New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 277K
Superligaen 2025/2026
Absolut ikke. Det er en helt fair pointe, at CV har talt om tre wingbacks. Jeg synes bare, den del skal suppleres med, at JP herudover har spillet to andre spillere som wingbacks også. Der er i den henseende forskel på, hvad der er blevet sagt, og hvad der er gjort.

Men som jeg også tidligere har skrevet, så husker jeg CVs citat som værende efter sommerens vindue. Og altså inden man definerede Emmery som wingback, hvilket vel skete i løbet efteråret/vinteropstarten.

Du må gradbøje CVs udtalelser om trupharmoni alt det, du lyster. Jeg konstaterer bare, at jeg tror, det har spillet ind på overvejelserne om at hente flere spillere. Sammen med alle mulige andre parametre.

Igen vil jeg gerne gentage, at jeg ikke har nogen holdning til, om CV skulle have hentet flere spillere. Jeg kan sagtens følge argumenterne for. Jeg synes bare, der er argumenter for og imod, og jeg prøver bare at give lidt modspil til kritikken.
Fair - og rent faktisk har JP jo også spillet Kahl som wingback mod FCM, så der har været mange om buddet.

Jeg er som sagt også helt på linje med, at det er ledelsens mandat og deres glæde må være stor, når de ser hvordan der bliver flyttet rundt på 2-3 pladser når der skiftes ind - bl.a i forsvaret og når en type som Arnstad går ned i banen. Den glæder deler jeg ikke

Knudsen er rigtigt nok trådt ind og blevet en profil uden at påvirke harmonien fra dag et. Men han kendte også store dele af truppen i forvejen - og var helt tydeligt vellidt. Og så har de reelle konkurrenter til hans plads også været skadet hele efteråret. Det er ikke sammenligneligt med at hente en helt ny 9er ind, som skulle starte på bekostning af PM.
Er det ikke et større problem at PM er erstattet af en spiller som slet ikke har top-6 niveau endsige nogensinde har haft niveau til at spille på et hold der er guldkandidater? Så vil jeg hellere have en ny som måske har niveauet. Vi ved jo at Serra ikke har det synes jeg er ret tydeligt. Men det er jo min egen mening. Jeg synes det er på grænsen til skammeligt at man er i en guldduel med Serra som starter. Men i det mindste giver han forhåbentlig god harmoni.

Jeg tror simpelthen ikke man har forsøgt at forstærke angrebet. Det har været en bevidst strategi kun at have PM og Serra. Den hænger på CV og det er hans ansvar som sportsdirektør. Han skal have ros når det går godt men han skal sandelig også stilles til ansvar når det ikke lykkedes. Det kommer med jobbet.

Fair - og rent faktisk har JP jo også spillet Kahl som wingback mod FCM, så der har været mange om buddet.

Jeg er som sagt også helt på linje med, at det er ledelsens mandat og deres glæde må være stor, når de ser hvordan der bliver flyttet rundt på 2-3 pladser når der skiftes ind - bl.a i forsvaret og når en type som Arnstad går ned i banen. Den glæder deler jeg ikke
Jeg forstår ikke helt du har gang i, Thomas.

Er det sådan en "se hvad jeg sagde i januar. Nu får jeg ret i, at det er ledelsens skyld, at vi ikke bliver mestre" ?
I en situation, som sker 1 ud af 100 (vores vilde uheld og FCMs vilde held).

Sejrsmålet til FCM er langt mere Beijmo og Tingager, end den er på Kahl.
Beijmo får ikke blokeret Paulinho, selvom han er ved hjørneflaget.
Tingager står i ingenmandsland foran stolpen, så Kahl efterlades med to mand bagest.
Folk herinde gik amok på AJ, men han passede faktisk sin opgave og tog Franculino ud.

Udligningen i Herning og udligningen i Farum er udelukkende på to af truppens bærende spillere.
Jeg kan ikke se, at noget indkøb i januar havde ændret på det faktum.

At vi som hold bliver nervøse efter de to udligninger, kan jeg heller ikke se har med manglende indkøb i januar at gøre.
Det er fodboldens logik og sker for alle hold.
Tag et fantastisk hold som Man City - de var så nervøse i slutminutterne mod ligaens ringeste hold, at de nærmest ikke kunne ramme hinanden på 5 meter.
Den slags sker i fodbold. Det har det altid gjort og det vil det altid gøre.

