New posts

Ny anfører

• Thread starter Thread starter Ahyepz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 20
  • Views Views: Views 706
Den er svær når de tre oplagte kandidater er taget afsted. Hvem har en samlende personlighed, er aktiv udenfor banen, står stærkt i hierarkiet, har positiv attitude og en rolig hånd? Og så skal det helst være en dygtig spiller.

Måske JH, Tingager og Polle - dog ikke sikker på de har den der evne til at være i kontakt med alle i truppen og få dem med.

Links, Yakob eller Arnstad er også muligheder - alle er eksponenter for den type fodbold klubben gerne vil spille og har holdånd.

Men lige præcis JP er ret kvalificeret til at vide hvad en god anfører skal have - sp. er så om der er nogen i truppen med de ting. Jeg tror løsningen er at få lavet en god anførerGRUPPE, der dækker de forskellige ting, mere end hvem der bliver en egentlige anfører.

Umiddelbart synes jeg, Tingair er den mest oplagte kandidat.
  1. - Han har anciennitet i truppen
  2. - Han kommer til at spille de fleste kampe (her går jeg ud fra, at han er skaden helt kvit og kommer tilbage til sit niveau)
  3. - Han er en del af dén rygrad i holdet, som har sat dén tone de senere år
  4. - Han må nødvendigvis nyde stor respekt internt i truppen
  5. - Han er bedste bud på én, der også spiller her om 2-3 år (JH er stoppet til den tid og Polles achillesener holder ikke til det her meget længere, er jeg bange for)

For mig at se, er der ikke andre i truppen, der kan matche de kriterier helt.
Knudsen kunne være et frisk valg, men han har altså kun været i klubben siden januar, i denne omgang.
Arnstad er meget ung og må formodes at være på gennemfart.
Kahl synes jeg ikke har pondus nok.
Links...kunne være et wildcard, men jeg får ikke "leder-vibes" fra ham, selvom han efter sigende er god til at tage imod nye og i det hele taget er vellidt i truppen.

Umiddelbart synes jeg, Tingair er den mest oplagte kandidat.
  1. - Han har anciennitet i truppen
  2. - Han kommer til at spille de fleste kampe (her går jeg ud fra, at han er skaden helt kvit og kommer tilbage til sit niveau)
  3. - Han er en del af dén rygrad i holdet, som har sat dén tone de senere år
  4. - Han må nødvendigvis nyde stor respekt internt i truppen
  5. - Han er bedste bud på én, der også spiller her om 2-3 år (JH er stoppet til den tid og Polles achillesener holder ikke til det her meget længere, er jeg bange for)

For mig at se, er der ikke andre i truppen, der kan matche de kriterier helt.
Knudsen kunne være et frisk valg, men han har altså kun været i klubben siden januar, i denne omgang.
Arnstad er meget ung og må formodes at være på gennemfart.
Kahl synes jeg ikke har pondus nok.
Links...kunne være et wildcard, men jeg får ikke "leder-vibes" fra ham, selvom han efter sigende er god til at tage imod nye og i det hele taget er vellidt i truppen.
argumentet for, at det ikke skulle være f.eks. JH eller FT er - som jeg ser det - at de leder og dirigere fint nok i forvejen. Der kan ikke kommer mere lederskab fra dem, med et armbånd på. Hvorimod jeg tror Arnstad f.eks. ville vokse endnu mere.

Nogle gange kan man også bruge det til at skubbe talenter og unge mennesker, så de tror mere på sig selv (Stage og Hausner f.ek.s)

Jeg har studset over at først MEM side Beijmo åbenbart stod foran Polle og Ting i køen om bindet. Det lagt sammen med at Det Hvide Snit nærmest ikke kan lave et afsnit uden at nævne hvordan de brænder sammen til nærmest hver træning kan det være hverken de eller JP ser dem så det rigtige match.

Magnus Knudsen vil være en meget fin anfører for mig. Central midtbane er for mig den helt rigtige anfører position, han går forrest, han elsker tydeligvis klub og by, han virker rolig og likeable.

Latest posts

Back