New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 277K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg synes, vi skal se på at gøre Bech til spidsangriber. Så synes jeg, at vi skal se på, om Gammelgaard sammen med SJ kan erstatte ham. Og så synes jeg, vi skal se på at hente Anderson eller Øhlenslæger til til at rotere på 8eren og de to 10ere.

Problem solved.
Jeg vil godt nok græde over graden af uambitiøsheden hvis løsningen bliver at vi rykker Bech op og erstatter ham på 10’eren med Jørgensen og Gammelgaard. Hvis det er det et mesterskab og en realistisk mulighed for et europæisk gruppespil bliver fulgt op med så vil jeg sætte kæmpe spørgsmålstegn ved CVs formåen som sportsdirektør. Så jeg håber virkelig at ledelsen tager de ambitiøse bukser på nu. Det andet vil simpelthen være en falliterklæring. I mine øjne ihvertfald.

Det overrasker mig egentlig, at Bech aldrig for alvor blev prøvet som nier i foråret, for han havde ikke så meget medgang som tier i foråret. Ret beset har CV ret i, at det er svært at købe sig til den kvalitet, der skal bruges på positionen, så det ville være stærkt i stedet at finde det i truppens potentiale. Og måske kan Emmerys tage en tier, hvis taktikken justeres. Kristjansson er også lovende.

Jeg har før argumenteret for Bech som 9er men det vil være et eksperiment i en sæson, hvor vi forhåbentlig ender i et europæisk gruppespil og eksperimentet bliver endnu større, hvis Emmery skal ind som 10er. 2 relativ uprøvede men vigtige positioner er lidt for meget til min smag.

Og hvad hvis Bech sælges sidst i vinduet, så risikerer vi Badji og Serra er truppens eneste 9ere.

Jeg har svært ved at se et scenarie, hvor det ikke er en fiasko, hvis CV ikke henter en kvalitets 9er.

Jeg vil godt nok græde over graden af uambitiøsheden hvis løsningen bliver at vi rykker Bech op og erstatter ham på 10’eren med Jørgensen og Gammelgaard. Hvis det er det et mesterskab og en realistisk mulighed for et europæisk gruppespil bliver fulgt op med så vil jeg sætte kæmpe spørgsmålstegn ved CVs formåen som sportsdirektør. Så jeg håber virkelig at ledelsen tager de ambitiøse bukser på nu. Det andet vil simpelthen være en falliterklæring. I mine øjne ihvertfald.

Hvorfor egentlig?

Bech er vores mest målfarlige spiller. Han er stor, han er stærk, han er relativt hurtig, relativt stærk teknisk.

Jeg vil også hellere have Alexander Lind. Men det er det muliges kunst.

Hvorfor egentlig?

Bech er vores mest målfarlige spiller. Han er stor, han er stærk, han er relativt hurtig, relativt stærk teknisk.

Fordi det er længe siden han har spillet angriber og han skal så erstattes af en dårligere spiller på 10’eren. Det er sandsynligvis to positioner der svækkes samtidig. Det er som når Arnstad rykkes ned for at dække for Yakob på 8’eren. Så bliver både 10’er og 8’er svækket samtidig.

Hvis man virkelig vil rykke Bech op og gennemføre det eksperiment, så skal der væsentligt mere kvalitet ind på 10’eren end Jørgensen/Gammelgaard. Så skal vi netop op i Arnstad/Bech niveau før det giver mening. Man skal ikke lave en manøvre der svækker niveauet.

Enig, han har nogle egenskaber som er brugbar som 9er MEN som 9er har du meget mere opmærksomhed fra forsvarsspillerne og en stor del af at være 9er er også at forudse spillet meget mere end på andre positioner.
Der er en grund til, det er med afstand den sværest position i marken.

Det vil være et eksperiment at bruge Bech som 9er.

CV siger selv, der er penge til indkøb, han har haft et år til at forberede sommervinduet, jeg synes ikke, det længere er en brugbar undskyldning at snakke de muliges kunst.

Enig, han har nogle egenskaber som er brugbar som 9er MEN som 9er har du meget mere opmærksomhed fra forsvarsspillerne og en stor del af at være 9er er også at forudse spillet meget mere end på andre positioner.
Der er en grund til, det er med afstand den sværest position i marken.

Det vil være et eksperiment at bruge Bech som 9er.

CV siger selv, der er penge til indkøb, han har haft et år til at forberede sommervinduet, jeg synes ikke, det længere er en brugbar undskyldning at snakke de muliges kunst.
Jo, men hvis CV står med valget mellem at hente en meget spændende 10'er eller en lidt mere tvivlsom 9'er, så kunne det være rart hvis Bech om ikke andet var blevet prøvet som 9'er i de første testkampe.

Gad vide hvilke andre Danske klubber som jagter Friday Etim som Fcm tilsyneladende gerne vil købe tilbage.