Din sarkastiske bemærkning om ledelsens glæde er langt under dit ellers normalt høje niveau herinde.

Er det sådan en "se hvad jeg sagde i januar. Nu får jeg ret i, at det er ledelsens skyld, at vi ikke bliver mestre" ?

Sejrsmålet til FCM er langt mere Beijmo og Tingager, end den er på Kahl.
Beijmo får ikke blokeret Paulinho, selvom han er ved hjørneflaget.
Tingager står i ingenmandsland foran stolpen, så Kahl efterlades med to mand bagest.
Folk herinde gik amok på AJ, men han passede faktisk sin opgave og tog Franculino ud.

Udligningen i Herning og udligningen i Farum er udelukkende på to af truppens bærende spillere.
Jeg kan ikke se, at noget indkøb i januar havde ændret på det faktum.

At vi som hold bliver nervøse efter de to udligninger, kan jeg heller ikke se har med manglende indkøb i januar at gøre.
Det er fodboldens logik og sker for alle hold.
Tag et fantastisk hold som Man City - de var så nervøse i slutminutterne mod ligaens ringeste hold, at de nærmest ikke kunne ramme hinanden på 5 meter.
Den slags sker i fodbold. Det har det altid gjort og det vil det altid gøre.

Din sarkastiske bemærkning om ledelsens glæde er langt under dit ellers normalt høje niveau herinde.
Det er absolut ikke en “se hvad jeg har gang i” - grunden til jeg nævnte hvad jeg skrev i Januar var, at jeg blev kaldt bagklog.

Men det er måske en undren over, at folk - både her og i diverse medier - kan være i tvivl om hvorfor vi står her. Jeg tror ikke på at man kan leve med at flytte rundt på spillere i stressede øjeblikket - uanset hvilken harmoni der er i en trup.

Truppen er ultra tynd, og har været det et stykke tid. Det er som sagt helt fair. Men det kan jo ikke være en overraskelse for CV at Andersen, Mølgaard og Tingager var på vej til age fra skadet. At Poulsen ikke kunne træne regelmæssigt. Skaden til Solbakken er en overraskelse.

Ledelsen har valgt, at at det var fint at vores træner skal flytte en masse rundt. Om de så er glade, ja det er måske et dumt ordvalg, men de får i hvettfald det de har ønsket, når Beijmo og Dalsgaard skifter positioner 2-3 gange i en kamp. Det har intet med uheld at gøre.

Jeg vil påstå, at såfremt vi havde kunne skifte Jacob Andersen ud 1-1 med en anden spiller mod FCM, og ikke skulle flytte hhv Dalsgaard og Kahl, fordi Emmery ikke har fysikken til en wingback mod FCM, så havde der ikke været samme forvirring. Istedet skal vi erstatte en wingback ved, at sætte Tingager i midten, Dalsgaard på venstre stopper (for første gang i år) og Lahl på venstre wingback (også første gang i år). En gardering til den wingback havde gjort underværker i den situation.

Hvis vi havde været lige så gode som Brøndby i Mesterskabsspillet havde vi ført.

Last edited:

Han kan helt klart selv svare, men jeg byder gerne ind med mit take (som er helt for egen regning.)

Jeg synes stadig @Thomas K holder højt niveau.

Det handler for mig om den bekymring vi var flere der havde i vinters og den frustration jeg havde over CV ikke fandt egnede kandidater på leje eller køb. Det er ikke bagklogskab, men de udfordringer truppen står med, er dem vi påpegede i vinters, og så gør det ondt.

Det bliver ikke bedre af den harmoni-argumentation der er. Argumentet er pivfalsk (som i sang - det er ikke teksten/nodelinjen der er forkert, men udlægningen af den). Harmonien er vigtig, men der ligger ingensteds argumentation for CV bare skulle hive fire ballademagere ind, eller kaste 5-årige dyre aftaler efter tilfældige spillere. Kritikken er, at CV ikke løste opgaven, og at holdet derfor står et svært sted.

