New posts

Ny Ceres Park

• Thread starter Thread starter mono
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 675K
Ny Ceres Park
Det lyder helt sikkert som om man er gået efter den leje man blev enige om sidst plus en smule index-regulering, men med en mere specificeret udregning så Ankestyrelsen kan godkende den.

Jeg forstår ikke helt det fokus på 16.000 tilskuere, det var vel bare sådan man kunne få det til at passe. Reelt synes AGF da ikke at stadion bliver større end behovet og selv hvis man "kun" tror på et snit på 16.000 kræver det reelt et større stadion end det. Man kan ikke regne med fuldt hus hver gang. Argumentet for at kommunen ville have landskampe er også lidt tvivlsomt, da stadion stadig er for småt til herrelandsholdet - der kommer måske lidt flere træningskampe end ellers, måske endda en betydende kamp mod en lille nation, men næppe noget der retfærdiggør et større stadion - og hvis kvindelandsholdet kan se ideen i at spille på landets bedste stadion selvom det ikke er Parken, gik det nok også an med et der var lidt mindre.

Hvis man er nervøs for økonomien i en situation hvor det går dårligt og gennemsnittet ender lidt under de 16.000 og tænker stadion kan blive en hæmsko, skal man huske at det er differencen vi taler om og selvom nogle tusinde i gennemsnit selvfølgelig betyder en del, overgås det jo så rigeligt at de sponsorindtægter der også vil være der selvom vi klarer os mindre godt. Aftalen skal genforhandles ved nedrykning, men når vi taler om at satse med større strukturelt underskud kan vi da i hvert fald lægge budget efter et realistisk tilskuersnit. Jeg er rimelig sikker på at AGF ikke har accepteret en aftale de ikke synes er rimelig og jeg kan ikke se hvordan stadion kan blive andet end en stor fordel for klubben.

Latest posts

Back