De har en lille køb-tilbage-klausul som spilleren godt nok skal acceptere. Måske han hellere vil til en mesterskabsklub ;)

Ville ønske CV vendte sin logik om og der blev frigivet flere midler FOR at sikre europæisk gruppespil.
Jeg læser det sådan, at vi skal have et stærkt hold klar til de europæiske kval-kampe (hvor CV opbruger sit budget). Lykkes vi med det, bliver der stillet flere midler til rådighed til at gøre bredden større. Og med den melding mener man ikke, at man henter Max Power tilbage, men at man stadig har blik for at det skal være kvalitet. Et par yngre spillere, som ikke er tænkt til at skulle spille hver gang, kunne være interessant, vil jeg sige.

Fordi det er længe siden han har spillet angriber og han skal så erstattes af en dårligere spiller på 10’eren. Det er sandsynligvis to positioner der svækkes samtidig. Det er som når Arnstad rykkes ned for at dække for Yakob på 8’eren. Så bliver både 10’er og 8’er svækket samtidig.

Hvis man virkelig vil rykke Bech op og gennemføre det eksperiment, så skal der væsentligt mere kvalitet ind på 10’eren end Jørgensen/Gammelgaard. Så skal vi netop op i Arnstad/Bech niveau før det giver mening. Man skal ikke lave en manøvre der svækker niveauet.
Hvad synes DU egentligt? Udover at latterliggøre alle andre inkl CV?

Jeg forudser en lang sommer med diverse argumenter for, hvorfor CV er en af Danmarks ringeste sportschefer. Og så ser jeg frem til et efterår, hvor holdet på trods af alle hans endeløse mangler spiller os i Champions League 😉

Hvad synes DU egentligt? Udover at latterliggøre alle andre inkl CV?
Latterliggøre er måske så meget sagt. Det synes jeg nu ikke jeg gør. Men jeg er uenig i at svække holdet og det synes jeg man gør hvis man erstatter Bech med Jørgensen/Gammelgaard og prøver Bech som 9’er hvilket er en uvant position for ham.

Jeg har allerede sagt at førsteprioritet er en stærk angriber så Bech kan blive på sin plads. Men hvis man vil eksperimentere med Bech i front, så skal der findes en tilsvarende profil til at overtage hans rolle på 10’eren.

Jeg kan ikke give nogle navne som sådan, for jeg har slet ikke adgang til samme viden, databaser og agenter som CV og jeg har heller ikke haft 6-12 måneder at forberede mig i.

Men ja, hvis CVs svar er Bech som 9’er og Jørgensen som 10’er så vil jeg umiddelbart mene at det er uambitiøst og dårligt løst. Men jeg tror heldigvis ikke det er CVs mål at ende der og det tror jeg heller ikke vi gør.

Jeg forudser en lang sommer med diverse argumenter for, hvorfor CV er en af Danmarks ringeste sportschefer. Og så ser jeg frem til et efterår, hvor holdet på trods af alle hans endeløse mangler spiller os i Champions League 😉
Det tror jeg ikke han er, men han er til en form for eksamen den her sommer med den position agf er i. Han skal gerne gøre det bedre end SIB ellers er der jo ingen grund til at han fik jobbet og Stig blev fyret.

Latterliggøre er måske så meget sagt. Det synes jeg nu ikke jeg gør. Men jeg er uenig i at svække holdet og det synes jeg man gør hvis man erstatter Bech med Jørgensen/Gammelgaard og prøver Bech som 9’er hvilket er en uvant position for ham.

Jeg har allerede sagt at førsteprioritet er en stærk angriber så Bech kan blive på sin plads. Men hvis man vil eksperimentere med Bech i front, så skal der findes en tilsvarende profil til at overtage hans rolle på 10’eren.

Jeg kan ikke give nogle navne som sådan, for jeg har slet ikke adgang til samme viden, databaser og agenter som CV og jeg har heller ikke haft 6-12 måneder at forberede mig i.

Men ja, hvis CVs svar er Bech som 9’er og Jørgensen som 10’er så vil jeg umiddelbart mene at det er uambitiøst og dårligt løst. Men jeg tror heldigvis ikke det er CVs mål at ende der og det tror jeg heller ikke vi gør.
Din generelle retorik er latterliggøre andres indlæg, mit eget inkl, derfor jeg skriver det

CV da han bliver spurgt ind til om det er aktuelt med den kontrakt til Jens Jønsson

“- Nej, det er det ikke. Det vil ikke være et tema lige nu. Kan det blive et tema? Det kan jeg jo ikke sige, men så har jeg vel også sagt nok, fortæller Carsten V. Jensen.”

Er det en blank afvisning, eller er hint om en kontrakt når den nuværende løber ud?

CV da han bliver spurgt ind til om det er aktuelt med den kontrakt til Jens Jønsson

“- Nej, det er det ikke. Det vil ikke være et tema lige nu. Kan det blive et tema? Det kan jeg jo ikke sige, men så har jeg vel også sagt nok, fortæller Carsten V. Jensen.”

Er det en blank afvisning, eller er hint om en kontrakt når den nuværende løber ud?
Er det ikke det der hedder en helgardering? :) Edit: Han ville være en glimrende politiker.

Latest posts

Back