN 9
- SIF 6
- RFC 5
- BIF 5

Dvs at RFC, BIF og SIF er de store tabere i foråret... Tror ikke vi kunne have ønsket os en bedre start på forårsdelen af turneringen. Ja 2 point mere ville have været fænomenalt men jeg frygtede at FCK havde lavet 12 point og så havde det set uoverskueligt ud.

Hvem ser du som en større konkurrent til bronzen ?

Jeg ser faktisk FCN, BIF og Randers som nærmest lige stærke.
Da FCN og Randers har 3 point mere end BIF - så er de en my foran.

FCN kan gøre det absurd godt hjemme på kunstgræsset.
Og BIFs defensiv er hullet som en si.

Spiller Randers som i dag i 2.halvleg, og i deres bedste periode mod os, så er de stærkere end begge (men manglende stabilitet er også deres problem).
Jeg så bare Randers storsmadre FCN 4-0 tidligere i efteråret - og tænkte det var nær 100% sikkert de kom i top 6.
Men Randers har det med at sælge profiler om vinteren, og solgte jo igen deres største profil, men beholdt så tilgengæld Nordli.

FCN har solgt mere ud.
Men de er bare ofte stærke når sæsonen render mod de kampe - hvor de "nye" er spillet mere sammen.

Randers kan genere alle hold i slutspillet på den pløjemark, og vil ikke få mange points ude. Det er ikke ubetinget dumt at få dem med.

Vi står bedre til at spille dér end på kunst i Silkeborg.

Og hvis vi ender på kunst i Silkeborg, så er det fordi Brøndby skal spille NEDRYKNINGSSPIL...

Og ja præcis det med, at FCN og SIF har kunstbane - og Randers har deres pløjemark gør, at vi har svært ved at se os lave point der.
Men det vil de andre også have kan man sige (på nær FCN vs SIF/SIF vs FCN hvor plastic er plastic).

Så er gækken løs i BIF 😄
Ja Mr. Comb-Over kan nok ikke overleve en tur udenfor top 6, det er ærgerligt at vi ikke skal spille pokal kvartfinale mod dem nu.

Det er dog ærgerligt at Randers ser ud til at have opnået deres mål, og nok ikke giver den fuld gas i Herning på søndag - det ville ellers være fint hvis de kunne tage et par point eller 3 fra dem med Ko-logoet.

Jeg fryder mig virkeligt over Birks Brøndby. Mest fordi, at inden foråret startede op, kunne man ikke sparke sig frem for eksperter, der bare glædede sig til at se Birks Brøndby smadre Superligaen. Det gæder mig usigeligt, at de alle to så eklatant fejl.
Ja i en sådan grad så han også selv begyndte at tale om mesterskab - det ville være fint at følge op på den kommentar, hvis de taber til Silkeborg.

Det er dog ærgerligt at Randers ser ud til at have opnået deres mål, og nok ikke giver den fuld gas i Herning på søndag - det ville ellers være fint hvis de kunne tage et par point eller 3 fra dem med Ko-logoet.

Hvorfor skulle deres lyst til at jagte Europæisk, bronze eller endnu mere, være mindre end de andre holds, bare fordi et delmål er opnået?

Det vil give mening ikke at give den fuld gas, hvis sæsonen lakkede mod enden og de ikke kunne opnå mere.
De har ligesom os og FCN alt mulig grund til at give den fuld gas.
Oven i købet med to uger til næste kamp, når runde 22 er overstået.

Randers kan genere alle hold i slutspillet på den pløjemark, og vil ikke få mange points ude. Det er ikke ubetinget dumt at få dem med.

Vi står bedre til at spille dér end på kunst i Silkeborg.

Og hvis vi ender på kunst i Silkeborg, så er det fordi Brøndby skal spille NEDRYKNINGSSPIL...
Nu bliver vejret jo bedre så mon ikke plænen i Randers bliver ok til slutspillet…der går jo let 3 uger fra nu ( landskampspause ) hvis Randers starter ude i sluspillet

Nu bliver vejret jo bedre så mon ikke plænen i Randers bliver ok til slutspillet…der går jo let 3 uger fra nu ( landskampspause ) hvis Randers starter ude i sluspillet
God pointe.
Jeg synes dog også at kunne erindre nogle baner, der bliver smadret i februar/marts - og ikke rigtigt når at blive gode i april/maj. Vi får se.

Hvorfor skulle deres lyst til at jagte Europæisk, bronze eller endnu mere, være mindre end de andre holds, bare fordi et delmål er opnået?

Det vil give mening ikke at give den fuld gas, hvis sæsonen lakkede mod enden og de ikke kunne opnå mere.
Det kan også godt være men synes man tit ser et hold som har haft så vigtigt et delmål falde i niveau efterfølgende. Symboliseret ved at de skulle i byen i aften.. der kan også ske det modsatte men synes ikke Randers har været tynget af presset. De har præsterer flot må man sige

Der har jo allerede været rygter om, at de vil sælge Simen Nordli, når grundspillet er afsluttet. Sker det, så sender de jo også et signal om at de har nået det de skal i denne sæson.

Bl.a. Bodø/Glimt har vist interesse. Transfervinduet er stadig åbent i bl.a. Norge, Sverige og USA.

Der har jo allerede været rygter om, at de vil sælge Simen Nordli, når grundspillet er afsluttet. Sker det, så sender de jo også et signal om at de har nået det de skal i denne sæson.

Jamen så er spilleren i skyggen af Nordli vel sulten efter at vise sig frem mod FCM.
Med mindre hele truppen består af lønmæssige lykkeriddere, så vil det være håbløst ikke at give den fuld skrue, når medaljekampen fortsat står helt åben og alle seks hold i mesterskabspillet har muligheden for metal.
De har 1 point op til os - det er formentlig rød klud nok til at motivere en flok heste fra Randers.

Det er ikke som sidste sæson, hvor tre hold reelt bare skulle fordele medaljerne imellem sig, da vi gik ind i mesterskabsspillet.

Latest posts

Back