Efter skuffelsen i går, er det snuden i sporet og fremad. Tror jeg undlader at se kampen, det gør ikke noget godt for mig.
Jakob Pouslen har talt om noget rotation, og jeg synes det er oplagt at bænke Jacob Andersen og måske Henrik Dalsgaard efter hans krampe i går. Derudover tænker jeg Sebastian Jørgensen skal spille pga underlaget.
Hansen
Beijmo – Tingager – Kahl
Links – Arnstad – Knudsen – Emmery
Jørgensen – Mortensen – Bech
Vores to yderstoppere skal holde fast i deres hurtige angribere, og Tingager skal turde mathce ham i midten.
Nøglerne er nok, at vi ikke giver et hurtigt mål væk og, at vi får sat os på spillet hurtigt. Således vi får dem til at side forskyde meget.
Forreste kommer til Sebastian Jørgensen til at få en nøglerolle, da han kommer til at skulle presse mod Yirencki. De spiller fremragende pt med Yirencki som stopper der går op og skaber et overtal på midten, dét skal Jørgensen stoppe. På den højre skal vi bruge Bech til at tvinge bolden tilbage ind på Salquist der så skal bringe bolden frem fra midten.
Arnstad er meget på bolden på midten, og skal lede og fordele spillet. Han skal sætte Emmery op, og med en venstrebenet 10’er i venstre side, kan vi måske bruge de rum Emmery skaber når han trækker ind i banen-
Offensivt skal vi turde bruge den god bane, vi skal turde spille bolden ud, og være tålmodige i vores fase 1.
Ligesom i den sidste kamp, skal vi bygge op med mange, så vi trækker deres 6’ere frem, så vi kan spille bag dem.
Måske vi kommer til at se Bech og Jørgensen som de bredeste punkter i perioder.
Vi skal bruge den firkant to 6’ere og to 10’ere giver. FCN er ikke så mand-mand fokuseret som f.eks. FCM og os selv, så dét skal vi bruge, og bliver det meget mand fokuseret fra deres side, og følger de med en 10’er ned, så skal vi turde spille den i bagrum mod en af vores wingbacks.
Med Ankersen ude og Markmann inde, så tror jeg vi vil se færre indlæg, men mere gennemspillede angreb, og skud fra distancen.
Forsvarsmæssigt, så skal vi vinde vores mand til mand relationer defensivt, og som i Farum, så må vi i perioder doble lidt på Abdel eller Junior, hvis de skaber for store problemer. Igen, så synes jeg Kahl og Beijmo er de rigtige til at løse de udfordringer.
Derudover skal vi defensivt presse lidt skævt igen, så skærer vi banen, således Markmann får bolden, og så presser vi udefra og ind. Så burde vi kunne flytte spillet ind på Salquist der vil have Mortensen foran sig, der lukker kanalerne ned.
Det vigtigste er næsten, at Arnstad og Knudsen tør skubbe op på deres 6’ere, således de ikke bare spiller uden om vores tre forreste og så direkte op på f.eks. Brink der så kan distribuere bolden derfra. Hver gang vi løber så hårdt på dem, at vi tvinger dem til at spille den langt, er det en sejr for vores presspil.
Jeg tror nogle af nøglerne, bliver de første 5-10 minutter. Vi skal spille vores spil, og lykkes det ikke, skal vi lave en masse nærkampe. Op på Mortensen, og så fuld fart på andenboldene derfra. Vi skal ikke afvente. Vi skal ikke tænke for meget. Vi skal ikke føle os på bagkant. Kampe om andenbolde giver i perioder rigtig meget genpres, det kan bringe intensiteten og pulsen op, og så glemmer man måske hurtigere vigtigheden af kampen.
Derudover skal vi satse benhårdt på vores dødbolde.