Og som det påpeges, risikerer man det bliver en mindre katastrofe til sommer, når der skal skiftes stort ud. Det er dels at tage argumetet fra fx @Uglen alvorligt, og samtidig bruge det mere meningsfyldt, når der sker en stor udskiftning der naturligt får en effekt. Samtidig tager det også argumentet ned på relevant niveau.

At man er irriteret over de manglende indkøb kan udtrykkes på flere måder. CV m.fl. har valgt ikke at handle. Derfor er det nok spidst at skrive som der gøres, men samtidig er det da utroligt fair og lødigt at holde folk op på deres prioriteringer og aktive valg.

@Thomas K

Fair.
Min påstand er, at hvis ikke Hansen og Tingager havde lavet ukarakteristiske store personlige fejl, så havde vi ført med 8 points ned til FCM lige nu.

Vi har med en smal trup spillet klart bedre end Brøndby her i Mesterskabsspillet. Vi har bare ekstremt stolpe-ud lige nu, mens FCM har ekstremt stolpe-ind.
Og det er helt fair.

Jeg synes bare jeg ser et mønster.

Når en wingback skal ud, så skal hele vores forsvar ommøbleres. Det har mod Sønderjyske og FCM kostet dyrebare point. Mod FCN var det Tingager der kom ind for Dalsgaard. Der skete det samme.

Hvis man gør det samme igen og igen, altså ommøblere forsvaret til sidst i kampene, så er det forventeligt at det samme sker igen og igen.

Derudover synes jeg argumentet om, at nogle skulle blive sure eller fortørnet over, at skulle dele lidt spilletid med en spiller mere. Simsir er den med absolut flest målgivende afleveringer og spiller nærmest aldrig fuld tid. Han spiller derimod 100% når han er inde, Arnstad ligner derimod en der i perioder disponere energien fordi han skal spille 90 minutter i alle kampe.

Ikke at jeg gider lege navneleg, men….

Havde vi hentet f.eks Sami Jalal - så tror jeg ikke - at vi havde ligget dårligere end nu. Ej heller tror jeg vi havde oplevet større disharmoni.

I Sverige og Norge er der også hentet en del angribere i vinterens vindue. Så det er ikke umuligt at lave noget i dette vindue. Det er bare et aktivt fravalg.

Hedenstad udtalte han kom for at blive nummer 1, men har ikke skabt uro nogle steder. Selvom han ingen kender i truppen.

Er det ikke et større problem at PM er erstattet af en spiller som slet ikke har top-6 niveau endsige nogensinde har haft niveau til at spille på et hold der er guldkandidater? Så vil jeg hellere have en ny som måske har niveauet. Vi ved jo at Serra ikke har det synes jeg er ret tydeligt. Men det er jo min egen mening. Jeg synes det er på grænsen til skammeligt at man er i en guldduel med Serra som starter. Men i det mindste giver han forhåbentlig god harmoni.

Jeg tror simpelthen ikke man har forsøgt at forstærke angrebet. Det har været en bevidst strategi kun at have PM og Serra. Den hænger på CV og det er hans ansvar som sportsdirektør. Han skal have ros når det går godt men han skal sandelig også stilles til ansvar når det ikke lykkedes. Det kommer med jobbet.

Jeg er uenig i, at Serra ikke har niveau til top seks. Det synes jeg netop, han beviser. Udfordringen er ikke Serras niveau, udfordringen er PMs niveau. Jeg tænker, det var meningen, at PM skulle være starter hele foråret. Men han er faldet markant i niveau. Og nu er vi så i gang med at spille Serra ind som førsteangriber midt i en guldduel. Heldigvis bliver Serra bedre og bedre efterhånden som han får mere spilletid.

Jeg er ikke uenig i, at det ville være ideelt med en ny, superskarp 9er, der bombede mål ind fra dag et. Jeg er bare ikke sikker på, han var tilgængelig. Og i en guldduel kunne vi ikke bruge en spiller, som ikke var garant for mål i et eller andet omfang.

Jeg er helt enig i, at CV skal have ris, når det går skidt. Jeg synes også kritikken er berettiget. Jeg synes bare, man skal have nuancerne med. Hvad nu hvis vi til sommer f.eks. henter Alexander Lind på en femårig kontrakt? Er det så stadig ligeså kritisabelt, at CV ikke hentede en Michale Uhre type i vinters?

