New posts

Den store VM ‘26-tråd

• Thread starter Thread starter Alsgaard
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 90
  • Views Views: Views 4K
Super fedt med dommeren der konstant skynder på spillerne ved dødbolde.
Fornøjelse at se.
Nogen dommerne gerne må gøre i superligaen med den måde FCM spiller på
Man kan næsten se dommeren begynde at tælle før Bech er begyndt at lunte op mod indkastet.

Tullberg havde problemer med den brede trups fysik i forgangne sæson. Hvis de skal gennemføre deres dødbolde i VM-tempo, er hans trup ødelagt bare af grundspillet.

Super fedt med dommeren der konstant skynder på spillerne ved dødbolde.
Fornøjelse at se.
Jeg så lige slutningen af Australien - Tyrkiet her til morgen. Australien var kommet foran, og var under belejring af Tyrkiet, men stod bundsolidt defensivt, mindede om vores forsvarsspil under David Nielsen. Det var tydeligt at Tyrkiet ikke havde evnerne til at lukke Australiens defensiv op, og man havde indtryk af at de flere gange mere forsøgte at sparke bolden op på hånden af en australier, end på at spille sig frem til muligheder.

Det lykkedes dem også flere gange at ramme australierne på hænderne, men modsat Michael Johansens lemminger, så blev det blankt afvist gang på gang - “Du får ikke kampens største chance ved at sparke bolden op på hånden af en modstander, du skal selv spille dig frem til det!”. Det var tydeligt at tyrkerne gik væk fra den taktik efter det bare blev afvist.

Virkeligt interessant, hvis Michael Johansens lemminger også får at vide at der er forskel på “hånd til bold” og “bold til hånd”. Man må håbe (selvom jeg tvivler), at det også bliver fremgangsmåden i Superligaen

Hvis Basserne er Brasilien og ikke et eller andet overvægtigt hold jeg har overset, så har jeg ikke den store tiltro til dem, som jeg ellers normalt har før nærmest hver eneste slutrunde.
Deres kval var vaklende.
Ja du har skisme da vist helt ret der. Basserne - isæt selv valgfri konsonant - skuffede da pænt møj i nat. Den svider derude hvor kaffen kommet fra. 👍

Ja du har skisme da vist helt ret der. Basserne - isæt selv valgfri konsonant - skuffede da pænt møj i nat. Den svider derude hvor kaffen kommet fra. 👍
Thomas Kristensen fortalte at Carlo Ancelotti får en løn der svarer til 35 mio kr om året, og hvis han vinder VM, får han 35 mio mere, derudover har han 24 timers helikopterservice, så de ville åbenbart VIRKELIGT gerne have ham. Man havde ikke indtryk af at han har gjort dem til noget der ligner mesterskabskandidater, de skal flytte sig væsentligt, hvis de skal komme længere end til en kvartfinale.

• Like
Reactions: Tom
Last edited:
Den der regel om at skulle 1 minut på sidelinjen, ved skader, kom hurtigt til diskussion i en kamp ;)

Efter at have ligget og vredet sig i straffesparkfeltet, indtil dommeren fløjtede, kunne Caicedo ellers rejse sig og se utroligt frisk ud. Problemet for ham var blot, at dommeren naturligvis havde kaldt på lægehjælp, da han vred sig som jeg ved ikke hvad. Det kostede et minut på sidelinjen og det var nok ikke intentionen da han smed sig og pev lidt rigeligt. Det er meget tilfredsstillende, hvis vi slipper for alt for meget film omkring småting. Der har de senere år været en tendens til, at spillerne smed sig lidt rigeligt for at få stoppet spillet og ikke lade modstanderne bevare et pres mod deres mål.

Kan ses et stykke nede på siden:

Ja, det er befriende hvis vi slipper for noget af alt det film. Det fylder meget og jeg synes særligt, efter vi har fået VAR, at der er en tendens til at spillere filmer efter nærkampe i feltet i håbet om, at en superslow lige kan få en ellers ubetydelig situation til at se kriminel ud.
I situationen i kampen her, forstår jeg dog ikke, hvorfor dommeren stopper spillet. Spilleren tager sig til benet, efter en nærkamp i feltet. Dommeren har vurderet i situationen, at der ikke er sket en strafbar handling og der er ikke noget der tyder på, at der er tale om en hovedskade. Hvorfor lader han ikke bare spillet fortsætte? Er der også en ny regel om hvornår dommeren skal stoppe spillet ved skader?

Ja, det er befriende hvis vi slipper for noget af alt det film. Det fylder meget og jeg synes særligt, efter vi har fået VAR, at der er en tendens til at spillere filmer efter nærkampe i feltet i håbet om, at en superslow lige kan få en ellers ubetydelig situation til at se kriminel ud.
I situationen i kampen her, forstår jeg dog ikke, hvorfor dommeren stopper spillet. Spilleren tager sig til benet, efter en nærkamp i feltet. Dommeren har vurderet i situationen, at der ikke er sket en strafbar handling og der er ikke noget der tyder på, at der er tale om en hovedskade. Hvorfor lader han ikke bare spillet fortsætte? Er der også en ny regel om hvornår dommeren skal stoppe spillet ved skader?

Hmm.... det mener jeg ikke der er indført. Men har det ikke alle dage været sådan, at dommeren kunne vælge af fløjte, hvis han vurderede det rigtigt og spilleren heller måtte tilses?

Latest posts

Back