New posts

Fanshoppen

• Thread starter Thread starter KSDHaway
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 481
  • Views Views: Views 35K
Fanshoppen
Og det er langt fra første gang, en virksomhed ikke har styr på lovgivningen eller ser sig berettiget til at omgå den med nogle hjemmelavede betingelser.

Hvis ingen virksomheder nogensinde brød en lov eller fejlfortolkede den, vil en hel del jurister bliver arbejdsløse.

MANGE jurister bliver arbejdsløse. Det er dog en HELT anden debat ;)

Jeg har fx selv købt et træbord hos en producent online, hvor beløbet også blev trukket med det samme. Det er et bord de har fast i sortiment, men som de jo naturligvis ikke bare kan sælge til andensteds. Her i ligge forskellen.

Jeg bliver nød til at kommentere på det. Alt AGF tøj er jo med den begrundelse custom made, der står AGF eller andre AGF udtryk på alt merch i en grad så ingen andre end AGF fans vil gå med det med andre ord, AGF kan ikke sælge deres sortiment til andre end AGF fans.

Jeg bliver nød til at kommentere på det. Alt AGF tøj er jo med den begrundelse custom made, der står AGF eller andre AGF udtryk på alt merch i en grad så ingen andre end AGF fans vil gå med det med andre ord, AGF kan ikke sælge deres sortiment til andre end AGF fans.
Jeg tror forskellen er, at en almindelig fodboldtrøje er en "stangvare" - hvorimod Mestertrøjen først bliver produceret når den er bestilt.

Du har ret i, at der ikke er tale om en hyldevare. Men det sætter ikke købeloven subsidiært e-handelsloven ud af kraft.
Den finder anvendelse uanset hvad, eftersom handlen ikke kan betragtes som afsluttet, før afsendelse af varen har fundet sted, og dette kan dokumenteres af sælger.

AGF vil muligvis kunne se sig berettiget til at opkræve et depositum, hvilket jeg faktisk ikke er sikker på. Men i så fald skal den skal dette forholdsmæssigt stå mål med varens værdi og vil aldrig kunne andrage noget, der bare minder om det fulde beløb., og jeg anser det i øvrigt som stærkt tvivlsomt.

Selv ikke, hvis du bestiller billeder hos en fotoforhandler, hvor varen må siges at have en tvivlsom gensalgsværdi, finder betalingen sted, før varen er afsendt.

Nu havde jeg køberet, da nethandel stadig var i sin spæde fødsel, så jeg måtte lige læse lidt op på det. Man kan kun kræve forudbetaling hvis der er en saglig og rimelig grund, hvilket kunne være 1) der er indgået en udtrykkelig aftale herom og 2) hvis varen er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg. Det følger direkte af forbrugerombudsmandens praksis: https://forbrugerombudsmanden.dk/lo...ring-af-betalinger-ved-fjernsalg#scrollpoint3

Punkt 1 kan AGF nok godt påstå er overholdt men 2 er rigtigt svær for dem at løfte. Det er AGF der har designet trøjen og den er fuldstændigt generisk (der bliver jo lavet 20.000+ af dem) uden nogen form for personligt præg (modsat hvis du bestiller en trøje med dit eget navn på eller et bord i bestemte mål og understel), så umiddelbart er AGF ude på meget tynd grund her.

På netshoppen står der i øvrigt, at der sker forudbetaling "for at sikre din reservation af varen i det begrænsede parti". Da reglerne er til for at beskytte forbrugeren i tilfælde af at sælger ikke kan levere varen (f.eks. i tilfælde af konkurs) kan det næppe anses for et sagligt argument. Man kunne jo bare registrere ordrerne i den rækkefølge de kom, uden at hæve pengene, hvis man ville beskytte køberne.

Summa summarum, så er det nok ikke helt ok. det fanshoppen har gang i, men jeg tvivler på, at der er nogen af os fans der brokker sig:)

Købte forresten en 3 trøje men har kun haft den på (hjemme) i 2 timer - godt nok var trykket gratis men det er allerede ved at falde af.

Måske de har haft lidt for travlt. Må hellere høre om de vil trykke igen eller hvad man nu gør.
Havde jeg på den blå fra sidste sæson.

Det var det samme med Tøffe trøjen - mener jeg - hvor den var pakket ind da den kom

De får et par dage inden der kommer brok den anden vej. For den del er squ grov

Jeg har sendt dem en ganske venlig mail, fejl kan ske selvom det irriterer mig, jeg intet har hørt ang. den annullerede ordre men hvis de ikke svarer inden pakken bliver sendt, lader jeg den blive i pakkeshoppen og så ryger pakken automatisk retur.

Men det er ikke en formildende omstændighed, de har travlt, der er stadig en lovgivning der skal overholdes men jeg er da mere large med AGF end med Compumail, de hundehoveder.

Jeg har sendt dem en ganske venlig mail, fejl kan ske selvom det irriterer mig, jeg intet har hørt ang. den annullerede ordre men hvis de ikke svarer inden pakken bliver sendt, lader jeg den blive i pakkeshoppen og så ryger pakken automatisk retur.

Men det er ikke en formildende omstændighed, de har travlt, der er stadig en lovgivning der skal overholdes men jeg er da mere large med AGF end med Compumail, de hundehoveder.
Jeg bestilte til to forskellige adresser, fordi jeg er flyttet, og spurgte om jeg kunne samsende den. Det var mandag efter Brøndby. Intet hørt.

De er lagt ned

Synes I virkelig, vi mangler noget at være sure over i dag?
Jeg gad godt læse med på fck-forum.dk, hvor jeg formoder 600 skuffede kunder himler op om, at de har købt nogle billetter, de nu alligevel ikke kan bruge. Mens en så lige minder dem om, at de da sådan set kunne tage at finde det gode humør frem, for de har lige hentet en dansk mester på fri transfer.

Latest posts

Back