Det bliver ikke bedre af den harmoni-argumentation der er. Argumentet er pivfalsk (som i sang - det er ikke teksten/nodelinjen der er forkert, men udlægningen af den). Harmonien er vigtig, men der ligger ingensteds argumentation for CV bare skulle hive fire ballademagere ind, eller kaste 5-årige dyre aftaler efter tilfældige spillere. Kritikken er, at CV ikke løste opgaven, og at holdet derfor står et svært sted.

Jeg tror ikke, der er nogen, der har skudt hverken dig eller andre i skoen, at i ønskede en række ballademagere. Vi er bare flere, der stilfærdigt fremfører, at CV selv har pointeret, at truppens harmoni var den største styrke, og at spillerne har givet udtryk for nogenlunde det samme. CV sagde iøvrigt ved nogenlunde samme lejlighed, at hvis de rette spillere var tilgængelige, ville man handle, men at det skulle være kvalitet på toppen og ikke fyld til breden (frit omformuleret). Argumentet er, at det er ballancegang at tilføre nye spillere til en trup, der i den grad lever på holdånd og harmoni.

Og come on. Med fire kampe igen af Superligaen kan vi selv afgøre, om vi skal være mestre. Jeg er helt med på, at vi har manglet det sidste i store dele af foråret. Jeg deler også ærgrelsen over, at vi ikke lige har den spiller med den sidste skarphed, som kunne sikre tre sejre mere. Men CV har løst opgaven for denne sæson fremragende. Og vi står ikke et svært sted. Vi står et sted, hvor vi med tre runder igen er mesterskabskandidater. AGF har nærmest aldrig været et bedre sted.

Og som det påpeges, risikerer man det bliver en mindre katastrofe til sommer, når der skal skiftes stort ud. Det er dels at tage argumetet fra fx @Uglen alvorligt, og samtidig bruge det mere meningsfyldt, når der sker en stor udskiftning der naturligt får en effekt. Samtidig tager det også argumentet ned på relevant niveau.

Nej, sommervinklen er netop ikke at tage CVs argument alvorligt. Argumentet handler om denne sæson. Det handler om at holde sammen på truppen for denne sæson ud fra en overbevisning om, at det er den bedste mulighed for at vinde guldet. Ingen - absolut ingen - har talt om ambitioner om at bevare den samme holdånd ind i næste sæson.

Derudover er jeg enig. Det ligner et svært sommervindue, og det kan godt blive en bumpy sæsonstart næste år. Og jeg var i vinters også selv fortaler for, at man skulle hente nogle flere spillere, der kunne være reserver i denne sæson og tage over fra sommer, når Kahl og Beijmo f.eks. er væk.

Jeg synes dog, at vi skal vente med at evaluere på næste sæsons trup, indtil vi ved, hvordan den ser ud. Hvis vi står med en trup med f.eks. Marcondes og Alexander Lind som tilgangen var det måske okay, at CV holdt lidt igen i vinterens vindue?

Jeg er uenig i, at Serra ikke har niveau til top seks. Det synes jeg netop, han beviser. Udfordringen er ikke Serras niveau, udfordringen er PMs niveau. Jeg tænker, det var meningen, at PM skulle være starter hele foråret. Men han er faldet markant i niveau. Og nu er vi så i gang med at spille Serra ind som førsteangriber midt i en guldduel. Heldigvis bliver Serra bedre og bedre efterhånden som han får mere spilletid.

Jeg er ikke uenig i, at det ville være ideelt med en ny, superskarp 9er, der bombede mål ind fra dag et. Jeg er bare ikke sikker på, han var tilgængelig. Og i en guldduel kunne vi ikke bruge en spiller, som ikke var garant for mål i et eller andet omfang.

