Intet er statisk, hverken i fodbold eller cykling. Mange mente at Dalsgård lignede en gammel træt spiller ved afslutningen af forrige sæson, 12 måneder senere er han dansk mester og kåret til månedens spiller i April/Maj. Det burde fortælle alle at intet er statisk.
Jeg synes det er megafedt at vi har en grand tour vinder i DK, Vingegaard har nu vundet alle 3 grang tours, og gjort Tour de france til noget som for mig er på den helt høje klinge. Tidligere skulle man holde med en eller anden udenlandsk rytter. Men I de her år har vi så heldigvis Vingegaard og alle de andre gode danske ryttere. Vi kan virkelig tale om en guldalder.
Pogi er et fænomen, hvem kan ellers vinde så meget forskellige typer løb?
Netop derfor er tvekampen i Tour de france så spændingsfyldt mellem 2 rigtig dygtige ryttere. Jeg tror i år bliver først gang i 3 år, vi ser en reel styrke duel mellem Pogi og Jonas. En duel som vil være på højeste niveau, hver især har de løftet sig. Pogi efter et par år hvor han fortjent blev slået af Vingegaard, har i den grad løftet sit niveau, så han også ligeså fortjent har vundet de sidste 2 år. Vingegaard synes jeg godt man kan se har kæmpet med efterveerne af det alvorlig styrt han havde, hvilket sammenholdt med Pogi´s udvikling, gjorde at man ikke reelt så en duel.
I år har jeg rigtig store forventninger, for hvem vinder? Lad os antage de begge kommer i storform, de stiller begge med stærke hold, altså bliver det en Tour de france med begge ryttere på deres absolutte top punkt. Derudover så er der et par spændende navne på vej, Seixas lyder spændende, men som vi så i ugens løb, så er han stadig ung og Tour De France er stadig et kæmpeløb, men jeg ville elske at se en ekstra rytter lave rav i den på forhånd opsatte duel mellem Pogi og Vingegaard.
Det bliver en duel mellem et helt fantastisk talent som er blevet voksen og en rytter som nok ikke har samme peak, men til gengæld er taktisk stærk og restituerer bedre end alle de andre, og i verdens hårdeste løb er det taktisk en kæmpe fordel. En ting er sikkert, jeg skal se alt det cykelløb jeg kan i Juli.