New posts

Champions League 2026/27

• Thread starter Thread starter Holmertz
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 398
  • Views Views: Views 23K
Last edited:
Mindst 5%, så det vil sige omkring 2.000 billeter, så tænker der bliver langt fra udsolgt. Mit bud er 300-400 som der tager turen til Poznan.
Jeg vil dælme godt nok være skuffet hvis ikke vi kan mønstre 1000-1500 mand afsted. Poznan kan flyves til fra Warsawa som kan kommes til fra Billund og København. Det er relativt billigt at komme dertil. Man kan sågar køre med ca 9-10 timers rejsetid.

Hvis vi taber til Lech og dette så er scenariet for EL Q3, så er chancerne altså stadig ikke helt elendige.

View attachment 7244

Men altså der er kun de hold i puljen der er ikke? Altså hvis vi taber og ryger “nedad” i systemet, både en eller to gange så vil det være den samme pulje af mesterhold (der så også har tabt) som vi trækker fra? Er det rigtigt forstået?

Jeg vil dælme godt nok være skuffet hvis ikke vi kan møstre 1000-1500 mand afsted. Poznan kan flyves til fra Warsawa som kan kommes til fra Billund og Købehavn. Det er relativt billigt at komme dertil. Man kan sågar køre med ca 9-10 timers rejsetid.
En minibustil 9 mand kan lejes for ca. 2700 for 3 dage. Med 300 per mand kører jeg gerne 10 timer fremfor skal igennem alt det lufthavnskaos og så er man ikke så tidsmæssigt begrænset.

Jeg vil dælme godt nok være skuffet hvis ikke vi kan møstre 1000-1500 mand afsted. Poznan kan flyves til fra Warsawa som kan kommes til fra Billund og Købehavn. Det er relativt billigt at komme dertil. Man kan sågar køre med ca 9-10 timers rejsetid.
Det vil godt nok være atypisk i forhold til, hvad danske hold normalt præsterer på europæiske udebaneture, hvis vi kan sende mere end 1.000 fans til Poznań i juli, hvor mange allerede har planlagt sommerferie.

Hvis jeg sammenligner med FCK og Brøndby, så sender de heller ikke specielt mange afsted i juli. Men jo længere vi kommer hen i kvalifikationsrunderne, og jo længere vi kommer ind i august, desto flere tager med.

Du skal også tænke på, at der kommer mange europæiske udebaneture i denne sæson – minimum tre og stor sandsynglighed for mindst syv eller otte, så det handler også om at prioritere sine awayture, og en tur til Poznan er nok ikke ligefrem den børnefamilier hopper med på.

Havde det været kvallen til Conference League, så ville jeg også tro et sted omkring 1.000 var passende.

Det vil godt nok være atypisk i forhold til, hvad danske hold normalt præsterer på europæiske udebaneture, hvis vi kan sende mere end 1.000 fans til Poznań i juli, hvor mange allerede har planlagt sommerferie. Havde vi nok kun været i Conference League, så ville jeg også tro et sted mellem 1.000-1.500 var passende.

Hvis jeg sammenligner med FCK og Brøndby, så sender de heller ikke specielt mange afsted i juli. Men jo længere vi kommer hen i kvalifikationsrunderne, og jo længere vi kommer ind i august, desto flere tager med.

Du skal også tænke på, at der kommer mange europæiske udebaneture i denne sæson – minimum tre og stor sandsynglighed for mindst syv eller otte – så det handler også om at prioritere sine awayture.

Jeg hopper i en flyver fra Riga og tropper håbefuldt op. Men dog ikke nødvendigvis iklædt en hvid trøje. Af sikkerhedsmæssige årsager.

Men altså der er kun de hold i puljen der er ikke? Altså hvis vi taber og ryger “nedad” i systemet, både en eller to gange så vil det være den samme pulje af mesterhold (der så også har tabt) som vi trækker fra? Er det rigtigt forstået?

Ja det vil være samme gruppe af hold. Så dem der taber i CL q2 skal mødes i EL Q3.

Dem der vinder i EL q3 skal mødes i EL PO + taberne i CL Q3

Dem der taber i EL Q3 skal mødes i Conference League PO, hvor de hold der tabte CL Q1 har spillet mod hinanden.

Nej - Århus-Gdansk koster 200 kroner i skrivende stund og Billund-Gdansk 189. Der tager godt to timer med tog fra Gdansk til Poznan. Samlet rejsetid på anslået seks timer. Højst.
Efter for mange dårlige oplevelser hader jeg lufthavne og flyrejser af et inderligt hjerte, så jeg ville hellere køre 10 timer end en flyrejse på seks timer (hvis alt går godt).

FC Midtjylland har som seedet trukket tyrkiske Besiktas i Europa League kvallen. Så stop piveriet 😄
I øvrigt samme klub, der har været meget interesseret i Simsir - så den potentielle handel er nok lagt på is.
Ikke for at lege forum-politi, men det her er tråden om Champions League. Der hører FCMs Europa-kampe ikke til:cool:

Efter for mange dårlige oplevelser hader jeg lufthavne og flyrejser af et inderligt hjerte, så jeg ville hellere køre 10 timer end en flyrejse på seks timer (hvis alt går godt).

Århus er en legetøjslufthavn, og Gdansk er heller ikke et sted, hvor man laver en Tom Hanks. Jeg har fløjet turen flere gange, og det er aldeles smertefrit. Desuden kan jeg klart anbefale de polske tog.

Det kan ikke gå galt. Tro mig.

Last edited:
Det vil godt nok være atypisk i forhold til, hvad danske hold normalt præsterer på europæiske udebaneture, hvis vi kan sende mere end 1.000 fans til Poznań i juli, hvor mange allerede har planlagt sommerferie.
Som jeg husker det, så var vi ca. 900-1000 mand i Brugge? Jeg synes den her har potentiale til samme antal. Afstand, og penge mæssigt. Det er et billigere land at komme til Polen og være i Polen. EDIT: vi var freaking 1500 mand afsted i Brugge ! :love: https://agf.dk/nyheder/2023/juli/udsolgt-pa-agf-afsnit-i-brugge

Du skal også tænke på, at der kommer mange europæiske udebaneture i denne sæson – minimum tre og stor sandsynglighed for mindst syv eller otte, så det handler også om at prioritere sine awayture, og en tur til Poznan er nok ikke ligefrem den børnefamilier hopper med på.
Det er heller ikke lige børnefamilierne jeg tænker på at tage en tur til Poznan, og jeg vil stadig mene vi bør kunne mønstre minimum 1000 mand afsted. Men det heller ikke værre end et udebanetur til FCK eller Brøndby. Vær opmærksom, så tror jeg det går fint, også for børn.
Havde det været kvallen til Conference League, så ville jeg også tro et sted omkring 1.000 var passende.
Vi får at se, jeg håber, og tror på minimum 1000 solgte biletter, hvis ikke 1500 solgt indenfor kort tid.

Latest posts

Back