Jeg er helt enig i, at CV skal have ris, når det går skidt. Jeg synes også kritikken er berettiget. Jeg synes bare, man skal have nuancerne med. Hvad nu hvis vi til sommer f.eks. henter Alexander Lind på en femårig kontrakt? Er det så stadig ligeså kritisabelt, at CV ikke hentede en Michale Uhre type i vinters?
Jeg er i tvivl om hvilke top-6 hold der ville byde på Serra. Umiddelbart ser jeg ikke FCN, FCM eller Brøndby gøre det. Normal er FCK også med, de gør det heller ikke. OB har også tre angribere der er mere farlige end ham. Men jo, måske VFF ville hente ham.

Det fald Patrick Mortensen har haft fra en top angriber til en middelmådig angriber har været undervejs længe. Han har de sidste 12 måneder scoret 8 mål i Superligaen. Så det har stille og roligt været på vej, og har jo klart været mest tydelig for CV, da han har set ham og hans fald i niveau dagligt. Dermed er det jo også lettere for CV at agere på det tidligt.

Jeg synes der skal uddeles ris og ros ud fra det vi kan forholde os til. Ikke om Alexander Lind spiller i klubben til sommer. Det er hypotetisk. Hvad hvis hentede en erstatning for Patrick Mortensen i vinter og toppede med Alexander Lind til sommer, havde det været endnu bedre? Der ved ingen!?

Vi ved dog, at der i Skandinavien blev handlet angribere i start tyverne i dette vindue. FCN hentede Ibrahim Abdel, og andre klubber i Sverig og Norge formåede også at handle.

Det vi ved er, at CV prioriterede en målmand og en midtbanespiller. Det var det han mente, at truppen manglede for at vinde det første mesterskab i 40 år. Og måske det er nok. Det ved vi ikke.

Det vi også ved er, at Tingager, Poulsen, Mølgaard og Andersen var på vej retur fra skader. Overraskelsen var Solbakken. De udfordringer vi har med omrokeringer i f.eks forsvaret skyldes ikke ting vi ikke er eller var bekendte med, det er blot en afvejning.

Heldigvis har vi ikke nævneværdigt været ramt af uheld de sidste mange runder, f.eks forkerte gule kort, afregninger eller lignende. Så indtil videre lever strategien og håber o bedste velgående.

Jeg er i tvivl om hvilke top-6 hold der ville byde på Serra. Umiddelbart ser jeg ikke FCN, FCM eller Brøndby gøre det. Normal er FCK også med, de gør det heller ikke. OB har også tre angribere der er mere farlige end ham. Men jo, måske VFF ville hente ham.
Serra er i hvert fald ik en angriber, der burde starte for et hold, der kæmper med om guld..

Men har superligaen ikke bare et generelt 9’er problem lige pt?

FCN har Lind, Silkeborg har Adamsen, og FCM har Franculino og Brumado. Ellers er udvalget ret ordinært imø. Brøndby spiller med en U19-spiller, FCK behøves vi ikke engang snakke om, og de andre klubber har vel heller ik rigtigt nogle angribere, der vil være interessante for topklubberne?

Serra er i hvert fald ik en angriber, der burde starte for et hold, der kæmper med om guld..

Men har superligaen ikke bare et generelt 9’er problem lige pt?

FCN har Lind, Silkeborg har Adamsen, og FCM har Franculino og Brumado. Ellers er udvalget ret ordinært imø. Brøndby spiller med en U19-spiller, FCK behøves vi ikke engang snakke om, og de andre klubber har vel heller ik rigtigt nogle angribere, der vil være interessante for topklubberne?
Jeg har ikke voldsomt styr på det andre holds bredde og trupper.en umiddelbart vil jeg antage der er en del foran Serra.

Ambæk, Dennis, Dadason, Brumado, Franculino, Grot, Ganaus osv

Det fald Patrick Mortensen har haft fra en top angriber til en middelmådig angriber har været undervejs længe. Han har de sidste 12 måneder scoret 8 mål i Superligaen. Så det har stille og roligt været på vej, og har jo klart været mest tydelig for CV, da han har set ham og hans fald i niveau dagligt. Dermed er det jo også lettere for CV at agere på det tidligt.

Umiddelbart er der næppe nogle top seks hold, der ville byde på Serra pt. Dertil har han spillet alt for lidt over de seneste par år. Det var heller ikke pointen. Pointen var, at jeg synes, han er god nok til top seks. Det synes jeg, han viser kamp efter kamp. Han bliver bedre og bedre, og personligt tror jeg på, at der er endnu mere at hente med mere spilletid. Hvis man gider kigge på hans stats for starter, så er jeg også ganske overbevist om, at de vil se fine ud i sammenligning med Ambæk, Brumado, Ganaus osv.

Jeg gentager. Udfordringen er ikke, at Serra ikke er god nok til top seks. Udfordringen er, at Serra ikke var tiltænkt at være førsteangriber, men lige pludselig skal være førsteangriber på grund af PMs niveaufald.

Jeg er helt enig i, at PMs fald har været undervejs længe. Jeg har igennem mest et år plæderet for, at PM skulle være indskifter. Men dels fungerede PM i store dele af efteråret. Og dels har faldet dette forår været mere markant.

Jeg er der, hvor jeg synes, det er et ligeså stort problem, at Poulsen ikke lavede skiftet til Serra i de 'nemme' kampe i grundspillet i foråret, så han havde mere tid. Men jeg tænker, at både CV og Poulsen har tænkt, at der var en halvsæson mere i PM. Og den prioritering kan jeg godt forstå, hvis man ikke har kunne få den angriber, man gik efter.

Jeg synes der skal uddeles ris og ros ud fra det vi kan forholde os til. Ikke om Alexander Lind spiller i klubben til sommer. Det er hypotetisk. Hvad hvis hentede en erstatning for Patrick Mortensen i vinter og toppede med Alexander Lind til sommer, havde det været endnu bedre? Der ved ingen!?

For det første henter vi næppe en topklasse SL angriber i januar og Alexander Lind til sommer. Det scenarie er helt utænkeligt, og det, der efterspørges er jo ikke mere metervare.

For det andet er det helt fint ikke at ville forholde sig til Lind tankeeksperimentet, fordi den er hypotetisk. Det udelukker dog også alle argumenter om stor udskiftning og harmoni i sommerens vindue. Det er også hypotetisk. Så pakker vi også den del væk.

Jeg forsøger altid at se en sportsdirektørs arbejde henover et par vinduer. Der er så mange faktorer i spil, især når budgettet er begrænset, og den efterspurgte kvalitet stor, så jeg synes det er meningsløst at vurdere en sportsdirektør på et vindue. Det skrevet, så forventer jeg også noget stort som aflæsning for PM til sommer, for ellers giver CVs manglende ageren i vinterens vindue heller ikke mening for mig.

Men din tilgang er fin. Så kan vi altid tage debatten op igen, hvis vi nu står med noget spændende a la Lind til sommer.

Det vi ved er, at CV prioriterede en målmand og en midtbanespiller. Det var det han mente, at truppen manglede for at vinde det første mesterskab i 40 år. Og måske det er nok. Det ved vi ikke.

Og det så han jo helt ret i, at vi manglede.

Det vi også ved er, at Tingager, Poulsen, Mølgaard og Andersen var på vej retur fra skader. Overraskelsen var Solbakken. De udfordringer vi har med omrokeringer i f.eks forsvaret skyldes ikke ting vi ikke er eller var bekendte med, det er blot en afvejning.

Det vi også ved er, at Tingager ti dage før, vinduet lukkede, var optimistisk ift. at være klar til sæsonpremieren. Hvis Tingager havde været klar til at spille mere og bedre, havde udfordringerne med omrokeringer været mindre.

Umiddelbart er der næppe nogle top seks hold, der ville byde på Serra pt. Dertil har han spillet alt for lidt over de seneste par år. Det var heller ikke pointen. Pointen var, at jeg synes, han er god nok til top seks. Det synes jeg, han viser kamp efter kamp. Han bliver bedre og bedre, og personligt tror jeg på, at der er endnu mere at hente med mere spilletid. Hvis man gider kigge på hans stats for starter, så er jeg også ganske overbevist om, at de vil se fine ud i sammenligning med Ambæk, Brumado, Ganaus osv.

Jeg gentager. Udfordringen er ikke, at Serra ikke er god nok til top seks. Udfordringen er, at Serra ikke var tiltænkt at være førsteangriber, men lige pludselig skal være førsteangriber på grund af PMs niveaufald.

Jeg er helt enig i, at PMs fald har været undervejs længe. Jeg har igennem mest et år plæderet for, at PM skulle være indskifter. Men dels fungerede PM i store dele af efteråret. Og dels har faldet dette forår været mere markant.

Jeg er der, hvor jeg synes, det er et ligeså stort problem, at Poulsen ikke lavede skiftet til Serra i de 'nemme' kampe i grundspillet i foråret, så han havde mere tid. Men jeg tænker, at både CV og Poulsen har tænkt, at der var en halvsæson mere i PM. Og den prioritering kan jeg godt forstå, hvis man ikke har kunne få den angriber, man gik efter.

For det første henter vi næppe en topklasse SL angriber i januar og Alexander Lind til sommer. Det scenarie er helt utænkeligt, og det, der efterspørges er jo ikke mere metervare.

For det andet er det helt fint ikke at ville forholde sig til Lind tankeeksperimentet, fordi den er hypotetisk. Det udelukker dog også alle argumenter om stor udskiftning og harmoni i sommerens vindue. Det er også hypotetisk. Så pakker vi også den del væk.

Jeg forsøger altid at se en sportsdirektørs arbejde henover et par vinduer. Der er så mange faktorer i spil, især når budgettet er begrænset, og den efterspurgte kvalitet stor, så jeg synes det er meningsløst at vurdere en sportsdirektør på et vindue. Det skrevet, så forventer jeg også noget stort som aflæsning for PM til sommer, for ellers giver CVs manglende ageren i vinterens vindue heller ikke mening for mig.

Men din tilgang er fin. Så kan vi altid tage debatten op igen, hvis vi nu står med noget spændende a la Lind til sommer.

Og det så han jo helt ret i, at vi manglede.

Det vi også ved er, at Tingager ti dage før, vinduet lukkede, var optimistisk ift. at være klar til sæsonpremieren. Hvis Tingager havde været klar til at spille mere og bedre, havde udfordringerne med omrokeringer været mindre.
Selvfølgelig skal vi huske hvad Tingager siger. Vinduet lukker 2-2-26 og han har, siger du, udtalt han følte sig tæt på d. 23-1-26. Dog var han ikke med i generalprøven mod FCK 9 dage senere. Faktisk spiller han ikke et minut i træningskampene. Ligesom han jvf Stiften ikke træner fuldt med i Spanien.

De ting ved både den sportslige sektor og sundhedsstaben jo også.

Vist skal man se transferaktiviteter og økonomi over flere år. Men samtidig har vi en Bestyrelsesformand og Ditektør der under at sige, at vi er til eksamen hver weekend. De to ting synes jeg er divergerende.

Jeg forbeholder mig retten til at være undrende, også ud fra et vindue. Det vil jeg også være til sommer, hvis vi siger farvel til Beijmo, Kahl, Dalsgaard, Mortensen og Arnstad og vælger ikke erstatte dem, fordi man prioriterer harmoni og økonomi til 2027

Du har mange gode pointer men det bliver for langt at citere det hele😀 Cv hentede i sommers to spillere på leje. Han ville sagtens kunne have hentet en angriber på leje i januar også til at udfylde hullet indtil man kunne hente en permanent signing til sommer. Det kunne endda være at den lejede spiller kunne veksles til en permanent. Jeg har simpelthen svært ved at tro at der ikke var sådan en spiller noget sted i verden. Hvis man virkelig ville forstærke angrebet til guldkampen. Men det tror jeg ikke man ville. Jeg tænker det var et bevidst valg at køre sæsonen færdig med PM og Serra, men det får vi nok aldrig et klart svar på.

Jeg vil da give dig ret i at Serra er blevet bedre, men han kom også fra at niveau der var totalt ubrugeligt, så det siger desværre ikke så meget. Jeg synes på ingen måder han er tilnærmelsesvis en god superligaspiller. Jeg synes han er en ringe fodboldspiller på det her niveau, men nu er han førstevalg og så vil jeg heppe på ham på stadion. Jeg tvivler ikke på, at han altid giver 100% men det er ikke nok på det her niveau.

Jeg håber du får ret i, at man har en spiller på Lind niveau i sigte til sommer. Det har vi brug for.

Latest posts

Back